Barn tvingas umgås med kusin

Ja rubriken kanske inte låter som en höjdare .
Men finner det jobbigt… för mitt barn .
Ni som läst min historia vet hur infekterat min separation med mitt x var .

Min f.d svägerska la sig i väldigt mycket och kunde emellanåt ringa till mig för att styra o ställa . Jag fick då ofta säga till henne bestämt att detta inte var ngt som gällde henne utan mig och X . Hon kunde vara så fruktansvärt elak och nervärderande mot mig .

Min f.d svägerska är den som bestämmer i den andra familjen- hennes ord är lag och så är det .
Mitt x avskydde henne , de brukade bråka som barn trots att de var vuxna , det var inte förrän båda fick barn som jag till slut sa till min dåvarande att ibland får man svälja . Du behöver inte tycka som henne .

Anyway, våra barn är ungefär i samma ålder . Vi fick barn först o sen hon .

Vårt barn får ofta träffa sin kusin och bli passad där eller vara hos sin farmor tillsammans med kusinen .
Kusinen är väldigt bossig ( precis som sin mor ) och om inte vårt barn vill leka med kusinen ringer kusinen till sin mamma ( om de är hos farmor) och mamman ”tvingar ” vårt barn att leka med sin kusin.
Farmorn vågar inget göra - hennes dotter är som hon är och farmor är konflikträdd.
Det är lika dant när vårt barn är hemma hos kusinen - då måste vårt barn leka med kusinen .

Vårt barn avskyr sin kusin . Mitt x skulle aldrig någonsin lyssna på om detta då mitt x oxå gör som sin syster säger .
Fastern / min f.d svägerska kallar vårt barn ett bebis namn och har gjort det alltid trots att vårt barn sagt ifrån ( snällt ) att den inte vill bli kallad för det namnet.

Ibland hör jag såna saker vårt barn berättar om hur den blivit hotad tvingad av kusin el svägerska att leka med kusinen, att jag skulle vilja ta luren och bara skälla ut den jävla kossan - men jag håller mig tillbaka då det bara skapar mer skit för vårt barn.

Någon som varit med om ngt liknande och som har tips ?

Det går inte att prata med pappan - han hade bara slängt upp detta i mitt huvud- och gjort detta till att det var jag som hitta på eller ngt annat .

Att man är kusiner betyder ju inte att man kanske gillar varandra ändå .
Mamman till kusinen tycker att hon är perfekt och där finns inga fel eller brister på henne el hennes barn .
Misstänker att både svägerskan och mitt x är narcissistiska människor.
X är oxå bossig men hon är snäppet värre .

2 gillningar

Vilket klater du har kommit i.
Och vilken farmor.
Det blir ingen bra relation kusinerna emellan.
Kusinen brås väl på mor sin.
Blir inte lätt för kusinen längre fram i relationer vare sig privat ellet i arbetsliv med en dylik attityd.

1 gillning

Nej verkligen inte .
Blir bara så upprörd när barnet berättar om denna kusin . Barn kallar den : bitch . Starkt ord från en 10 åring .
Farmor fruktansvärt konflikträdd. Vill ju inte bli ovän med sina barn . Hon vet nog vilket helvete hon får då . Känner väl sina barn bäst .

Får sansa mig för att inte ringa mamman o skälla ut henne efter noter … tror inte det hade hjälp utan snarare själpt mitt barn .

1 gillning

Mitt barn är ju ingen tuffing heller . Väldigt snäll .

1 gillning

Korrekt analys.
Trösta barnet med att kusinens attityd kommer att skaffa henne problem i framtiden och att det inte är ok någonstans.

Jag har en kusin som var rätt dryg och skröt med hur bra den var på allt, t ex cyklar. Mitt syskon "Jaha, då har du väl använt en “namn på ett vetktyg”? “Jodå, många gånger” svarade kussen. Det var bara det att något sådant verktyg fanns inte, det var bara ett ord som mitt syskon hittade på i stunden.

2 gillningar

Hoppas ditt barn fortsätter med det.:heart:

1 gillning

Sagt till mitt barn ngn gång … när ni är hos farmor o kusin hotar med att ringa sin mamma , säg då att du ska ringa din mamma . Så ska ungen få höra ett o annat …

Mitt barn vill ju inte det ens . För då hade mitt barn ändå fått skit .
Smart unge iallafall har jag .

Under alla år jag levde med X var det alltid ngt magiskt med denna ungen … den hade kissat första gången på tis - guldmedalj…den hade ätit första gången med kniv o gaffel - också guldmedalj.

1 gillning

Tja.
Ditt barn brås väl på dig. :wink:

Kanske det …