Jag tycker det är bedrövligt när folk tar till personangrepp för att uttrycka sina känslor, det är så jäkla onödigt. Okej att ett förhållande tar slut, oavsett anledning, men man behöver inte göra det värre och man behöver inte trycka ner den andra så mycket det bara går.
Jag kan, med handen på hjärtat, ärligt säga att jag aldrig har kallat mitt ex för någonting elakt oavsett hur osams man har varit.
Mitt ex däremot har bland annat vräkt ur sig:
“Du är en hemsk person”
“Du är för korkad för att fatta”
“Din jävla idiot”
Det bästa var nog ändå när hon upptäckte att hennes känslor hade svalnat och bestämde sig för att försöka fixa det själv (alltså utan att säga något till mig, alls).
"Jag upptäckte att jag inte saknar dig när vi är ifrån varandra, iallafall inte på samma sätt som förut, så jag har försökt vara ifrån dig så mycket som möjligt för att se om det kommer tillbaka, tyvärr saknar jag dig inte alls."
Jaaaa… Hur hade det varit att berätta detta för mig så vi hade kunnat jobba på det tillsammans istället? 
Edit:
Just det. Jag och min nu fd sambo hade en katt ihop. När diskussionen om katten kom upp så blev hon mer ledsen över katten och saknade honom mer än hon saknade mig. Den tog fint också!