Barn npf

Lämnade 9 på fsk. Vid ca 10 gjordes toaletträning enligt fsk och barnet naket på underkroppen. Efter lunch runt 12-12:30 byttes blöja och då syns ett rött märke högt på ena skinkan. Pådrag och orosanmälan, märket SER UT SOM EN HAND!! Enligt fsk MIN HAND. Polisanmälan misstänkt för barnmisshandel.

Polisförhör men åklagare beslutade efter 2 dagar att det blev nedlagt. Samtal hos socialen som även varit oanmält på fsk och “pratat” med barnet via bilder då barnet inte har har något språk. Inget kom fram där enligt soc.
Jag BAD socialen komma hem till mig och barnet men nej “det är för stort ingrepp i barnets liv” (?). Kom de hem hade de sett en mkt körleksfull och bra relation mellan mig och barnet och hade då sparat både tid och pengar på samtal och andra åtgärder.

Men socialen jobbar inte så…de sa till mig att de inte vet vad som hänt och de tolkar allt som de får veta/tar reda på för att “gissa” vad som EVENTUELLT har hänt.
Både mitt ex och jag tyckte märket kunde vara skav från blöjan men ICKE tyckte fsk “märket sitter inte till så att blöjan kan ha gjort det” OCH “märket har INTE uppstått på fsk”.
Jag har INTE agat mitt barn!! Enligt mig har märket uppståt på fsk och om det är ett slag eller inte vet jag inte. Gått emot något, krockat med ett barn, ramlat på rumpan, suttit ner och som ett rörligt/aldrig stilla barn så uppstår märken.
Det är bra att skyddsnät finns kring det bästa vi har och jag är nog inte den sista som blir felaktigt anklagad. Det mest skrämmande är att soctanten KAN tolka det som det ÄR en fara för barnet att vara hos mig trots mitt samarbete och nekande att ha slagit mitt barn både till polis och socialen.
Känner mig 2000% tillfreds med mitt och barnets relation så har inget att oroa mig för egentligen. Dock är socialen en myndighet som “kör sitt eget race” och jag kan bli riktigt rädd och orolig för vad deras utredning ger och hur de tolkar allt.

1 gillning