Bortslängd

Stort svek bara veckor innan jul. Har legat sen dess. Ont av ångest som bränner. Gråter hela tiden. Vill inte vara utan honom. Det gör så ont. Han slängde bort mig.

4 gillningar

Usch, vad jobbigt! :heart:

Vad har hänt?

Jag kan inte låta bli att undra om du någonsin tänkte på hur hans bedragna fru mådde när hon blev bortslängd?

Hon var den som ville skilja sig. Så hon var inte bortslängd utan det var han som blev lämnad. Han bodde ensam sedan flera år.

Jag förstår att du känner dig utnyttjad och bortslängd.

Kan det vara så att exfrun fått nys om dig och blivit svartsjuk? Det är ju jättevanligt!!

Jag tycker att han verkar vara en skitstövel.

Kan inte låta bli att undra varför ni träffades hemligt i så fall?
Var du fortfarande tillsammans med ditt ex när du lärde känna denna man?

Det kan inte varit så att han haft det på gång med exet och själv velat gå tillbaka. Det är därför han försökt ha ert förhållande hemligt?
Är det han som sagt att hon pressade honom och använde barnen för att tvinga honom att bli tillsammans Igen? Eller har du hört/sett något själv?

Ett barn ringde honom och grät?

1 gillning

Låter som en man som skyller på andra, på ”omständigheter”. Han kan ta ansvar för sina barn utan att gå tillbaka till barnens mamma - som lämnade honom för flera år sedan. Att skylla på kvinnan eller barnen tror jag inte hjälper dig, låt honom ta hela ansvaret för sitt beteende. Titta på hans agerande och inte vad han säger.

1 gillning

Ja, min man sa till sin älskarinna att jag hade en ny sedan flera år tillbaka, att vi var skilda och att han hade flyttat. Inget var sant, utan vi hade varit gifta och bott tillsammans hela tiden utan att jag visste något om hans förehavanden med henne.

Plågsamt läge…har du övervägt vilka optioner som står till buds för dig?

Vad är DITT huvudsakliga problem? Att vara utan honom i stunden, eller at once and for all tvingas ta itu med dig själv?

Så svårt och plågsamt läge för dig… du nämner “medicin” ditt föregående inlägg… vad är det för medicin du åsyftar ?

Det är inte alls samma sak men mitt ex sårar mig konstant… Jag går i fällan varje gång. Nu måste jag försöka distansera mig ännu mer och ett tips jag fick var att fokusera på det de faktiskt är:

Falska
Lögnare
Illojala fegisar

Inte fastna i längtan, vemod och nostalgi.

Jag ville egentligen inte skiljas (kärleken var slut och önskan om kärnfamiljen var så stark) men kunde inte stanna kvar efter alla hot och lögner. Illojaliteten knäckte oss.

Du klarar detta och du kommer att överleva smärtan!!

1 gillning