Distansträff fredag 4/2

3 gillningar

Wow vilka fina, var har du köpt dem? :four_leaf_clover:

1 gillning

Sorry, glömde ju… men här är bilden från just det klockslaget. Ingen lunch för mig själv tyvärr… massa små människor omkring mig hela dagen.
Kan vi ses på en middag istället?:joy:

5 gillningar

Har köpt dem (och många fler) av en tjej i Umeå som gör underbara små saker i lera :heart:

1 gillning

Har ätit middag.

Du valde ett bra sällskap du också.

Grunnar på att se om någon vill hänga på om en månad, 4/3, och göra om det här då.

5 gillningar

Så trevligt, tack för tipset @Noomi, har en förkärlek för allt möjligt grönt och naturinspirerat :four_leaf_clover::green_heart:

1 gillning

Det var ett trevligt initiativ @Rulle , får försöka vara med nästa gång. :cherry_blossom:

4.3 låter bra men kan det vara middagstid istället för lunch?

Vad säger vi?
Distansträff fredag 4/3 ca kl 19-20.
Den som vill äta gör det, de som hunnit äta fikar eller sitter bara och deltar i diskussionen?

7 gillningar

Låter toppenbra, borde (om inget oförutsett med alla “skadskjutna” närstående inträffar) passa även mig :v: :grinning:

1 gillning


Växten i mitten

2 gillningar


Växten till vänster


Och den till höger :smile:

3 gillningar

@Trott du är underbar!! :heart_eyes:

1 gillning

Som det ser ut just nu kan jag vara med på denna träff :smiley: vilket inte kan passa bättre då barnen precis då åker iväg på sin längsta resa någonsin utan mig… Ska planera något gott att laga, någon som har tips/vill göra liknande mat? :hugs: Jag har en halv laxsida hemma, vore grymt att få den till något gott :sweat_smile:

4 gillningar

Kul.
Det blir någon form av kyckling här.

Kommer tyvärr missa det här som det ser ut, kompisar har bjudit hit sig men jag försöker hänga på lite i smyg. Ni är ju också mina vänner.

2 gillningar

Jag får se om jag hinner titta in lite - jag hade ju garanterat tänkt vara med men nu slumpade det sig så att jag och barnen ska åka till min pappa och hälsa på över helgen så vi får se om jag kan smyga in en sväng. :hugs:
Om jag inte kommer så ska ni ha så roligt och äta nåt riktigt gott!

2 gillningar

Blir nog ingen mat för mig men skall satsa på en skumvinsflaska imorgon och vara med. Ses… äh, hörs, äh, skrivs

3 gillningar

Det gör vi.

Låter som en toppenidé, lång jobbdag så ska jag hinna hem så får det inte bli någon avancerad matlagning… hade tänkt göra clam chowder, men det kan ju lika gärna vänta till lördag.

Repris på husets “airfryerfries” med hackad rödlök/jalapeno, aioli och ett glas iskallt vitt är ju perfekt på nästan alla sätt (och dåligt bara på ett = kaloriinnehållet :see_no_evil:)… men när arbetsveckan är över så kan man väl fuska lite (till) :joy:

Men ikväll måste jag försöka komma i säng tiiiiiidigt, haft en slitig vecka och kom nyss hem efter att ha varit och tankat bilen (1416:- och det var inte ens helt full tank då det var en slurk kvar… helt sinnes :lying_face:), även varit till banken och lagt om huslånen osv. Tänk att det alltid är Murphys lag på ett eller annat sätt när de där lånen till sist måste avgöras, minns inte vad det var förra gången men nåt var det och nu är det då plötsligt krig i Europa och inflationen rusar och räntorna med den :roll_eyes:

Fast det gick rätt bra ändå, fick efter en stunds enträget dividerande behålla samma räntesats som förra gången det begav sig trots att listräntorna nu är nästan 1% högre, men jag vågade inte chansa och avvakta ränteutvecklingen obundet mtp vad som pågår i världen… Ingves har ju länge varit beundransvärt cool och aviserat höjd styrränta först -23, men fått rätt mkt kritik för sin avvaktande hållning (och på banken trodde de att det kommer redan i slutet på 22) så kanske ger han med sig tidigare än så om prisutveckling och efterföljande inflation fortsätter i den här takten :-1:

4 gillningar