Alla välmenta svar

Kanske är det bara jag som tycker att en del svar och råd som lämnas här i forumet mer och mer påminner om en C-uppsats i psykologi. Jag har till och med sett inlägg med rubriker utifrån ”analys” etc.
Har man typ en ”avvikande” åsikt så analyseras och citeras man in i absurdum och förväntas i sann examensanda försvara och argumentera sin synpunkt. Svaren är också extremt långa.
Bedömning av den psykologiska ohälsan med diverse diagnoser florerar fritt över den som begått en orätt, enbart baserat på påstående från den som har blivit utsatt för samma orätt.
Trådskaparen får sin bekräftelse över att inte ha gjort något fel då hen uppenbarligen har varit gift x-antal år med en psykiskt sjuk person, vars sjukdom först nu har visat sig, oftast i samband med att vederbörande har blivit kär i nån annan.

Ibland kanske det räcker med ”lämna skitstövel och gå vidare” typ.

Lite helt ovetenskapliga funderingar :wink:

9 gillningar

Men va förväntar du dig :smile: Slappna av och skippa akademiska referenser. OCH vad är vetenskapligt och ovetenskapligt :monkey:

Tycker det ligger i vår tid.

“Omgiven av idioter.”

“Omgiven av psykopater.”

Etc

1 gillning

Det är så många här, som har gått hos terapeut eller psykolog, och jag tror man kan få en viss jargong då, precis som att man uttrycker sig olika beroende på vad man jobbar med.

Jag har ju haft mycket kontakt med vården i stället, både för ett par av barnen och för min egen skull med mina kroniska sjukdomar. Det blir gärna då att jag använder en massa medicinska termer och är noga med definitionerna. Säkert händer samma sak för den som går hos psykolog/terapeut.

1 gillning