Barnen och den nya kvinnan (otrohet)

Jag har en extremt komplicerad separation i ryggen med otrohet, gaslighting och även misshandel i ryggen. ( första gången jag säger det högt)

Man kan läsa min historia och mina inlägg för att förstå.

Men jag behöver verkligen råd.

Mitt ex tar ju skaffat ett nytt supply ( ja han är narcissist) han har bott hos henne sedan första dagen på separationen.

Barnen har innan otroheten kom fram läst deras hemliga konversationer. De har tjuvlyssnat vid diskussioner snott mobiler för att läsa och de visste om otroheten innan jag gjorde det.

De var då 8 och 11 år. 11 åringen stod i köket med en kniv och sa att han skulle döda denna nya kvinnan om han någonsin träffade henne.

Han har även uttryckt att jag måste skydda honom från att behöva bli en del av denna kvinnas liv. Detta var 8a månader sedan.

Exet meddelade att han skaffat egen lgh för att kunna ha barnen själv. Detta då familjerådgivaren sa att en introduktion av denna kvinna är som att spela rysk roulett med barnens hälsa. Så hon skulle bo i sin lgh och han skulle bo i denna och börja ha barnen. (Jag har dom heltid)

Nu googlade jag adressen lgh ligger vid då min son hade googlat den i telefonen. Han känner inte till att exet fått en lgh men han är duktig på att snoka. Denna nya lgh står på den nya kvinnan. Exets namn finns inte där.

Så de har flyttat dit ihop.

Han fortsätter att ljuga för mig och för barnen.

Jag har sagt till exet nu att detta går emot vad vi kommit överens om och att jag inte tillåter att barnen ska dit. Jag vet att jag inte kan förbjuda. Men jag gör det ändå.

Jag har haft 100% ansvar för barnen sedan de föddes och de har bott enbart med mig de senaste 3 åren när han flyttat in och ut precis som det passat honom.

Jag har kämpat som en galning för att få dom att må bra. Jag har gett upp ett socialt liv, lämnat vänner och familj för att guida barnen till att känna sig trygga. Vilket de nu gör.

Igår råkade exet säga nya tjejens namn av misstag och sedan dess har yngsta kissat på sig 3 gånger och äldsta kräkts flera gånger och båda sitter i mitt knä och vill vara med mig överallt.

Vad i hundan gör jag! Barnen träffar honom varje dag. Jag nekar inte umgänge jag uppmuntrar exet hela tiden. Men jag tänker inte riskera mina barns psykiska hälsa för mitt ex behov.

Långt inlägg och förlåt om jag låter bitter, men jag lämnar ett 18 år långt förhållande från en man som ljög om allt till alla. Och det är det tuffaste jag gjort. Nu när jag kommit loss. Nu när jag inte längre är rädd för min säkerhet. Nu när jag inser att han bröt ned mig till den grad att jag fortfarande kan be honom komma tillbaka för att det är makten han har. Han får andra att dyrka honom. Nu ser jag honom för vem han är. Jag ser hur skadlig han är och nej! Mina barn ska inte bli som han är.

Så någon som har tips. Hur räddar jag barnen?

Att polisanmäla går inte då han utnyttjat sin makt att köra mig till gränsen av sunt förnuft som fått mig att önska att jag ej levde. Så då är det pajkastning mot en riktig narcissist och det förlorar man.

Jag vill inte att barnen far illa när han inte om känner att han får deras dyrkande kärlek. Eller när de inte gör som han säger.

Hoppas ni hängde med. Sjukt förvirrande text :see_no_evil:

1 gillning

Med 11-åringen är det nog ganska lätt. Det står att man ska lägga större vikt vid barnens vilja ju större de är. Du behöver bara låta bli att tvinga dit dem.

Men du, är det verkligen kvinnan som är problemet här? Har inte hon blivit utsedd som syndabock bara? Det verkar ju verkligen vara mannen/pappan ni ska undvika till varje pris.

Om du känner att polisen inte är en framkomlig väg, så ta då istället kontakt med kommunens enhet för relationsvåld. Och sedan söker du enskild vårdnad.
Jag tycker att det finns fog att undvika denne man helt, både du och barnen.

Bör tilläggas att denna kvinna skickat intima bilder på mitt ex och henne en helt random dag när de bråkat om mig. Sedan har hon spridit rykten om mig som är helt osanna som krossade det lilla umgänge jag byggt upp utan honom. Utöver detta så har hon bett sina kompisar kolla med kompisar som följer mig på insta om vad jag gör.

Lägger jag upp en bild om att jag är på barnens grejer samtidigt som han är där så blir det hus i helvete från hennes sida.

Hon har även påstått att jag ringer hennes jobb och säger elaka saker vilket inte är sant.

Så skulle nog säga att även hon visar tecken på instabilitet.

Det jag har gjort? Jag har smsat henne och visat henne bevis på att han ljuger för henne också. Samt försökt varna att han är instabil.

De har ringt mig när de bråkar. Och skrikit i telefonen.

Helt ärligt så är de båda totalt ohälsosamma för barnen.

Dessvärre så kommer inte sonen säga nej då pappan låter honom göra vad han vill. Han är narcissist och vet precis hur man ska få någon att vika sig. Eller ljuga på precis rätt sätt.

Nu var inte detta frågeställningen, men detta låter helt extremt att en 11-åring skulle uttrycka detta……

Dålig stil givetvis, men vad ska du göra åt detta?

Jag tycker att du ska be om hjälp, både från typ BUP men även från familjerådgivning/sociala.

Prata med BUP. Det ligger ju så mycket bakom när det blir så starka reaktioner. Så reagerar ju inte trygga barn. Det låter som en trigger för mycket annat som då kommer upp. Sök hjälp för barnen.

Han (o hon) må ha betett sig illa, men är tillsammans vare sig du o barnen vill det eller inte. Då måste det finnas ett fungerande förhållningssätt. Ta hjälp.

Kvinnan må ha sina sidor men det är ju barnens pappa som sviker.

Du måste ju landa i att du ska fokusera på dig och barnen och sådant du kan ändra på.
”When they go low, you go high”
Dvs bli inte en bricka i deras spel, låt inte konflikten eskalera.

Ignorera

Ignorera

För dig? I så fall, avstå fr det.
Om detta påverkar barnen, avstå.
Är ni 14 år eller?
Måste du göra detta så konflikten eskalerar….

Ignorera

Du kan inte påverka honom och vem han umgås med.

Sluta med det. Låt henne upptäcka det.
Hon kommer ändå inte att lyssna. Du eldar bara på konflikten och det är barnen som blir lidande.

Svara inte/lägg på. Du är inte en del av deras liv.

I så fall bör du väl orosanmäla?

Du ska bara lägga tid på sådant du kan påverka. Du kan bara försöka ge barnen sunda värderingar, då kommer de att upptäcka det mesta själva.

Sök stöd för barnen.
:heart:

1 gillning

Ja, det känns ju även som om kvinnan är ett problem.

Det gör det ännu mer angeläget om att ta kontakt med kommunens grupp för relationsvåld. Där lär de ha erfarenhet av dessa typer av människor.
Det är angeläget att kämpa för barnen innan det är för sent när de kan välja pappan själva - vare sig det beror på att de blir mutade.

Kanske är det bra i förlängningen att barnen får utsättas för kvinnan och därmed sluta se upp till sin far?

Tack för tips.

Det är inte enkelt att navigera och då mitt ex är en produkt av sin fars beteende så är jag inte sugen på att se barnen ta efter flykt beteende, lögner och aggressivitet.

Samtidigt så kommer jag att bli bestraffad på ett olidligt sätt om jag söker hjälp.

Det känns horribelt att offra sina barn på detta sättet. Och ignorera samt bara låta beteendet fortsätta mot mina barn är helt otänkbart.

Så jag står här, uppgiven. Det är inte bara att anmäla.

Utan jag får inse att mannen till mina barn inte bryr sig. Att han bara bryr sig om sig själv. Sedan får jag plocka upp skärvorna av att barnen ska utsättas för dessa människor.

Mitt ex bror har försökt ta sitt liv samt är spelmissbrukare och har alltid sagt ” om du visste vad vi växte upp med så hade du också mått så här”

Men tack för stödet. Det finns inget att göra som inte gör det värre. Och om någon läser denna text som lever med en narcissist. Spring!

1 gillning

Fast du går ju i rätt riktning.
Ni lever inte ihop längre.
Det är klart att det går att förändra, dock inte en annan människa.

Hur mycket vill han egentligen ha barnen då? Om han är så självisk o bara tänker på sig själv.
Det större barnet kan ju välja lite mer själv. Tiden går fort, snart är även yngsta barnet i en ålder som gör att han/hon kan välja mer själv.

Sköt kommunikationen via mail/SMS.

Vad menar du med det?

Vilket beteende menar du?

Varför?

Kommer han att ge sig på dig om du pratar med kommunens enhet för relationsvåld? Vad är du rädd ska hända?

1 gillning