Ensamheten accepteras nu men råd och tips

Ni som är totalt ensamma som en annan eller lyckats bryta de framförallt ensamma helgerna får gärna tipsa om aktiviteter som hjälper psyket.

Jag minns din förra tråd och där var det uppe diverse förslag på gym, föreningar, bygga närverk med kollegor i liknande situation osv.

Jag minns också att du skrev att du inte har kontakt med ursprungsfamilj, som föräldrar, syskon, kusiner och övrig släkt. Blev aldrig klok på om det berodde på att ni bor mkt långt från varandra, eller om det finns andra försvårande anledningar.

Min fråga här är om du kan se någon möjlighet att försöka återskapa kontakten med din familj?

Du har barn och jag tänker att det kan vara en god anledning att försöka och dessutom bör det väl (?) vara lite av en fribiljett för att låta eventuella gone byes be gone byes, då farföräldrar troligen skulle uppskatta närmare kontakt med barnbarnen och kanske har du syskon med egna barn så kusinerna kan träffas och leka/umgås. Skulle bli ett utvidgat och pålitligt/tryggt socialt nätverk inte minst för barnen som då oxå får chans att bygga familjerelationer med fler inför framtiden :pray: :+1:

2 gillningar

Håller med men tyvärr noll intresse från släkten mm men håller heller inga dörrar stängda men måste fokusera på det jag kan påverka för att skapa ett liv för mig och barnen.
Gym kör jag men dåligt med socialt utöver att man delar ytan med andra personer illet öndå hjälper och kanske med åren så får man någon kontakt där men ser det mer för min fysiska hälsa att tillbringa tid där.

3 gillningar

Vad tråkigt, men jag förstår att du har testat att aktivt söka kontakt själv och bjuda in och inte bara väntat på att de ska sträcka ut en hand till dig!?

Men det är ju så att man väljer inte sin familj och en del människor är dysfunktionella och orkar inte ens med sina egna barn och barnbarn. Är det på det viset så är det lika bra att sluta försöka om det ändå bara innebär att stånga pannan blodig för att bli avvisad/nonchalerad gång efter gång :muscle: :v: :revolving_hearts:

1 gillning

Rätt uppfattat och såklart alltid varit så men måste sluta för att orka framåt.
Bättre barnen har en pappa än ingen alls.
Känner ju som säkert många andra att jag svikit dom fast jag inte var den som lämna.
Behöver ju såklart aktiviteter för att orka framåt och i framtiden.

6 gillningar

Jag pysslar en del med mitt hem. Den här helgen har jag tex målat om. Jag tycker också om att läsa så jag har egentligen aldrig tråkigt på det sättet. Jag bjuder också hem folk, kompisar till dottern har lett till kompisar för mig. I fredags bjöd jag hem mig till en väninna vars man jobbade kväll. Skrev, vad tror du om att jag besöker dig med en flaska vin för AW i din trädgård ikväll, och det slutade med att jag åt middag där. Lycka till!

10 gillningar

De kanske har ledda gruppass på gymmet - där brukar det finnas möjlighet till kontakter, särskilt när man gått ett par gånger och man börjar känna igen varandra.

2 gillningar