En tråd om att känna sig bra

Idag va en bra dag. En dag där jag känner att jag reder mig. Att jag faktiskt är den som går ur detta med stolthet och utan krökt rygg. Jag har inget att skämmas för. Jag har älskat innerligt och ärligt. Valt tillit och engagemang. Valt att tro på oss och vår framtid. Framtiden visade sig se annorlunda ut än jag trott men jag är övertygad om att jag kommer få en bra framtid utan mörka moln och ånger. Jag gjorde allt jag kunde, allt i min makt. Mer än så kan man inte göra.

Jag är genuin, ärlig och äkta. Det kan ingen ta bort om jag inte ger min tillåtelse. Och det gör jag inte.

Visst kan det kännas lite skönt att vara den som går med ”flaggan i topp” vad gäller värderingar, ödmjukhet och medmänsklighet. Det är allt annat än vad mitt x gör och det gör mig tillfreds. Jag reder mig.

Skriv gärna några rader om må-bra-känslor som kommer till er då och då. Ibland behövs den nyansen i allt det mörka :slight_smile:

14 gillningar

Bra tråd!
Har haft några sådana dagar nu senaste tiden…där jag faktiskt mår riktigt bra. Kan känna mig stolt över mig själv.
Jag kan gå med huvudet högt och vet att jag har iaf aldrig sjunkit lika lågt som x-et och den nya.

Jag reder mig själv, jag har åstadkommit massor under de senaste två åren som jag kan va stolt över trotts att jag samtidigt till och från varit på botten och krälat…
Men jag har fixat allt och lite till trotts att jag varit på botten!
Som jag sa till syrran här om dagen som också varit på botten och vänt…vi är fan bäst :muscle::heart:

3 gillningar

Visst är känslan av att va liiiiiite bättre ganska skön ändå. Det har varit mitt mantra dessa 9 veckor det pågått. Han ska inte få dra ner mig på en nivå där jag inte hör hemma. Jag vill lämna som den tjej jag va genom hela vår relation. Dels för min egen skull men också för att det måste vara rätt jobbigt för honom i längden.

2 gillningar

Ja, nu är de bra dagarna betydligt fler än de dåliga! Det kan gå många timmar utan att jag ens tänker flyktigt på exet, och när jag väl tänker på honom så känns det helt okej.

Jag har haft flera dagar av uppsluppenhet på sistone. Fylld av förväntan inför en massa roliga saker nu i höst. När jag fick ett litet återfall av ilska mot exet idag gick det över så fort att jag nästan blev förvånad. Andra grejer var så mycket viktigare att ägna sig åt.

En ny, bra vardag har börjat stabilisera sig. Jag känner igen mig själv igen. :slightly_smiling_face:

5 gillningar

Kanske kan vi som är positiva smyga in här lite diskret så där, bara pepp och hoppas på att bara få vara ifred vad tror du om det @Restenavlivet? :blush: Och även @Rulle :shushing_face:

1 gillning

Jag tänker på det varje dag, att jag borde ha lämnat tidigare för att kunna få det så här bra :heart:

Samtidigt tänker jag att inget nödvändigtvis är för evigt och om vi växer isärså hoppas jag att vi kan skiljas åt innan vi blir osams. Det borde vara lättare när vi inte har gemensamma barn eller gemensam ekonomi.