Distansträff fredag 4/2

Det var ett trevligt initiativ @Rulle , får försöka vara med nästa gång. :cherry_blossom:

4.3 låter bra men kan det vara middagstid istället för lunch?

Vad säger vi?
Distansträff fredag 4/3 ca kl 19-20.
Den som vill äta gör det, de som hunnit äta fikar eller sitter bara och deltar i diskussionen?

7 gillningar

Låter toppenbra, borde (om inget oförutsett med alla “skadskjutna” närstående inträffar) passa även mig :v: :grinning:

1 gillning


Växten i mitten

2 gillningar


Växten till vänster


Och den till höger :smile:

3 gillningar

@Trott du är underbar!! :heart_eyes:

1 gillning

Som det ser ut just nu kan jag vara med på denna träff :smiley: vilket inte kan passa bättre då barnen precis då åker iväg på sin längsta resa någonsin utan mig… Ska planera något gott att laga, någon som har tips/vill göra liknande mat? :hugs: Jag har en halv laxsida hemma, vore grymt att få den till något gott :sweat_smile:

4 gillningar

Kul.
Det blir någon form av kyckling här.

Kommer tyvärr missa det här som det ser ut, kompisar har bjudit hit sig men jag försöker hänga på lite i smyg. Ni är ju också mina vänner.

2 gillningar

Jag får se om jag hinner titta in lite - jag hade ju garanterat tänkt vara med men nu slumpade det sig så att jag och barnen ska åka till min pappa och hälsa på över helgen så vi får se om jag kan smyga in en sväng. :hugs:
Om jag inte kommer så ska ni ha så roligt och äta nåt riktigt gott!

2 gillningar

Blir nog ingen mat för mig men skall satsa på en skumvinsflaska imorgon och vara med. Ses… äh, hörs, äh, skrivs

3 gillningar

Det gör vi.

Låter som en toppenidé, lång jobbdag så ska jag hinna hem så får det inte bli någon avancerad matlagning… hade tänkt göra clam chowder, men det kan ju lika gärna vänta till lördag.

Repris på husets “airfryerfries” med hackad rödlök/jalapeno, aioli och ett glas iskallt vitt är ju perfekt på nästan alla sätt (och dåligt bara på ett = kaloriinnehållet :see_no_evil:)… men när arbetsveckan är över så kan man väl fuska lite (till) :joy:

Men ikväll måste jag försöka komma i säng tiiiiiidigt, haft en slitig vecka och kom nyss hem efter att ha varit och tankat bilen (1416:- och det var inte ens helt full tank då det var en slurk kvar… helt sinnes :lying_face:), även varit till banken och lagt om huslånen osv. Tänk att det alltid är Murphys lag på ett eller annat sätt när de där lånen till sist måste avgöras, minns inte vad det var förra gången men nåt var det och nu är det då plötsligt krig i Europa och inflationen rusar och räntorna med den :roll_eyes:

Fast det gick rätt bra ändå, fick efter en stunds enträget dividerande behålla samma räntesats som förra gången det begav sig trots att listräntorna nu är nästan 1% högre, men jag vågade inte chansa och avvakta ränteutvecklingen obundet mtp vad som pågår i världen… Ingves har ju länge varit beundransvärt cool och aviserat höjd styrränta först -23, men fått rätt mkt kritik för sin avvaktande hållning (och på banken trodde de att det kommer redan i slutet på 22) så kanske ger han med sig tidigare än så om prisutveckling och efterföljande inflation fortsätter i den här takten :-1:

4 gillningar

Tips på air fryer? Ska nog investera i en sådan och en elgrill till balkongen.

1 gillning

Jag hade under en tid tänkt köpa en Airfryer och hade dammsugit marknaden och bestämt mig för denna;

Philips Airfryer XXL Premium HD9867/90 (elfynd.se)

Men innan jag hann komma till skott så hade min ena dotter noterat mitt Airfryer-googlande och så fick jag plötsligt en (annan) variant av barnen när jag fyllde år :family_woman_girl_girl: :heart:
En OBH-Nordica som inte är tillnärmelsevis lika bra, men jag kunde naturligtvis inte invända mot produktvalet så nu står den där och funkar iof utmärkt till pommes, nuggets, lökringar etc. pga den centrerade rörliga armen i mitten… men inte alls till annan tillagning tyvärr.

Så ta en Philips är iaf mitt tips, men det beror såklart på vad du planerar att använda den till :+1:

1 gillning

Ja, precis köpt en Phillips och ska testa den idag eller imorgon ;-)…

2 gillningar

För flera herrans år sedan köpte jag på auktion en splitter ny stor servis. Den hade skänkts av de nu vuxna barnen till föräldrarna när de firade en jämn bröllopsdag, om det var 30, 40, 50 eller vad det var.

Ska kanske använda den i kväll.

3 gillningar

Så du bjuder middagen på den till oss alla då?!? :joy:

Förresten så ser jag nu den nya tråden och tänkte inte ens att det står februari i denna, utan tog bara för givet att alla de här sista dagarna har menat idag?

Hur går det till egentligen för en novis, sitter vi bara framför laptopen som vanligt och äter samtidigt? För blir det fråga om webcam, ljud etc. då kommer ju jag att tvingas jobba över ikväll säger jag direkt :rofl:

Någon gång kanske.
Noterade nyss det.

1 gillning