VM i riktigt korkade elaka sårande saker x sagt

@Glas
Fan va du är grym! You go girl​:laughing::muscle::hugs:

1 gillning

Min ff make har förändrats till det sämre under flera år. Senast vi pratade som två vuxna, inte bara föräldrar till samma barn?? Flera månader sedan. När jag försökt starta ett samtal… faller det. Han är tyst, svarar inte. Ibland sitter han bara tyst tills jag ger upp, eller också går han.

1 gillning
  1. “Hur mycket tid behöver du att tänka?” (efter hon slutligen abrupt lämnat mig och vårt 20-åriga förhållande; bevisligen har hon funderat i flera år)

Svar: Hmm. Mer än de tio dagar du tog på dig att från beslut tömma huset på saker (när jag var iväg på jobbresa)?

  1. “Varför är det så viktigt för dig att vara omtyckt?” (efter att ha varit otrogen och ständigt sökt bekräftelse i andra män och kvinnor).

Svar: Är det inte det en relation går ut på? Är det inte det som gör oss till människor? Att känna oss omtyckta?

  1. “Huset köpte vi bara för dig/det är för mycket arbete/jag ville aldrig ha det”

Svar: Bullshit och förbannad lögn. Du älskade den här platsen där vi älskade varandra, hade mängder av fina vänner på besök och planerade vår framtid i det.

1 gillning

Vilken tragikomisk tråd.
Jag kan bidra med två saker även om jag inte för en sekund tror att mitt ex menade att vara elak, han tänkte nog bara inte på hur det skulle låta/hur jag skulle ta det.

1: Han står bakom mig i köket, kramar mig och lägger sina händer på mina bröst och säger: ”Jaha, var det här nere dom var.”
Hade fått första (eller var det andra?) barnet och var lite känslig.

2: Vi står i duschen tillsammans och jag skämtar med honom om att han kanske borde skaffa sig en tight liten blond tjej istället. Han svarar: ”Nej då skulle det ju gå för mig på nolltid.”
Ridå.

Men som sagt, jag tror inte han menade att vara taskig, mer att jag tog det på fel sätt :slight_smile:

De var rätt tanklösa och vedervärdiga båda två…

1 gillning

På uppmuntran av @ortega lägger jag in ett citat från min tråd. Men det är från vårt äktenskap, har inte pratat med honom än om att jag ska lämna pga otrohet.

3 gillningar

Jag har fått så många idiotiska kommentarer under 20års tid men här är några.

”Om vi ska fortsätta tillsammans måste jag få ha kontakt med henne för hon är en sån underbar vän” (kvinnan han varit otrogen mot mig med i två månader)

”Jag vill inte ha familj och barn. Jag vill vara singel” (va då 6v kvar tills vårt 3e barn skulle komma)

”Alla vill inte ha barn” (vi har tre)

”Jag hade sex med henne för det va så längesen jag hade det”

”Jag kan ha barnen på halvtid, det finns nattis” (han jobbar enbart natt)

”Vårt förhållande har varit skit, men nu vill jag jobba på det”:flushed: (efter 20år)

2 gillningar

Hahaha, jag garvar ihjäl mig!!!
På riktigt??

2 gillningar

Ja på riktigt😳å då sitter människan på familjerättens samtalshjälp och talar om för honom att det inte finns en tingsrätt som kommer döma för detta om det finns en vårdnadshavare som kan ha barnen. ”Jo jag har läst om fall där det har gått igenom” han är helt blåst

Familjerättens samtalshjälp borde ju ge honom en fingervisning tycker man!!??
Mein Gott!

Tingsrätter kan vara hur ologiska som helst, så var inte säker på det.

Jag gissar att när han får ratta verkligheten med sina barn på riktigt så kommer det inte att bli som varken du eller han föreställer er nu. Förhoppningsvis inser han att ett liv med nattis inte är bra för barnen och antingen låter dem vara mer hos dig eller så ändrar han sina arbetstider. Eller så lyckas han få ihop ett liv med nattis som faktiskt passar barnen bra. Låt honom pröva. Stötta barnen (i sina känslor, inte emot pappan).

Ville att jag skulle flytta hem igen efter provseparatoon men säger till mig:
Jag kan inte lova att det inte händer igen …

Eller när han ville separera: jag har testat dig i ett år för att se om du tycker om mig!!

Eller: kort och gott förhållandet tog slut för mig ( 2 barn ihop 23 år)

Eller : men vi har haft bra tider med
Eller: jag bryr mig om dig( var otrogen)

Just nu så ligger väl orden “Jag måste separera från dig för att bli frisk” längst upp på listan…
Sambon har alltså varit sjukskriven för utmattning sen 2015, utförsäkrad 2016, inlagd osv så jag har dels jobbat som en tok för att få ekonomin att gå ihop men samtidigt skött allt hemma kring barn, hans sjukskrivning, räkningar osv osv samtidigt som jag haft ganska krävande arbete.

Men det som kvalar in som god tvåa är när han en dag berättar att han aldrig kunnat säga nej till mig utan hela tiden gjort det jag velat och i samma samtal lyfter huset som en sådan grej! Det hus vi båda var så lyckliga över att köpa och skapat vårt hem i var alltså helt plötsligt bara någonting han köpte för att han inte vågade säga nej till mig?!

2 gillningar

Svar ja. Konflikträdsla. Han har inte sagt vad han tycker utan låtit dig bestämma för husfridens skull fast han själv inte var med på det riktigt. Du har varit ensam i att driva familjen AB där han varit sleeping partner som inte velat säga ifrån för att inte göra dig ledsen eller ställa till bråk till dess det inte gick längre.

4 gillningar

Sambon packade en väska och drog från vårt hus till en kompis för snart en månad sen.

Idag förklarade han för mig att jag borde förstå hur jobbigt han har det eftersom han inte har något eget boende…

Att jag inte tänkt på att det så klart är honom det är synd om när han lämnade mig och ungarna huxflux :roll_eyes:

3 gillningar

Känner igen. Vi köpte också hus trodde det var något vi båda ville men nu när det: jag är ingen hus människa, har aldrig velat bo i hus.
Och den byggde jag mest för din skull! ( vi glasade in altanen)

Han har inte sagt något elakt till mig, det är han för feg för, men han skrev till sin älskarinna att jag var “boring as hell”. Som om han själv gick runt härhemma och var så jävla rolig.

2 gillningar

Wow :frowning:

Haha första är väl att min ex fru var på seans och då så hon siaren att hon förtjänade en man som gjorde henne lycklig. Det var väl det som satte hela seperationen/skilsmässan i rullning.

Sen när hon fick reda på att jag var på dejt med dotterns förskolelärarinna så kalla hon mig jävla svin, att jag var äcklig, sjuk i huvudet.

Så fick jag reda på att hon börja träffa en gemensam vän till och och jag kommenterade att det var en sådan tur att jag inte börja kalla henne saker.
Svaret var då, det är inte samma sak…HAHAHAHA sjuk i huvudet den personen.

´"Jag valde glädjen" var svaret jag fick av mitt otrogna ex. Snart på en julbonad nära dig.
Ett annat alternativ skulle kunna vara: “Jag har inte gjort nåt fel. Jag lämnade dig för flera år sedan”: Å fan? Vems barn, kläder, middagar, semestrar och annat är det då jag tagit hand om och fixat?

När jag ändå håller på…svaret jag fick när jag upptäckte hans messande med nya kärleken samtidigt som hans son stod bredvid och målade tillsammans med honom. " Det känns för jävligt" HAN tyckte det kändes för jävligt. Jamen förstås, måste vara sjuuuukt jobbigt att hålla sin nya kärlek hemlig. Ärkepucko.

2 gillningar