Efter otrohet-närhet

Efter några dåliga år upptäckte jag att min man under 6 månader varit otrogen. Han valde att komma tillbaka till mig och barnen, vill ha närhet, men däremot inte sex. Han säger att jag inte är attraktiv, men att det säkert kommer att lösa sig när han kommit över den andra kvinnan. Är detta rimligt? Först blir man sviken och sedan duger man inte. Vore inte det naturliga att överkompensera om man verkligen vill komma tillbaka? Förstår ingenting och känner mig så värdelös.

Har ngn varit med om ngt liknande?

Lämna aset!

5 gillningar

Det låter inte som att han kommer tillbaka på riktigt. Vill du verkligen leva så eller vill du få chansen att träffa någon som verkligen uppskattar dig? Om du inte bryter nu sätt en tidsgräns för när du ska göra nästa utvärdering.

3 gillningar

Hitta en man som tycker att du är attraktiv. Vad ska du med ett sådant pucko till?

2 gillningar

Jag vet innerst inne att ni alla har rätt, men har så svårt att fatta och att sluta hoppas. Så sjukt. Istället blir jag illa behandlad gång på gång.

Nej, det är inte rimligt!
Det är han som ska göra allt för att vinna tillbaka dig, få dig att känna dig trygg igen, få dig att känna dig värdefull och speciell. Du ska givetvis inte behöva hantera att han behöver ”komma över den andra kvinnan” för att börja tycka om dig. Det är inte du som ska kräla för honom! För att ens kunna tänka tanken att det finns en chans att lappa ihop er så är det sista han kan säga eller visa det han sagt och visat dig!
Jag tror det är dömt att misslyckas! Jag tror att du antingen kan avsluta nu eller dra ut på allt och ändå behöva avsluta sedan.

4 gillningar

Som jag ser det är han fullt ärlig med dig nu. Han vet att han gjorde fel med otroheten o vill nu vara ärlig. Han är kär i den andra kvinnan men önskar att han ska kunna känna samma känsla för dig istället eftersom ni är en familj med barn. Självklart är det allas önskan (vore enklast o bäst så för alla)…men…känslor går inte att styra.

Nu är det ditt val om även du vill försöka o få det funka…han försöker…men troligt har han den andra kvinnan i sina tankar hela tiden. Du får nu göra ett val vad du klarar av…han försöker…men han lyckas kanske inte o det får tiden utvisa…om du orkar o vill vänta på utfallet.

@Tanke
Kan över huvud taget inte se att det är att försöka! Det är snarare att ducka för ansvaret.
Känner man så mycket för någon annan är det så djävulskt elakt att låta sin partner ansvara för om det går eller inte.
Nej, det kan givetvis vara svårt att styra det man känner, men istället för att lägga ytterligare belastning på den man svikit är det enda vettiga att ta ansvaret att gå, kanske är det tillfälligt om partnern ens kan tänka sig att ta tillbaka en när man rett ut sina känslor klart. Det är fegt och ynkligt att gömma sig bakom att man tycker synd om sig själv som har ”råkat” förälska sig i någon annan.

3 gillningar

Jag förstår din man fullt ut. Han kämpar för att försöka men kan inte göra mer just nu. Han hoppas han ska glömma henne så ni kan bli en familj igen o han plågas säkert av dåligt samvete mot dig o barnen. Han vill inte utsätta någon av er för en skilsmässa o vara ifrån barnen halva tiden.

Om du tycker han är så hemsk tycker jag du ska gå vidare istället för att bli bitter för det kommer inte stärka ert förhållande. Han vill försöka o är ärlig från sin sida…han kan inte göra mer nu än det han gör…känslor går inte att styra❤️

Har en man möjlighet att ”Fake it until you make it”? Är inte säker på om det är så att han verkligen inte kan eller om det finns andra skäl att göra så mot mig.

Fy fasen, be honom fara o flyga…:frowning:

2 gillningar

Du har tidigare skrivit att du lever med en psykopat. Han har varit otrogen och säger sen ”du är inte attraktiv”… han har lyckats lägga skulden på dig. Du söker hans bekräftelse nu. Varför?

Du vet alla dessa saker. Ingen kan lösa din sits förutom du själv. Att han är ett rövhål är uppenbart… du kan inte ändra den verkligheten. Du måste förlika dig med det och välja en annan väg i livet för dig själv.

3 gillningar

Sluta genast att förödmjuka och trampa på dig själv genom att tillåta honom att göra det gång på gång.

Fy f-n vilken gris till man :pig_nose: först vara otrogen under lång tid och sedan “välja att komma tbx” men fortsätta att nedvärdera och trycka ner dig genom att kalla dig oattraktiv och säga att han fortfarande är kär i den andra kvinnan. Hur f-n kan man säga något sådant till den människa man samtidigt valt att komma tbx till :flushed:

Alltså så många människor det finns som är så vrickade att de är på gränsen till störda, och alldeles uppenbart i total avsaknad av allt vad vett och empati heter.

Spark i arslet ska han ha och sedan ut med honom på öronen bara :facepunch: :mans_shoe::dash:

3 gillningar

Jag vet. Varför kan jag inte? Varför slutar jag inte hoppas? Varför hittar han hela tiden nya vägar att skada mig på och varför tror jag på förklaringarna och fortsätter tro? Nu säger han att han kommer att hitta tillbaks. Jag måste bara ge det lite tid.Han gör allt vad han kan…samtidigt är jag så ledsen. Jag vet att jag är en hyfsat god människa, som ser bra ut, men detta tär på självförtroendet. Hur göra?

Jag har varit med om samma sak. Vi ligger nu i skilsmässa för betydligt fler anledningar än otroheten för 6år sen. Det jag vill säga dig nu är att detta kommer påverka hur du ser på dig själv. Det har det gjort för mig och det är något som jag kommer bära med mig resten av mitt liv. Att bli sviken på det sättet och sen inte få den respekt/kärlek som man förtjänar av sin partner. Det trycker ner en och det är inte lätt att resa sig efter att ha levt med det under en längre tid. Mitt råd är att lämna och hitta någon som visar dig respekt och kärlek. För detta är inte det. Styrkekramar💕

Såklart inte, och det måste du väl förstå själv.

Jag tycker att min fru är attraktiv. Jag tycker också att Scarlett Johansen och 100-tals andra kvinnor som korsat min väg är attraktiva. Naturligtvis är det så att man kan känna attraktion till många personer samtidigt. Din man pratar i nattmössan.

För att du är svag och rädd för förändringen. Sök utomstående hjälp för att kunna få styrkan att lämna den här skithögen.

1 gillning

Jag vet. Har försökt få hjälp av utomstående. Timvis med samtal med psykolog. Vet precis vad jag ska göra när jag går därifrån, men ändå inte…

Varför slänger jag inte bara ut honom när han varit otrogen i ett halvt år? Vad finns mer att fundera på? Jag var ju grymt trött på honom och hans beteende redan innan.