Alla hjärtans dag

Fy fan i dag är det alla hjärtans dag , kärlekens dag och jag är en obotlig romantiker, känns så ensamt så tomt saknar så någon att älska och någon som verkligen älskar mig för den jag är
Min exman tog mig bara förgiven skulle inte ha köpt något till mig på alla hjärtans dag killen som nyss dumpat mig skulle nog ha uppmärksammat mig då han var sån men han tyckte ju bara jag var en vän (med benefits )
Jag postade paket till mina barn och skickade i fredags med allahjärtans presenter och till min son som bor hemma gömde jag godis och present , vill sprida kärlek det är så jag är men verkar aldrig få något tillbaka … deppigt idag

3 gillningar

Så fint att du tänker på andra!

Men tänk på dig själv med, visa kärlek till dig själv idag :smiling_face_with_three_hearts: Unna dig något du väldigt gärna vill ha kanske?
Ta ett bad? Ansiktsmask? Se en film med ett glas vin till?:wine_glass:

Förstår att det känns jobbigt att inte ha någon som uppvaktar dig men det kommer fler alla​:heart:dag som kanske kommer se helt annorlunda ut! :blue_heart::green_heart::yellow_heart::orange_heart::heart:

1 gillning

:heart: :blue_heart: :purple_heart:
Så fint av dig!

Mitt ex visade heller aldrig någon uppskattning spontant. I så fall fick jag planera allting så kunde han väl dyka upp. Ungefär så brukade det gå till.

Fruktansvärd dag idag vill bara att den ska vara över. Överallt får man info om romantik och kärlekshälsningar hit och dit. Exet gör säkert nåt mysigt med din nya idag.
Jag gjorde mysfrukost till barnen + att de fick ett litet paket.

2 gillningar

Det är tufft för varenda nyhet handlar om detta och alla verkar utgå från att alla har någon. Å andra sidan firade vi inte så mycket ändå när er begav sig.

Håller med, trodde aldrig jag skulle avsky alla hjärtans dag men idag känns det hemskt.
Bästa tajmingen någonsin från min blivande exman som idag skickar ett mejl med länk

Jag är hemma med barnen och han är hos sin nya :broken_heart:

8 gillningar

Och ni är inte ens skilda än! Vad är det för fel på vissa? Mitt ex hade inte ens flyttat ut innan han spatserade runt och kallade sin nya för flickvän.

Finkänsligheten så det står härliga till

@Lucia80 Fy, vilken människa =(
:heart: till dig

Önskar ni kunde tänka på er själva detta året!

Önskar er alla en riktigt bra kväll :heart:

Jag kryper ner i badkaret, med tända ljus, och en bok, plus lite blommor på handfatet. För min egna skull!

Ps. Visst, ibland är det sorgset att inte ha någon att dela allt med.

3 gillningar

Man slutar aldrig förvånas.
Men när en ny kommer in verkar allt vett gå ur.
Eller så har de varit så hela tiden?

1 gillning

Vi firar vändag i Finland. Inte så mycket hjärtansdag. Lite, joo, alla par firar väl , men vännerna är ändå prio ett. Inget dipp pga. det som tur. Plus att det är sonens födelsedag så det har alltid varit det viktigaste.

1 gillning

På den här dagen, för precis 2 år sen, så söp sig min dåvarande man skitfull och orkade inte fira vår 28-åriga bröllopsdag som var dagen efter. Det blev starten för att jag slutgiltigt satte ner foten kring hans missbruk och det ledde till skilsmässa några månader senare. Så för mig är det en årsdag för när jag påbörjade min resa mot friheten, både smärtsamt men ändå helt klart något att fira!

10 gillningar

Äntligen börjar dagen vara slut.
Är nog lite en obotlig romantiker så det har nog känts att vara ensam idag.
Köpte blommor till mig själv för att lite få bort dendär känslan som jag har idag. Är väl så det får bli. Ordna med det man vill ha själv.
Som tur hade jag barnen idag och vi har haft en ok dag.

7 gillningar

Min Alla hjärtans dag present blev en härlig summa på banken, för exet löste ut mig ur huset. Och det blev mer än vad han ville betala, så det känns skönt att han får lida. Det sitter perfekt en sådan här dag :heart::grin:

4 gillningar

Gick på några visningar för ev nya bostäder. Kändes ju lite småtragiskt när alla andra var där som par eller familjer.

1 gillning

Förstår :pray: @Nimue… Det är jobbigt, även om man har lämnat en relation och helt hundra står för valet, att bli medveten om en ny slags verklighet. Och så just på alla hjärtans dag dessutom…

Jag minns i somras när vi skulle åka iväg på liten minisemester barnen och jag, första gången bara vi, och på vandrarhemmet var det bara kärlekspar eller småbarnsfamiljer. Det var jobbigt. Men sakta man säkert kommer man vänja sig, och det blir som sagt en ny verklighet, som blir annorlunda, men som också kan bli bra, fast på ett annat sätt.

Hoppas det var någon av bostäderna som kändes bra för dig, och att läget är ok under alla omständigheter.

Tajming ja…hemskt! Vad tänker de med??? Fick själv några “smällar” i samband med alla hjärtans dag …Första gången för ett par år sedan då vi var så ivriga att ge den dåvarande sambon ( och sonens pappa ) en stor bukett blommor redan dagen innan 14/2… och sonen hade noga valt ut ett kramdjur till pappa med hjärtan…Det visade sig senare att han var nyknu…av sin kärring som han var otrogen med…samma dag!!! Två år efter tappra försök att hitta tillbaka till varandra var han "man " nog att dumpa mig dagen innan alla hjärtans dag igen…så sjuk han är!! Nu ger jag bara hjärtan till mina fina barn och vänner…

2 gillningar

Nu har ju tack och lov den här dagen passerat men tänk att en “hitte-på”-dag kan göra så ont.

Mitt ex var mentalt otrogen i alla år och hotade att byta ut mig när som helst. Till slut lämnade jag. Är inte attraherad längre (var inte det de sista 4 åren) men triggas av att han dejtar.

Han använder dejtandet för att sänka mitt värde: “Titta - nu har jag hittat den perfekta kvinnan för du var ju så värdelös!”. Går hos psykolog för detta.

Helgen 30-31/1 mejlade han mig som en galning om att få byta bort helgen 13-14/2. Till saken hör att han träffade sin “nya/senaste” samma dag som mejlandet började :see_no_evil: vilket bara visar på hur han tänker.

Så, jag fattade direkt att något var på gång som han tänkte använda mot mig.

Sure. Den 13/2 lämnar han bort barnen, drar hem den nya och så stänger de in sig i hans lght 50 meter bort. Först ser han förstås till att jag ska se skiten från min lght.

Jag vill inte ha honom men att se honom med en ny kvinna gör att jag känner mig precis så värdelös som han manipulerat mig att tro under 15 år.

2 gillningar

Vilket *****kräk!

1 gillning