Bedragen

Läste lite i början av tråden och kan svara mig själv så här ett halvår senare att nu tänker jag inte längre på det 24/7.
När jag väl tänker på det så pågår det inte lika länge och det är inte heller lika självplågande.

Jag har fått enormt stort stöd och stöttning av en person här på forumet, annars hade jag nog aldrig kommit så här långt tror jag. Hon har lyssnat på mitt ältande, förklarat om och om igen det min hjärna har svårt att ta in.

Jag har ju min bakgrund som maskrosbarn vilket har gjort (har jag förstått) att jag har reagerat extremt starkt och haft svårt att ta till mig saker. Jag behöver höra dem flera gånger och hon har haft (har) ett enormt tålamod med mig, det är jag evigt tacksam för :heart:

Tidigare blev det nattsvart när tankarna sköljde över mig. En gång skrev jag ut skilsmässopappren och bad honom att skriva under, vilket han inte ville.
Vi tjafsade en stund och sen sa han att han sårat mig tillräckligt och att han skulle skriva under om det var det jag ville. Då sög det till i magen, det var inte alls det jag ville! Vi grät tillsammans och jag rev sönder papperna.

En annan gång sa jag att jag ville hoppa av tåget, det räckte nu! Jag har inte valt den här resan och ville kliva av på perrongen. Han svarade lugnt och tydligt att då kliver han också av och tar nästa tåg tillsammans med mig.
Flera gånger har jag blivit förvånad över vilket tålamod han har. Att han orkar stå kvar fast att jag har varit rabiat ganska ofta, absolut inte varit snäll mot honom. Så mycket skit jag har öst över honom och som han tagit emot. Jag har hela tiden varit rädd för att hans krasch skjuts upp för att han är stark och kämpar för oss…

Men nu behöver han mig, mer än någonsin :heart: Livet hörrni, vem sa att det skulle vara lätt?!

3 gillningar

Hej, jag är ny här….
Vill bara dela min sjuka historia.
Min man började gömma sin telefon och spruta på parfym och vara nyrakad i tid och otid för 4 år sedan. Jag frågade vad som höll på och hända, men han ville såklart inte berätta att han blivit förälskad i en 25 år yngre kvinna. Detektiven i mig hittade så klart bevis i datorn och han berättade att det fanns en kvinna…., sen följde ett år av helvete, han sa att han lämnat henne, men icke sa nicke. Efter ett år kastade jag ut honom ur huset. Sen började nåt märkligt…., vi blev som goda vänner, drack kaffe skojade och hade trevligt, efter två år började vi resa, ha sex igen och det kändes som vi hade det bra, slapp tråkiga vardagen ihop, men minst en gång i månaden kom hon på tal…., ibland var jag förbannad ibland bara undrande, men det kändes som om han var rädd om mig och det vi hade igen och jag gick än en gång på lögnerna. Perfymen och rakandet hade kommit tillbaka till normala nivåer och telefonen låg ofta på bordet. Den följde dock alltid med in på toaletten.
I vintras ändras hans beteende, han är låg går ner i vikt och nåt är fel. Han kan inte säga vad det beror på. Men till slut orkar han inte bära bördan själv utan fäller bomben en kväll. Då visar det sig att de knullat m varandra 2 ggr i v i 4 år, men hon har gjort slut för att hon blivit gravid m sin man. Och min man är helt förstörd.
Härligt uppvaknande, jag trodde jag skulle dö när han berättat, till råga på allt sa han att han älskade mig och ville flytta hem igen.
Sen dess har jag hatat honom, jag hatar mer och mer för varje dag. Han är såklart ångerfull när han kanske äntligen fattar vad han pysslat med. Men jag blir bara fullare och fullare av hat. Jag har sen 2 månader blockat alla kontaktvägar och det har hjälpt mig att överleva. Tycker Ni som försöker förlåta är starka, men det här går inte att förlåta.

2 gillningar

Herre du milde, hur vet hon ens vem som är pappa till den här graviditeten :lying_face: :face_with_raised_eyebrow:

Men nu handlar det kanske mest om skademinimering, men för mig är det obegripligt att kunna gå vidare med en graviditet omgärdad av så mycket osäkerhet… om nu det din man säger stämmer förstås :see_no_evil:

Hon har fött barnet och faderskapstest är gjord. Det ska tydligen vara hennes man som är pappa, men vad vet jag……, har önskat henne och min man så mycket olycka, men nu orkar jag inte med det heller. Provade att önska att det gick bra för dom för några dagar sedan men det funkade sådär!

1 gillning

Det värsta är att vi har 2 barn ihop, och vår dotter pratar om att gifta sig, kommer bli MYCKET svårt, men så är livet!

1 gillning

Men hon är ju tbx med sin egen man och så jäkla kul kan det ju inte vara i den familjen heller mtp att faderskapstest behövdes för att veta vem som är pappa.

Snacka om att solka ner glädjen hos den andre mannen för barnet och så mkt tankar och funderingar som måste passerat genom hans huvud innan han fick veta… där tror jag uppriktigt inte att du behöver önska mer olycka, för iaf jag kan inte ens tänka mig en olyckligare start på ett gemensamt föräldraskap :cold_sweat:

Så nöj dig med en tygdocka föreställande din man/ex eller vad han nu är :nesting_dolls: :sewing_needle: :rofl:

2 gillningar

Nej, hon har det nog jobbigt, och hennes man också, inget kul för lillparveln att växa upp i den familjen, men de kanske får till det, men det har jag inte med att göra och hon gör mig inte längre särskilt upprörd. Det är ju bara min man som skulle vara mig trogen! Och det har han misslyckats fatalt med!

3 gillningar

Har ni separerat eller lever ni fortfarande tillsammans?

Separerat!!!
Ska försöka att ha så extremt lite med honom att göra resten av mitt liv. Han har ljugit så mycket att klockorna stannat!

6 gillningar

Tråkigt att höra om din historia. Du får gärna starta en egen tråd för att dela med dig och skriva av dig.

Tack! Vet inte riktigt hur man gör det……:face_with_raised_eyebrow:

Du klickar på “nytt ämne” uppe till höger på startsidan.
Då får du upp en rad till vänster där du skriver en rubrik.
Till höger om den raden står det “välj kategori+” Klickar du där får du upp ett ämnes register. Välj med fördel “Min historia” och så klickar du och börjar skriva din egen loggbok som du kan skriva i och gå tillbaka till.

Kör hårt

Tycker vresige surgöbben och misantropen Rulle

2 gillningar

Får se om jag fixar det, men tack!

1 gillning

Hur har det gått?
:heart:

1 gillning

Vi kämpar på. Det går förstås upp och ner, men dipparna är inte lika djupa och långa längre.
Han bär på ett stort självhat, tycker inte han förtjänar oss, familjen. Ett tag var han så låg att han inte såg någon livsglädje och inte kunde leva med den smärtan han orsakat mig.
Han har åkt ambulans flera gånger pga ångest. Nu senast klappade han ihop på jobbet och det blev utredning för både hjärnblödning och hjärtinfarkt.
Vi pratar mycket och mer på djupet. Jag förstår att han har mått väldigt dåligt under en längre tid som sedan ledde fram till det här. Även om jag har haft svårt att förstå det så har jag lärt mig mycket om hur hjärnan fungerar under stress och press. Att det faktiskt kan bli så här knasigt och sjukt, särskilt om man inte tar hand om varandra.
Jag börjar också se min del i det hela. Ett äktenskap kräver arbete och engagemang från båda, det har vi lärt oss.
Men det är så klart kämpigt, dock inte på samma sätt som i början. Vi är precis vid årsdagarna nu också så det känns extra hårt i hjärtat vissa dagar. Samtidigt hade vi nog bara kört på i samma banor utan den här krisen och då kan man bara spekulera i var det skulle sluta…
Tack för omtanken :heart:

5 gillningar

Det var längesedan jag skrev något nu. Tänkte skriva av mig lite, främst för att kunna gå tillbaka senare och följa processen och hur allt utvecklas.

Nytt år. Det har alltid varit en symbolik för nystart för mig. Att lägga det gamla bakom sig och fylla 365 nya, tomma ark.
Nyår triggade mig lite i år. Förra året behövde jag verkligen lägga flera år bakom mig, börja om. Njuta av familjen igen. Släppa alla dåliga måenden, sjukskrivningar, sjukhusbesök, oro, jobbiga undersökningar med vårt barn, operation osv. Jag hade drömt om hur jag bar ut vår son i en liten kista… Allt gick tack och lov bra! Men efter all skit kraschade istället min man. 2023 blev istället mitt livs värsta år, jag som hade sådan framtidstro.

Jag börjar inse att jag inte riktigt släppt in honom i allt som var tidigare. Det var jag som var med barnet på alla läkarbesök, tog alla samtal, var med på operationen… Han stod liksom bredvid. Självklart lika orolig som jag var. Dessutom kämpade han själv med fysiska problem. Proppar som dök upp flera gånger, trots medicin. Sjukskrivningar som fick honom att känna sig värdelös… Och jag var väl inte helt närvarande. Mådde så klart inte bra själv, men körde på för att familjen skulle funka, att barnen skulle ha det de behövde.

Jag har hört från flera håll att jag är starkare än de flesta. Har inte riktigt tagit in det utan förväntat mig att folk i allmänhet fungerar som mig. Jag har börjat förstå att det inte är så.

Vår familjerådgivare sa att min man kraschade. Han blev deprimerad… En del tar till exempel till alkohol eller spelande som ångestdämpande, en del tar till och med livet av sig… För honom blev det otrohet.
Jag vill inte byta med honom, för hur ledsen, arg och förkrossad jag är så bär han på en ännu större smärta, samt skam och skuld, som är väldigt tunga att bära. Han jobbar med sig själv. Och jag jobbar med mig själv.

Den mannen jag har hos mig nu är en ny version. Vi kan prata med varandra på ett nytt sätt. Vi är mer måna om varandra. Han är så omtänksam och kärleksfull. Finns ständigt vid min sida. Han bryr sig om mig villkorslöst och visar att han alltid finns för mig. Jag känner hans värme och innerlighet. Han frågar hur jag mår, vad jag behöver just idag. Han torkar mina tårar, håller mig i sin famn och bedyrar sin kärlek till mig.
Det hjälper inte alltid. När jag dippar så kan jag inte hantera mina tankar och känslor. Jag blir snabbt kall och ifrågasättande igen. Men han finns där, trots stormen stor han stadigt kvar.
Jag tror att vi kommer överleva det här och komma starkare ur den här krisen. Han var ett jävla kukhuvud en kort period av vårat gemensamma liv, men kanske hade vi inte hamnat här där vi är idag utan att passera den krisen?

Jag lovade mig själv att ge det ett år. Snart har det gått ett år. Jag är glad att jag har stått kvar. Trots alla mina känslostormar, trots att jag helst hade velat fly. Men jag vill inte vara utan honom. Jag vill inte ha barnen på halvtid. Jag vill ha min familj. Det vill han också.
När det har gått ett år ska jag bli bättre på att fokusera på här och nu, se det jag har hos mig precis i nuet och blicka framåt. Det som har varit har varit och jag kan inte ändra på det. Men inget blir bättre av att jag går och ältar. Det är dags att försöka släppa taget om det gamla. Livet är för kort, det pågår här och nu.

Jag lovar inget, men jag ska försöka att göra mitt bästa för att blicka framåt istället för bakåt.

Tack till alla er som höll mig uppe första tiden och tack till er som har hängt kvar via pm :heart:
Tusen tack till dig som har varit min klippa under hela resan, du vet vem du är. Ditt enorma tålamod är jag evigt tacksam för :smiling_face_with_three_hearts:

Jag uppdaterar igen när vi har passerat årsdagen så får vi se hur läget är då.

8 gillningar

Kriser kommer, de hör till . Så glad att ni kämpar. Kram till er och massor kärlek.

1 gillning

Så är det ju. Sen är det upp till oss alla hur vi hanterar dem. I min värld är det otänkbart att svika någon, särskilt mina närmaste. Men vi har väl alla olika gränser för vad man orkar med/klarar av innan det brister.

Tack snälla för ditt svar :heart:

2 gillningar

10 februari. Ett år sedan mitt liv fullkomligt raserades. Det känns som en evighet sen, men ändå som igår.

Sista tiden har varit bra. Jag har till och med emellanåt kunnat tänka ”vad håller jag på med? Älta något som hände för över ett år sen. Det är gammalt, han ångrar sig, är hos mig nu. Jag har en ny man hos mig.
Men så kommer ändå dipparna.

Vaknade med ångest och tårar idag. Han fångade upp mig direkt. Trots att jag smög ut till badrummet så förstod han vad som var på gång och kom efter. Lugnade och tröstade, torkade mina tårar… Att jag ska vara så påverkad av datum!

Vi ska iväg på spa idag. Göra den här dagen positiv, till våran. Han vet att jag hade kraschat fullständigt och brakat igen så han har sett till att vi har några timmar helt ensamma på spa. Bara få rå om varandra. Det är nytt. Vi har i princip aldrig gjort något utan barnen förut.

Vi fortsätter kämpa på helt enkelt :heart:

8 gillningar

Tycker det är så fint att ni kämpar. Att ni kan se varandra igen. Att han äger sina misstag och agerar bättre och annorlunda. Att du vågar släppa in honom. Att ni har en ny bättre relation :heart:

1 gillning