Vill bli fri

Det har gått snart 1 år .
Han lämnade , han har en ny ( som han träffa när han var ihop med mig)
Fortfarande är x förbannad , hämndlysten och jag förstår INGET .
Har man en ny kärlek borde ju focus vara där . Han valde att lämna , för henne. Inget han erkänner , såklart .
T o m vårt barn svarar : för pappa är så arg på dig .
Vad är han är på ?

Gör allt omöjligt - känns som han vägrar släppa mig fri . Hal jävel .
Jag vill bara vara fri , låta livet gå vidare , utan att påminnas om x - inga affärer inget kludd - men allt ska kluddas hela tiden . För jag får INTE bestämma.

Jag bestämmer inte . Men nu när x inte har kontrollen så måste han göra på andra sätt för att styra , förstöra .

Hur ska mitt liv bli i framtiden, när jag träffar en man ? Ja det är jag och mina barn ,och så mitt x som styr vårt liv - det är väl ok ?

Jag fick vända mig till advokat då x är omöjlig . Jag orkar snart inte mera . Detta tär på mig - själ och kropp .

Jag vill bli fri

Hej, vill säga att jag lider med dig.

Det du beskriver låter som att han vill både äta kakan och behålla den. Han utövar bevisligen en elak härskarteknik och vill ha kontroll över dig på avstånd.

Jag förstår mellan raderna att han är fortsatt arg på dig för någonting i er relation. Kan du prata med honom om det?

Ett klassiskt sätt att utöva kontroll på den andra är genom barnen och låta kommunikationen gå via dem. Det är inte sällan att barnen mår väldigt dåligt av det. De kanske inte visar det utåt för de vill visa lojalitet mot båda föräldrarna.

Jag har själv erfarenhet av detta efter separation från barnets mamma för många år sedan. Det är inte förrän nyligen som jag fått beskrivet hur illa mitt barn mådde under en rad av år när det pågick och det tar hårt på mig idag.

Vad jag vill säga är: gör inte misstaget att låta barnen bli medlare i vuxnas oförmåga att kommunicera med varandra. Risken är stor att man får äta upp det ordentligt i framtiden.

Har du varit tydlig mot honom att det är över också för din del och ni behöver gå vidare i livet?

1 gillning

Jag har varit väldigt tydlig med att det är över . Livet går vidare . Han gjorde slut han älskade inte mig .
Livet går vidare .

Jag vet inte vad han gör mot vårt barn , vårt barn tiger ( 7 år ) . Ganska uppenbart att vårt barn inte mår bra. Blir ledsen för det minsta lilla …

Jag vill bli fri och gå vidare .
Bara focus på vårt barn inget annat . Men ALLT ska vara omständigt . Vi har ingen kontakt . Jag insisterar på mail kontakt - han vägrar , utan om det är ngt kontaktar han mig via sms.
Han försöker även ta vårt barn ifrån mig , och separera två syskon .
Så trött på detta.

1 gillning

Kan det vara så att ditt ex. nya kvinna styr hans handlande i bakgrunden? Det kanske finns en svartsjuka från hans nya som påverkar hans sätt att kommunicera. Vet du hur relationen är mellan din 7 åring och ditt ex nya?

Jag har tänkt på det med . Jag vet faktiskt inte . Hon är ju äldre och vet att hon har dåligt självförtroende.
Barnet tycker hon är snäll .
Mer vet jag inte .

Anar att x tänker begära ensam vårdnad , så han kan flytta till sin nya ( annan Kommun)
Vi är redan i en konflikt pga jag vill att barnet ska byta skola till annan kommun .

Och nu anklagar han mig det han utsatt och utsätter mig för - dvs psykiskt våld .
Tar på sig offerkoftan som vanligt