Är det jag som är dum i huvudet ?

Tack för omtanken :heart: Jag är så trött på detta . Han vägrar samarbeta och vill inte gå på samarbetsamtal framfördes i tingsrätten. Han tyckte att vårt barn skulle bo mestadels hos hnm , men det fick han inte igenom.
Han fick vårt barn skriven på sin adress . Nu ska vi se hur samarbetet kommer fungerar då han ska informera mig om allt gällande vårt barn ( vilket jag tror inte han kommer göra) .
Och vårt gemensamma lån vägrar han ändra …
Känner mig fast . Jag vill vidare .
Nu ska vårdnadsutredning starta …
vårt barn mår inte bra. Hen är som en igel på mig när jag har hen .

Vilken mardröm att behöva ha att göra med en sådan idiot!
Vad var argumentet för att han skulle ha barnet folkbokförd hos sig? Närheten till skolan?
Om det är någon tröst så kommer hans motvilja att samarbeta att ligga honom i fatet senare.

1 gillning

För jag bor i en annan kommun … 2 mil ifrån skolan.
Rätt kul att han varannan helg kör över 10 mil för att ha barnvakt . Bara han slipper samarbeta med mig !
Idiot
Tänk 25 -35 mil varannan helg istället för 20 mil / vecka för ett bra samarbete. Men men allt för att jäklas

Tråkigt att han inte samarbetar. Man brukar skriva barnen hos den som bor närmast skolan så har du flyttat iväg så blir det ju så. Särskilt om du valt att flytta till en annan kommun.

Vad är det för gemensamt lån? Bostad? Ska den säljas? Ta kontakt med en jurist så att du får hjälp med bodelningen, men det kanske du redan gjort?

Vi har ett billån ihop . Jag inget körkort. Han står på bilen . Vägrar sälja den . Hqn missköter ibland lånet .
Han betalar det eftersom bilen används i hans företag

Hade inget val , var tvungen att lämna kommunen. Pga att jag inte hade någonstans att ta vägen .
Hqn bor tillfälligt i en stuga … tror inte det ens är långsiktigt!

Hqn vägrar samarbeta. Han beter sig som en omogen tonåring som ska göra revolt mot sina föräldrar. Han har en ny tant , dras till äldre ( älskarinnan ) o jag vill bara gå vidare . O slippa fanska! Han är så jäkla arg fast han gjorde slut , han är med sin tant .
Det är ett år sedan i maj som det tog slut och eländet verkar inte ta slut .
Jag vågar aldrig berätta om jag träffar ngn ny .
( vilket jag gjort) men jag är rädd för hans reaktion kommer bli .