Dejting!

Skit i de skamliga förslagen :blush:. Tog ett tag innan jag började svara, man får liksom mogna i tanken att hänga på dejtingsidor.

Presentationen är knepig. Jag har skrivit en massa om vad jag gillar göra, inte skrivit ett ord om hur jag är som person. Ser ut som man är värsta prestationsknarkaren…

Men jag tycker presentationen är viktig, kanske inte exakt hur den är skriven utan att där finns nåt. Annars är det svårt att börja nån form av konversation. Är där bara ett foto är det ju en helt ytlig reaktion om man tar kontakt i en redan väldigt ytlig miljö.

Tycker också en del i min ålder ser gamla ut :grinning_face_with_smiling_eyes:. Kanske borde titta mig själv i spegeln lite oftare.

Vad tycker ni tjejer är viktigt i en presentation?

1 gillning

För min del är det vem du är som person, snarare än vad du har åstadkommit :slightly_smiling_face:

För mig är exempelvis värderingar något väldigt viktigt och väldigt grundläggande, och dessutom något som kan attrahera mig väldigt mycket.
Men självklart är även andra delar av personlighet också viktig, så det är faktiskt det jag försöker få en bild av först.

Och verkar det vara en klok, vettig, schysst man så är jag knappast för blyg för att ta kontakt först :smiley:

2 gillningar

Ignorera de skamliga förslagen med gott samvete @Trott .
Jag fick just flirt och like och allt vad det heter på HP från en man som varit “verksam som vuxenfilmsaktör i USA”. Det ni! Det yrket var nytt i de presentationer jag läst. Lite too much information kanske, å andra sidan tillhör ju jag dem som genast bläddrar vidare.

Annars har jag nog också fått alla möjliga skamliga förslag vid det här laget. Ibland är det lite roligt att skriva svar till knasbollarna bara för att sätta dem på plats, ibland är det bara att ignorera och bläddra vidare. Allt efter dagsform.

3 gillningar

Jag passar nog inte i appvärlden.
Just det här med att chatta och skriva med människor på det sättet är verkligen inte min grej. Dålig på att skriva och formulera mig.
Nä blir nog inget långvarigt med dessa appar.

Sådär kände jag mycket om början, eller egentligen fortfarande. Men så plötsligt dyker det upp någon som är sådär trevlig, som frågar hur man mår och om man har haft en fin dag. Plötsligt har man chattat i snart en hel sommar om ditten och datten utan att för den sakens skull tänka sig att man ska bli seriös.

Förstår som sagt känslan av att du inte orkar med, och jag förespråkar verkligen inga fantastiska resultat, MEN, även ”the good ones” finns på apparna, om man lyckas leta reda på dem :blush:

Man kan ju fråga sig om det är så smart att skriva ut. Där hade jag direkt dragit öronen åt mig. Samtidigt är det väl bra att vara ärlig med sitt förflutna antar jag. Å andra sidan kanske det finns kvinnor som tycker att det vore trevligt (det är ju definitivt en erfaren person sexuellt :sweat_smile:)

Ooh ja!
Jag älskar att dansa men har inte gjort det på många år!
Nu har jag bestämt mig för att jag bara måste ge mig ut på tiljorna igen så fort det finns en chans.

2 gillningar

Jag tycker inte heller om att bara lyssna till dansbandsmusiken men den är fantastisk att dansa till tycker jag.
När jag var ung åkte vi oftast på dans både fredag och lördag, bäst var när man tagit körkort och man kunde köra för då blev man bjuden på inträdet. Svårast var ju då att få med sig resten i tid för att hinna dansa :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 gillningar

Går bara på undersökningen som länkades, men sant är att ingen vet. Så då kanske man ska vara lite försiktig med att hela tiden dra förhastade slutsatser baserat på kön, @Tailor

Så, har ni något förslag på vilken sajt man skulle försöka sig på om man vore nyfiken på att prova? Eller är ett möte i verkliga livet bättre?

Både positiva och negativa erfarenheter sökes :slightly_smiling_face:, tack.

1 gillning

@Kaoz jag vill gärna ta del av de tips du får :hugs::+1:

Av dem jag testade var Tinder bäst. Inte speciellt bra, men bättre än Badoo, Match och Facebook (sista hann jag bara testa som hastigast dock så där är jag inte helt säker på bedömningen). Det är ytligt och mestadels helt meningslösa konvos. Men det är störst utbud och ändå fler seriösa användare uppfattade jag. Trodde att Match skulle vara mindre liggapp och mer seriöst men nej, det var samma gubbar som vill ligga till minsta möjliga effort, bara sämre utbud och sämre funktioner.

1 gillning

Tack :slightly_smiling_face:,
det är just det ytliga och meningslösa jag är rädd för. Att bli (om möjligt :joy:) ännu mer cynisk och tappa tron på mänskligheten. Människor som bara söker sex, oavsett KK eller ONS, är ju helt okej, så länge man är öppen och direkt med det. Då behövs ju ingen effort alls egentligen, som du skriver. Men det gäller ju att hitta de som är ute efter samma sak. Och det är väl där problemen ligger.

Jag har ju heller ingen lust att hänga där timmar varje kväll för att möjligen hitta NÅGON (EN!) att matcha med. Det låter som dåligt använd tid.

2 gillningar

Tipsen verkar inte flöda in här direkt :slightly_smiling_face: men vi tar den hjälp vi får.

1 gillning

Ja tyvärr, mycket ytligt och meningslöst, och då menar jag inte så mycket att folk försöker lura till sig sex på falska premisser, för det har jag ingen erfarenhet av, utan mer bara att de flesta männen är otroligt trista att prata med, som att försöka spela pingis med potatismos. Sen vet jag ju inte i vilken utsträckning de faktiskt är så trista, i vilken utsträckning de är utmattade av att konstant försöka chatta upp 20 kvinnor samtidigt, eller i vilken utsträckning jag helt enkelt inte låg högst på priolistan och de la ner mer ansträngning i konversation med andra, mer eftertraktansvärda objekt.

4 gillningar

Jag håller med hela ditt inlägg till fullo.

Jag värderar min tid, och även min integritet. Att behöva gå igenom många mindre trevliga meddelanden och dejter för att eventuellt träffa någon som är bra känns inte så lockande.

Jag kan utan problem acceptera situationer där båda är ärliga och trevliga men där ingen riktig kemi finns. Det skulle jag inte se som bortkastad tid. Men tyvärr finns det ju alldeles för mycket skit som solkar ned dejting nuförtiden

4 gillningar

Haha, helt underbar kommentar. Och nu ska jag väl inte svära i kyrkan här. Men så kan jag uppfatta en del människor irl också. Man försöker fråga, öppna sig, kanske t o m visa sig lite sårbar, och får ingen respons eller väldigt lite respons tillbaka. Och inga följdfrågor.
Men är chatten inte mer upphetsande så tänker jag mig att konversationen på plats inte blir det heller. Tyvärr.

Exakt så.

Kemi bråkar man inte med, den är viktig. Men det är så mycket mer som ska till också. Och ja, nu känner jag mig lastgammal här, men det ÄR en massa skit som solkar ner dejting nuförtiden. Dessutom verkar det vara ett spel, eller ett sätt att fly sig själv, för många.

2 gillningar

Har fått ungefär samma bild av dejting på nätet.
Många som söker bekräftelse. Många som skickar massutskick till alla de kommer åt. Många som inte är ärliga med sina intentioner. Många “spel” och kodord idag. Många som mest använder andra som en rebounce fast de inte kommit över exet. Och så vidare.

Helt enkelt många som (i mitt tycke) inte tar ansvar över sin dejting, så att säga, utan mest använder andra för personliga syften. Utan att respektera motparten eller tänka på hur det påverkar dem

5 gillningar

Jag håller med dig om att det är svårt att avgöra på en bild och en profiltext. Däremot kan det ju gå att avgöra efter en tids chattande om det är värt att träffas och se om det kan leda vidare men i många appar måste man ju bestämma sig på enbart bild och profiltext och för mig funkar inte det.

Jag tror det för mig är lättare om jag träffar någon organiskt/IRL och gör mitt bästa för att öka mitt kontaktnät och öka chanserna för att träffa nån.

1 gillning