Atarax o,dyligt?

En tanke- absolut att vissa saker man gör påverkar beslut mot skilsmässa, men kan det vara så att din fd överdriver ditt mc-intresses betydelse något, som en efterhandskonstruktion? Det blir ett sätt att skjuta över skuld till dig.
Jag råkade själv ut för ngt liknande där min fd framhävde två saker där jag inte lyssnat som bidragande orsak. Jag fick enorm ångest över detta, tog på mig mkt skuld. Men insåg efterhand att det nog var överdrivet.

Att försöka undvika tunga bensodiazepiner “till varje pris” innebär ju såklart inte att man hellre ska “gå under” (som att ta livet av sig eller vad du nu menar). Det finns ju däremot en gråskala mellan det svarta och det vita.

Så jag vidhåller att man bör försöka undvika de beroendeframkallande (ju tyngre desto ivrigare) preparaten så långt det går. Var den gränsen ligger är olika för olika människor, men grundregeln kvarstår.

Mc intresset var en orsak. Jag körde vackra dagar när jag borde vara med familjen på stranden istället. En annan stor orsak var att jag jobbade mycket och kom hem dödstrött för att inte orka engagera mig fullt i hemmasysdlorna. Sexlivet var kasst också.
Jag lägger mycket av skulden på mig och tar lärdom av mina misstag. Jag fick trots allt varningar av henne, men tog henne för givet???

D-vitamin minskar inte stress eller ångest, det deltar bara i att upprätthålla immunitet och i allmänhet i kroppens normala funktion, på grund av dess brist, människor känner trötthet och impotens, men om sport har du mycket rätt