Exet gick med på att ses. Kan det finnas en chans till återförening här?

Ja den risken finns absolut och den är nog inte så liten. Men är det inte lite väl för direkt att fråga om han vill föröska igen när vi inte setts på ett halvår? Dock hoppas jag att han förstod att min intention INTE var kompisskap. Annars hade jag ju inte inlett med att jag “tänkt mycket på vår relation”. Men vet inte

Det är så svårt att svara på eftersom man är så olika. För dig är din intention eller önskan så tydlig, men han kan tänka helt annorlunda.
Lite som jag skrev tidigare: ” Åh nu har hon kommit vidare o kan tänka sig bara vara vänner…” ja, vem vet vad han tänker….
Jag förstår om det känns konstigt att fråga, men själv är jag en känslig en så jag hade nog velat veta, innan min fantasi hade rusat i väg totalt. Även om det känns lite jobbigt o konstigt att fråga…

Förstår hur du tänker, jag ska nog avvakta eftersom jag inte tror han själv vet svaret innan man setts och känt av situationen

1 gillning

Tror det är möjligt att han inte VET vad han känner förrän vi ses, varför jag är rädd att en fråga kan sätta press på situationen och att han kommer känna sig tvungen att ge mig ett svar han inte ännu inte har.

Oavsett hur det blir, hade jag tipsat dig om kommunikation. Min upplevelse är att du utgår ifrån att har du sagt något, så har den andra både lyssnat och förstått det såsom du önskat förmedla det samt att den andra ska komma ihåg det du förmedlat flera månader tidigare. Detta förhållningssätt tror jag ger dig stöd i att du kan fortsätta drömma och hoppas, för så länge du inte vet, har du din dröm/möjlighet levande. Är du med på vad jag menar?

Det är superbra att du jobbat med dig själv men glöm inte att det är TVÅ i en relation och TVÅ i en kommunikation. Ju tydligare du är med din kommunikation, desto bättre möjligheter har mottagaren att förstå dig :dizzy:

3 gillningar

Kanske bäst att ligga lågt och ta träffen som den kommer? Misstänker att han själv blev lite paff av att höra från mig så sannolikt har han inga svar att ge i nuläget :slight_smile:

1 gillning

Du gör såklart som du vill, har du väntat och hoppats i många månader redan så kanske några ytterligare månader inte spelar någon avgörande roll för dig :+1:

1 gillning

Jag menade ju precis det motsatta, att du skulle vara tydlig och därmed få tydlighet tillbaka samt att du inte skulle fastna i egna förhoppningar i stil med ”har han inga svar att ge i nuläget”. Men såsom @Noomi skriver så har några veckor ingen betydelse :blush:

2 gillningar

Hejar på dig Ulma! Men ni har inte bestämt något datum?

Tack för hejaropen :slight_smile: Nej, han skulle “återkomma” med förslag"så får hoppas han gör det i dagarna :neutral_face:

För att undvika missförstånd, är det viktigt att ni kommunicerar öppet och ärligt när ni väl träffas. Du kan uttrycka dina känslor och förväntningar på ett tydligt sätt, så att ni båda är på samma sida när det gäller era intentioner. Lyssna också på vad han har att säga och var beredd på att respektera hans beslut och gränser. Ta det steg för steg och se hur saker utvecklas under er möte.

Jag ska föröska ha ett så öppet sinne som möjligt. Möjligen sa han ja till träffen för att ta tempen på sina känslor. Hoppas han hör av sig snart och inte ångrat sig.

Här är jag hela tiden nyfiken på hur det utvecklar sig. Sitter med :popcorn: och hoppas på en bra love story :heart:

1 gillning

Jag hoppas höra från honom någon gång i dagarna, nu har ju det gått exakt två veckor. Hoppas hans löfte om att återkomma inte var ett tomt sådant :confused:

Jag vill inte göra dig ledsen eller besviken, men håll dina förväntningar låga. Hade han verkligen varit intresserad, hade han troligtvis kunnat hitta en dag att ses redan nu.

Om han visste att de kommande 2 veckorna var hektiska kunde han ändå bokat in ett datum lite längre fram t.ex. Risken är ju annars att även kommande veckor blir uppbokade.

3 gillningar

Ledsen att det inte blev något. Jag tycker det är bara ytterligare bevis på att du behöver fokusera på dig själv❤️ Att leva på hoppet (när det inte finns något hopp), tolka till sin fördel och se tecken som inte finns kommer bara få dig att må ännu sämre…

Skapa dig ett liv där du trivs, där du umgås med människor som både säger och i beteende visar att de vill ha dig i sitt liv! Du är värd så mycket mer än det här!

2 gillningar

Tolkade det han skrev som att han skulle kunna efter två veckor, dvs nästa vecka. Har aldrig varit hans stil att boka saker mer än några dagar i förväg så förhoppningsvis kommer han åtminstone säga att han ändrat sig om det är så. Har så svårt att förstå varför han sa att han skulle återkomma, hade jag själv varit helt ointressersd av eventuell återförening hade jag avslagit förslaget för att underlätta för alla inblandade.

1 gillning

Nej det ser ju inte överdrivet hoppfullt ut just nu men man hoppas ju bli ett av undantagen som hittar tillbaka. Jag var väldigt svår att ha att göra med i slutet av vår relation och förstår att han drog sig ur men skulle så gärna önska att han ville ge oss en ny chans. Jag fokuserar på mig själv men vet innerst inne att jag aldrig kommer älska någon efter honom, så har på sätt och vis förlikat mig att leva ensam om vi inte hittar tillbaka, om det så skulle bli 10 år fram.

Om nån var intresserad av en uppdatering, så skrev han till mig i morse och föreslog att ses i helgen. Har ännu inte svarat. Sjukt nervös.

8 gillningar

Kul! Bara att bestämma en tid och gå dit öppensinnad, utan förväntningar och planerade scenarion för hur det ska gå och vara. Var dig själv och se hur det utvecklar sig tycker jag :slightly_smiling_face:

5 gillningar