VM i riktigt korkade elaka sårande saker x sagt

Nu började jag tänka på alla dumheter x sagt under detta helvetesår och jag blir så ARG så jag kokar…:

Nån som vill vara med i VM om korkade elaka saker?

Tänkte att det kanske känns lite lättare om man kan skratta åt det…

Här kommer en kommentar från min tio-i-topplista:

”Jag har sårat dej så djupt så nu i mitt nästa förhållande ska jag försöka göra allt rätt mot henne”

Tack - då vet jag.

8 gillningar

Hej! Här kommer några riktiga blunders. Ringer upp mig två veckor efter att vi har gjort slut. " jag har legat med en annan man,men det betydde inget. Jag kunde lika gärna gått ut i köket och brett en macka". Eller den här,sagt en månad efter separationen: “Jag älskar dig fortfarande men jag passar inte att ha en relation,så nu har jag en ligg-relation,skulle vi träffas igen skulle jag falla för dig igen”. Har nu stängt alla dörrar till denna skruvade person som enligt mitt sätt att se det har någon form av känslomässig störning.

4 gillningar

Jisses…:rage:

Mitt ex sa till mig efter jag ifrågasatte alla dessa sms till den 23 år yngre tjejen "jag har aldrig älskat dig " lite tufft att höra efter 37 år och 4 barn tillsammans

4 gillningar

Hadde precis hjälpt mitt otrogna ex att flytta, burit upp alla tunga saker. Jag sitter i bilen hon ska öppna grinden för att släppa ut mig på bilvägen. Jag öppnar sidorutan, får kommentaren “Förlåt att jag förstört ditt liv”. Hm, “Det menar du egentligen inte” är det enda jag får ur mig och far därifrån. Be om ursäkt i det ögonblicket! Mitt liv är inte över än, just nu är det ganska skönt att slippa henne. Tidigare kommentarer “du får inte berätta för barnen vad jag har gjort.,” Hotet är att annars ska hon berätta hur ‘dum’ jag varit, jag småler. Barnen är skärpta nog att förstå vad som stämmer och är överdrift om oss. Hon var här i kväll. Vi har inte pratat på ett halvår. Hon berättade att hon ska berätta för barnen om sin nya. Hade lite svårt med självkontrollen och gick igång på alla cylindrar…

3 gillningar

Jag är bara tjock och otränad och han tänder egentligen på vältränade smala tjejer, jag har en hemsk röst och vi har aldrig haft roligt eller något gemensamt…
Känt gubbajäveln i 28 år och två vuxna barn tillsammans.

2 gillningar

“Det är bättre att en i familjen är lycklig än att fyra är olyckliga, jag är kär du kommer förstå det här om du blir det någon gång”
" Jag förstår inte vad du säger det är ett ord från 70-talet det är ju gammalt" (han är född 1965)
“Jag är en jättebra pappa, jag har frågat mina kompisar, du är en ganska dålig mamma” (hans nya kompisar är i 20-års åldern)
Det här var mest korkade saker, men han är mest korkad

4 gillningar

Ditt x är näst efter mitt århundradets stolpskott @Luckepucke
”Jag har frågat mina kompisar…”

Hade det inte varit barn inblandade hade det varit hysteriskt roligt med en sån patetisk kommentar som man kan tro kom från en tonåring.

Nu blir det mest tragiskt.
:rage:

Jag har en riktig höjdarkommentar från mitt x kvar på listan men den sparar jag t en sen kväll på Mallans…

1 gillning

När jag mitt i uppbrottet kom på att x sommaren innan tillbringat några dagar på vårt älskade sommarställe med sin älskarinna istället för en vän och frågade varför han hade tagit henne just dit så fick jag svaret “Men var fan skulle vi vara då, det var inte så enkelt för oss”…

Eller det som stod i ett mail till mig skickat drygt ett år efter det hastiga uppbrottet och när x varit sambo med sin nya i ett halvår och de bokat en resa. Resan var till ett land som vi tillsammans hade haft romantiska planer om att genomföra strax innan uppbrottet: “Det finns en del med denna resa som känns så jobbig. Det var ju dit vi skulle åka tillsammans. Det var något jag ville visa dig.”

Ja, mitt x har det då varit riktigt synd om, så jobbigt som han har haft det…:scream::sweat_smile:

6 gillningar

"Jag har också rätt att vara lycklig"
Också? Resten av familjen mådde skit🤤
"Det hände bara en gång"
Nä du det hände många ggr. Är en gång ok? En av många lögner.
"Vi kan skaffa den där katten du så gärna velat ha"
En katt mot att dra ett streck över alla lögner o otroheter? Utan så mycket som ett förlåt?
Mjau nu skaffar jag själv en katt. Jag behöver ingen annans tillåtelse mer.

3 gillningar

De grövsta uttalandena vågar jag inte skriva öpoet här. Skulle nog kunna konkurrera om guldet. En till väldigt skruvad person.

När hon sa “jag vill separera” …

1 gillning

Jo men vi har ju haft det bra emellanåt också…

Vafan så du inget för när det började bli obra ???

2 gillningar

@Stillstanding är högt rankad i detta VM tycker jag. Här kommer mina bidrag;

Jag delar inte ditt djurintresse och vill inte vara låst av djur, speciellt inte katt" efter 18 år med HUND och ett med häst. Sen gick han där med nya kvinnans katt i koppel.

Blombuketten med kortet “tack för alla fina minnen hör av dig om du behöver hjälp med något” som kom med bud dagen efter han flyttat.

“Nu är jag äntligen fri från ditt hemska humör och temperament” när jag fick reda på att han inte alls separerade för att “få rå sig själv”. 20 år höll jag honom fången!

Tack o lov har tiden trubbat av känslorna kring detta och jag kan nu se det med humor.

3 gillningar

Ja varför innan man är otrogen ???

Ja,här kommer en till. “jag vet inte hur jag skulle klara mig utan din lem, din tunga och din matlagning”. Tog det då som en komplimang,inser idag att jag var där för att fylla hennes behov. Behov som aldrig kan fyllas då hon har ett stort tomrum i sig själv. Allt utgick utifrån vad hon kände. Var fanns jag? Var tyvärr blind men idag ser jag på det med andra ögon. Tack och lov.

@Esther, vet inte om man ska tacka för nomineringen :flushed: Kommentarerna har skadat mycket och dessa är ju såklart inte de enda. Nu med lite distans förstår man verkligen i vilken absurd värld man tvingats leva i. Även om jag drar på smilbanden så känner jag fortfarande sorg för att mitt då så högt älskade x visat sig ha så stora brister. Jag har förstått att även om vi båda längtade efter någon form av försoning i skilsmässan så saknade han helt förmåga att förstå vad som krävdes av honom. Jag har svårt att förlika mig i rollen av att inte ha lyckats genomföra en skilsmässa på ett bra sätt, även om jag inte tar på mig skulden för det. För gudarna ska veta att jag försökt. Och jag vägrar se honom som en ond människa, för det är han inte. Han är bara egocentrisk och klantig.

Ha, ha tragiskt är förnamnet. Vi kanske skulle föra ihop våra x med varandra dom skulle kanske bli bästisar :joy:
Jag har ganska många till på lager jag med

1 gillning

I delad ledning just nu…
@Luckepucke ”mina kompisar säjer”
@Stillstanding ”sommarstugan”
@Esther ”blombuketten”

Här kommer en riktig klassiker från mitt x:
”Att ha sex med henne är inte i närheten av att ha sex med dej - jag är bara blyg och tafatt”

Sagt efter några månader…

1 gillning

@Stillstanding. Väldigt få människor är onda, men sånt som mitt ex säger och gör mot mig och barnen nu är i alla fall inget man gör av godhet. Jag har landat i att han ändå “bara är” en feg egoistisk lögnare som går över lik för att få det han vill eller det som förväntas av honom. Det som jag inte kan se med humor är det faktum att jag inte förstått detta förrän nu. Istället var jag ofta arg och uppgiven utan att riktigt förstå varför. Dömer mig själv för att jag bildade familj med fel man och nu måste dela det bästa jag har med någon som jag har noll tillit och respekt för.
@Luckepucke ditt ex hamnar också i toppen. Varför diskuterar man sitt sexliv med den man lämnat? Oerhört empatilöst.

2 gillningar