Ekonomi

Under förhållandet stod jag för allt utom halva hyran. Utan att veta hur det skulle bli ordnade jag så allt stod på mig. Är en “såndär” snäll som dock trodde på 50% gemensam hjälp med städa, diska, ekonomi som sambos. Hade fel och räkningarna måste ju betalas. Dessutom utlandsresor på det som dock den andre var med lite på att betala. Ohållbart. Sa till den andre att öppna och betala exempelvis elen. Svaret-“det är ju dina brev”. En ohållbar situation, för mig, fortsatte. Sålde min mc och annat. Jag, min idiot, tog sms lån. Den andre levde som vanligt och ekonomiskt mkt bra.

Vi fick ett barn. Den andre drog efter 2 månader. Jag agerade gratis förråd då den andre inte hämtade nåt. Den andre fick lght efter 8 månader. DÅ hämtades inventarier, kläder och annat. Tvättmedel, disktrasor, kaffebryggare, dammsugare, mina lp skivor, hela förbannade frysen helt tom bl a. Jag tillät den andre att gå in då jag var på jobbet. Kom hem till ett hem länsat till 75% och min ekonomi kaputt. Började bygga upp mig och ekonomin. Vv när barnet bara var 6månader då den andre inte samarbetade, träffade bara barnet några timmar/veckan. Först ekonomiskt misshandlad och sen misshandlad med barnet som medel. Den andre spelade oskyldig, hen lämnade ju mig för jag skulle varit otrogen(!!??). Hens släkt och vänner tror ff på detta och det stör mig att ingen vet sanningen om detta monster.

Idag, jag är hos Kronofogden och blev inte beviljad ekonomiskt bistånd dock hjälp med hyra och det viktigaste. Noll på kontot. Utblottad ekonomiskt. Barnet skriven hos mig hela tiden dock har hen försökt skriva barnet hos hen 2 ggr utan framgång. Bor 8 min gångavstånd från fsk.
Hen, ny relation, köpt hus, otroligt arg på mig(?), bor i annat län och kommer flytta ÄNNU längre från fsk i och med husköpet. Bor 40 min i bil från fsk och kommer bo 60 min i bil från fsk. Prio på barnet eller prio på annat(?).
Summa summarum: Tro inte saker och var inte för snäll.

3 gillningar

Det här har du helt rätt i!

Hoppas du kommer på fötter :heart:

Har du övervägt skuldsanering? Det är en kämpig period men sedan är det över. Min pappa har genomgått det och det var befriande.