Att bli hotad med skilsmässa

En kort sammanfattning av min situation
Har en dotter på 15 år och är gift . Vi har varit gifta i mindre än två år men bott ihop i 10 år.
Min man har har den senaste månaderna hotad med skilsmässa samtidigt som han rusat ut genom dörren och varit borta i timmar . Han har slagit av hitta så varken jag eller dottern kan se vart han befinner sig. Efter en konflikt använder han ofta tystnad som straff och vill inte prata om konflikten. Under vårt förhållande har jag aldrig fått höra ett förlåt eller inte ens orden jag älskar dig. Han har aldrig gillat närhet , så kramar naturligt finns inte dom får jag be om .
Han utsänder missnöje för att jag umgås med min dotter ( är inte hans ) jag skjutsar till träningar , hänger med på matcher och cuper. Jag tassar på tå för att jag inte vet vilket humör han kan vara på.
Dom sista månaderna har han talat om för mig att han avskyr och titta på sport på tv och mitt stora intresse är att följa mitt favorit lag , Jag vet inte varför han beter sig så ? Han tycker också att min dotters idrottande tar alldeles för stor del i familjen .
Vad jag än gör så är det fel :expressionless:.

2 gillningar

Klarar du dig ekonomiskt vid en skilsmässa? Har du möjlighet att lämna honom? För det vore ju absolut bäst för både dig och dottern. Föreställ dig hur det ska vara för din dotter att leva med “elake styvfadern”!

Din man låter väldigt lik min exman, och det är inget bra tecken. Själv var jag så dum att jag trodde han hade en tillfällig svacka i humöret. Det trodde jag i över 20 år … Därför stannade jag och väntade på att allt skulle bli bättre.
Även jag gjorde allting fel. Jag älskade att läsa, men det var visst bara snobbar och skrytmånsar som läste böcker. Normala människor såg på TV. OK, jag började se mer på TV i stället och hittade serier jag gillade. Då plötsligt hatade han TV:n och kallade den dumburk. Man blev korkad av att se TV, och det var ett slöseri med tid. Det enda värt att se var sport enligt honom, så jag försökte engagera mig i OS, VM och sådant när han tittade. Men det var också fel, så han slutade titta på sport.
Samma sak med matlagning. Han hatade ris, så jag kokade potatis. Då fick han utbrott över att jag köpt “fel” potatis, och så tog han bilen till pizzerian i stället.

Som jag sade i början, så har du ingen ljus framtid om du stannar. Finns det någon enda anledning för dig att stanna hos en person som inte älskar dig och som behandlar dig som en skit?

4 gillningar

Du. Det här låter inte roligt alls.
Får du dina behov tillgodosedda i relationen?
Tycker, om jag ska vara ärlig, att hans beteende låter egocentrerat och aggressivt. Att inte få höra ett, jag älskar dig på så många år, aldrig ett förlåt, kutar från konflikter istället för att lösa. För mig låter det verkligen inte bra.
Att hota med separation är dessutom ett destruktivt beteende som skapar otrygghet och osäkerhet i relationen, det är inte sunt för någon av er. Vill du verkligen stanna med denne man?

2 gillningar

Jag har blivit väldigt bra på att inte få mina behov tillfredsställda så för mig har det blivit vanligt .
Just nu har jag resonerat att vill han gå så varsågod.
Men det sliter på mig psykiskt . Jag mår som bäst när jag är hemma själv med min dotter

Förlåt att jag skriver det. Men jag tror att din man har en annan.
Har råkat ut för samma sak och fattade inget…

Känner igen mönstret…

Han hade mycket lynnigt humör och hotade med skilsmässa, gick inte att prata med…

Vad är anledningen till att din man stänger av sin position i telefonen…? Varför är det hemligt för dig vart han går…?

Han beter sig illa och skyller på dig… det blir lättare så för honom…

Samla dig och gör dig redo uti fall att…

Hej
Du behöver inte alls be om ursäkt jag uppskattar all input . Jag är även beredd på att han kan ha en annan trots att han säger att det är lågt att vara otrogen och jag vet inte i dagläget om jag ens skulle bli ledsen över det .

1 gillning

Om du mår som bäst när du är hemma själv med din dotter tycker jag du kan ta det som en stark indikation på att du inte trivs i din relation som den ser ut nu.
Vad får dig att inte lämna? Är du rädd för något? I så fall vad? Tycker du inte du är värd att ha det bra?

2 gillningar