Vill kontakta älskarinnan

Du är oförskämd… Det är förmodligen DU som har det liv DU förtjänar…

Tack! Det var inte lätt att hitta tillbaks igen var inte lätt men den känns rätt :smiling_face_with_three_hearts:
Jag vill inte att hon ska veta något om vårat liv, jag vill bara att hon ska veta att jag vet vem hon är.

Helt ärligt så skiter jag fullständigt I hur han eller hon kommer att reagera, för att om jag kontaktar henne så kommer jag att säga det till honom, du jag har skrivit till henne… tänkte dom hur jag skulle reagera när dom sårade mig?

Men allt i livet har ett pris, och om jag måste ge upp det vi har kommit till nu, så är det för dyrt det är hon absolut inte värd!

4 gillningar

Bra för dig att du gjorde det du tyckte och kände var rätt för dig! Nej har ingen ork eller lust att ta en respons, så kommer att ignorera henne om något kommer tillbaks.

Vill inte påpeka eller berätta något, bara att säga att hennes hemlighet inte är så hemlig.

2 gillningar

Gud va skönt att få säga allt man tycker och tänker! :smiley: Jag har precis samma syfte och att hon inte ska tro att ingen vet om hennes hemlighet.

Jag håller med dig till 100000 % om inte hon har någon skyldighet varför ska jag ha det mot henne?? Men kommer inte att skriva till hennes man, jag tror på karma :smiley: och om jag skriver till henne så kommer jag att säga det till min man och det som en information

What goes around comes around…

2 gillningar

Vara snäll mot mig själv det har jag aldrig tänkt, tack för den! Det är så jobbigt att vara “slav” under något man inte har valt. Nej tyvärr kan inte förutse något, därför har jag inte skrivit till henne…

1 gillning

Det verkar som du har bestämt dig redan.
Om det är vad som krävs för att du ska kunna släppa.
Du verkar också ha “alla,” reaktioner i beräkning… då då säger jag bara… gört !!
Du kan bara veta efteråt om det vart bra eller dåligt.

1 gillning

Ja, det har jag sannolikt :+1:

Delvis tack vare att jag utan skuggan av ett tvivel INTE är en av alla din mans älskarinnor som du, som inte tycker dig vara oförskämd, så tydligt deklarerade :sweat_smile:

Skönt att höra att man inte är ensam om det starka behovet att vädra… jag tror också på karma.

Jag har knappast fått någon ursäkt av kvinnorna men det har ändå stärkt mig att veta att det bara var billiga loosers kvinnor…
Nu slipper jag undra i alla fall… och förstår varför exmaken med näbbar och klor vill tillbaka…:wink:

@Tanke, jag tänker nog att få otrogna vill berätta att de valt att vara otrogna.
Att den bedragne inte har bedragarens bästa för ögonen efter att ha blivit just bedragen har åtm jag fördragsamhet med.

Har man legat får man fan bädda.

Sen tvinga att stanna kvar?
Menar du män, som jag tror det oftast eller uteslutande är, som med hot om eller våld tvingar kvinnan kvar i relationen?

De är förbannade grisar och idioter.

Men att som bedragen inte ha lust att hjälpa sitt blivande x med pengar och ograverat anseende?
Nja, det känner jag efter snart 5 år inte är särskilt rimligt.

I en någorlunda normal relation får man stå sitt kast, ta sitt ansvar.
På alla sätt.

Det är ju fortfarande något som skaver i detta, ni är nykära och det känns toppen med nystart men inte riktigt…
Känner du för att kontakta henne gör det, håller inte ert förhållande för det och din man blir sur så är det väl bättre att det kommer upp nu än om 10 år?
En otrohet sätter djupa spår och ska du/ni ta er framåt i detta så ska du nog inte göra tvärtemot dina tvivel i detta fall som antagligen inte kommer försvinna. Är det viktigt för dig att ta kontakt gör det då, bra eller dåligt tja det märker du väl.
Och den där lilla lilla oskyldiga grattishälsningen på födelsedagen likt en liten liten dörr tillbaka till älskarinnan ska spikas igen och det rejält. Men kan det vara så att gubben din inte riktigt vill stänga den?
Tycker du inte ska hålla inne på nåt som skaver, ut med det nu annars så sitter du förmodligen där igen om några år med en man som går bakom ryggen på dig.
Bara det att våga gå tillbaka efter en otrohet är i mina ögon galet men alla gör vi det som känns bäst och det finns ju inget som är rätt eller fel.
Men magkänsla brukar ändå leda oss hyfsat rätt!

2 gillningar

Varför skulle du få en ursäkt och om nu din make går och lägger sig med loosers (i dina ögon) till höger och vänster vad säger det om honom och om ditt val att fortsätta med en man med den smaken på den sortens kvinnor som du verkar se ner på??
Hade det vart bättre om han knullade med en akademiker?
Sorry för trådkapning…

1 gillning

Om det har gått dig förbi så är detta ett forum där man stöttar andra människor som gått igenom sitt livs värsta kris!

Du vet inte vad någon annan bär med sig, och din stöttning kan göra skada på någon som kanske inte orkar med det…

Men du är verkligen duktig på att trycka till. Mig har du verkligen gjort ledsen… hoppas du är nöjd.:+1:

1 gillning

Kvinnor som förstör för andra kvinnor är loosers… även akademiker…

Tack för mig! Nu känner jag att jag klarar mig fint utan detta forum.

Jag är nog ganska lyckligt lottad i livet ändå… fick ni mig att inse! :kissing_heart:

3 gillningar

@Skipper precis som du antyder tror många att det är män som misshandlar kvinnor och även det som det skrivs om. Men - det är nog än vanligare att kvinnor misshandlar män - men inte då fysiskt utan mer psykiskt. Det är mycket vanligt att kvinnor styr och ställer och trycker ner sina män - men det talas det så gott som aldrig om - och även är det nog många män som tagit emot smällar av sina fruar när de blivit förbannade och män vill skiljas eller annat. Det har börjat skrivas lite mer om kvinnors psykiska misshandel på män vilket är bra så att fler vågar inse att de inte är ensamma.

Jag har några runt mig där män inte trivs i sina förhållanden och har tagit upp med sin fru om skilsmässa men där kvinnorna hotar med barn, släkt, ekonomi mm ifall de verkställer skilsmässa så männen stannar kvar - trots att de lider - men de vill inte bli svartmålade och tappa kontakten med sina barn.

Ser även i trådar här på forumet att kvinnor gör vad som för att få männen kvar och vid en otrohet är det alltid älskarinnan som är den onde medan de förlåter mannen. Därtill litar de på att karma ska slå till den onde och den man vill förlåta och ha kvar kommer - som var den som var otrogen och sårade en - inte blir slagen av karma - hmmmmm…

4 gillningar

Men ingen kvinna alls kan förstöra för en annan kvinna i otrohetsfall om inte mannen går med på det.

Hon kan försöka, och det kan ju förstås beskrivas som ett loserbeteende. Men det är upp till honom om försöket ska lyckas eller inte. Det verkliga valet är hans. Och därmed det verkliga loserbeteendet.

6 gillningar

En vanlig missuppfattning då så få studier har genomförts inom dessa områden. Men de senare åren har man i flera studier sett att det är fifty-fifty. Skillnaden ligger i formen av våld. Men hävda inte att kvinnor i större omfång använder psykiskt våld för i dagslägets studier är inte fallet så.

1 gillning

Nej, det har sannerligen inte gått mig förbi och det var själva anledningen till att jag frågade dig med anledning av ditt första svar i tråden. Som du besvarade på ett iof intressant, men än mer häpnadsväckande sätt och avrundade genom att anklaga mig för att vara en av din sexmissbrukande mans alla “looserälskarinnor”…

Du ville ju naturligtvis absolut inte trycka till mig, för det råkade väl bara bli så där i hastigheten men då gjorde ju du mig jättejättesuperledsen och det är du såklart inte alls nöjd med :sob: :sob: :sob: :sob:

1 gillning

Inget fel med att ställa kvinnorna mot väggen. Kanske blev det en väckarklocka för någon av dem att inte bara tänka med fittan. Finns många andra män som kan ge dem bekräftelse, behöver inte vara upptagna familjefäder.

Ta hand om dej själv. Det är svårt att sluta med antidepressiva, det är svårt att vara utbränd, det är svårt att leva i limbo.

Ditt ex har skadat dej, han fortsätter skada dig genom att bete sig som han gör nu.

Hoppas du en dag finner styrkan att bryta med honom helt och komma vidare. Kanske behöver du gå ner i tid, gå i terapi, eller liknande, men är helt säker på att du kommer kunna bryta så småningom.

4 gillningar

@Alive, ibland väljer man att skjuta budbäraren.

Ibland har människor slagit sönder spegeln för att slippa se sin egen avbild.

Jag vet inte, men misstänker att du gör båda?

Det är såklart ditt val och ditt liv. Varje dag.

Men när mitt x var otrogen, (she fooled me twice(minst) shame on me)) lade jag skulden där den hörde hemma.

Hos HENNE för att kränka vår relation.

De hon låg med gjorde naturligtvis samma sak.
De bröt sin tillit i SIN relation.

VÅR tillit bröt X.

Du kan såklart välja en annan approach och söka terrorbalans?

Men det måste vara extremt tröttsamt att ha det så i sin egen safezone?

Eller så är bara jag och @Noomi, förmodligen med fler, inte nog energiska och elastiska?

1 gillning

Bara för att man anser att äslakrinnan/älskaren är medskyldiga betyder inte att man frikänner den otrogna partnern. Det ena utesluter inte det andra.

Jag fick höra många råda mig att inte ta kontakt med älskarinnan (eller apan som jag valt att kalla henne). Apan hade inga skyldigheter gentemot mig, det var min man jag skulle hålla ansvarig osv osv osv.

Jag kände att jag blev nedtrampad av BÅDA två och JAG behövde agera på det för att kunna resa mig ur eländet.
Det slutade med att jag skrev ett ganska så bitskt brev till henne. Jag använde inte en enda svordom men jisses vad jag fick ur mig!
ETT tag kändes det inte bra alls. Jag ville inte ha någon respons hade jag intalat mig. Men innerst inne ville jag ju det. Det tog ett tag innan jag kunde förlika mig med det men det gick.

Så vill du konfrontera henne gör det! Men tänk efter vilka konsekvenser det kan få för dig och om du mäktar med det

4 gillningar