Exets nya flyttar in tvärs över gatan

Hej,

Som rubriken lyder så har jag nyss fått reda på att exets nya flickvän ska flytta in tvärs över gatan från mig - i en lägenhet där jag kan se in i hennes kök + vardagagsrum och hon kan se in i mitt kök, vardagsrum, sovrum och balkong. Vi bor alla i en stor stad så jag förstår inte hur det har kunnat bli så här. Jag har aldrig träffat kvinnan ifråga, men jag och exet har inte en bra relation och jag vill helst inte ha med honom att göra, men måste eftersom vi har en son tillsammans. Men nu kommer jag ha honom hängandes i mitt kvarter, på mitt ica och i min park. Jag tycker det känns mycket olustigt att flickvännen bor så nära. Jag tror dessutom att de haft ihop det under tiden jag och mitt ex levde med varandra.

jag har inga känslor för honom. Vill inte ha tillbaka honom och har varit helt ok med att han är ihop med någon, men nu känns det som om dom båda inkräktar och jag undrar helt ärligt vad fan dom håller på med. Vet hon om att jag bor här? Varför har han inte försökt avstyra detta? Hon kan väl rimligen inte vara ok med att jag kan se in till henne?

vad tror ni, och hur ska jag hantera detta? Jag vill inte sälja min lägenhet och flytta men samtidigt känns detta inte alls bra

Det låter som en mardröm. Jag förstår verkligen att det känns som de invaderar ditt hem. Hur fick du veta att hon ska flytta in just där?

1 gillning

Jag fick ett sms av mitt ex för några dagar sedan att hon skulle flytta in om några veckor.

Fyfan, så där får de ju inte bara göra. Det enda som jag funderar över är om han ville göra det smidigt för barnet att ha närma till båda föräldrarna. Låter lite hål i huvudet om det fanns andra skäl än det.

Det där var nästan bland det värsta jag hört hur förbannat okänslig någon kan vara. Tycks sakna total empati för dig.

3 gillningar

Vad jag vet (även om mitt ex ljuger ganska mycket) så är det bara hon (den nya tjejen alltså) som ska bo där och inte han. Men det kommer ju ändå vara så att han och vår son är där en del, antar jag.

Det där vetesjutton om jag skulle orka med i längden. Nu kan det ju vara så att denna relation spricker men annars så kanske du ändå skulle flytta. Även om du inte vill ha honom tillbaka så känns det bog irriterande att se honom där i närheten av din bostad hela tiden. Du får väl se hur det utvecklar sig och ta beslut efterhand. Känns ju som att hon vet om var du bor. Om inte så kanske det kan stressa henne så att hon vill flytta om hon inser att du är närheten. Man tycker ju att det borde vara jobbigast eller för honom att du bor så nära. Mycket märkligt det hela

Ja verkligen, det hela är supermärkligt. Jag undrar om hon verkligen vet om att jag bor så nära att jag kan se rätt in i hennes hem, för jag kan inte tänka mig att någon skulle vilja bo så nära sin killes ex - oavsett. nej, vi får se om jag orkar med detta. Tiden får utvisa. Det suger för jag älskar min lägenhet och har lagt ned mycket tid och pengar på den.

Ja jag förstår det. Kostsamt och jobbigt att flytta och om det är med flit kanske de flyttar efter.

Optimalt vore om hon kände att det blev för jobbigt att se dig där. Du får komma på en plan :joy:

1 gillning

Förskräckligt beteende! Håller helt med! Men du gör rätt i att låta tiden utvisa. Mitt ex lämnade mig för en annan kvinna, även pågått lite paralllellt. Och vi finns delvis på samma arbetsplats, jag går förbi dörren till det arbetsrum hon delar med några andra när jag ska in till mitt kontor. En dörr som alltid är öppen… Kan säga att det var jättejobbigt, jag tog en omväg, såg till att ha sällskap, hade en massa ”tics” för mig… Men tiden har jobbat till min fördel. Tycker mest att hon har ett tragiskt liv. Problem med möss i huset de två hyr, och värmen, och grannarna, och ekonomin, och …

Håll fast i ditt boende ett tag. Än vet vi inte vem som vinner detta chicken race. Hon (eller de) kanske viker ner sig och flyttar. Jobbigt för dig, men kanske ännu jobbigare för dem om ett tag.

4 gillningar

Tack för att du säger det. Att det är ett förskräckligt beteende alltså, för det tycker jag också. Och alla jag berättat detta för.

2 gillningar

En tanke som slår mig är att hon kanske vill ha koll på ditt x ifall han är hos dig? Hon är kanske den svsrtsjuka typen och ni har ju en son ihop.

Det kan ju vara så att hon fick möjlighet till en lägenhet hon vill ha. Hon bryr sig inte ett dugg om dig och tänker inte låta sig påverkas av att du är hans ex?

Men jag hade själv känt som du gör.
Mitt ex och hans nya tittade på ett radhus bara två längor ifrån mig i samma förening, tre månader efter han lämnade mig för henne. Ingen av dem såg något problem med det.
Det är liksom något som saknas dem.

1 gillning

Sjukt isf!

Förhoppningsvis har du rätt i det, dvs att hon bara inte bryr sig. Det känns som det minst dåliga alternativet i detta skräckscenario. Men alltså, ditt ex och hans nya flyttade in där tre månader efter att ni separerat?? Det är ju helt sinnessjukt??!

Nej de köpte det inte som tur var :relieved:

1 gillning

Jag och mitt ex bråkade i 12 år, av 15, och när jag tog mod till mig och drev igenom skilsmässan köpte han ut mig.

Jag hittade ett drömboende vilket ledde till att han i en handvändning sålde huset och flyttade in bredvid mig. :astonished:

Sedan följde 4-5 månader av helvetet på jorden men nu har det tack och lov lugnat ner sig. Blivit ganska bra t.o.m. Barnen har nära till oss båda och de bor på samma nya plats, sas.

I ditt fall däremot finns ju inget skäl till hennes inflyttning om ditt ex inte planerar att flytta dit, och ni har gemensamma yngre barn.

Så tråkigt för dig!

Ja det suger verkligen. Min separation har verkligen varit en ögonöppnare för mig i hur helt rubbade människor är. Har läst på detta forum i några månader innan jag postade, och den ena historien är ju förskräckligare än den andra. Bara det du berättar får ju en vilja att helt avsäga sig all kontakt med mänskligheten.