Vildamatildas historia

Mina barn är 11 o 15 pappa levde dubbelliv innan jag avslöjade honom nu har han bott med sin 22 år yngre flickvän i 6 mån. Barnen vill inte ha någon kontakt o ena delen abmv mig vill bara det ska ta slut mellan dem o att han kommer hem (vi har varit ihop mer än 20 år) andra delen förnuftet säger som barnen såsom han behandlar oss är respektlöst o går inte förlåta. Någon sa, klokt, att sätta gränser är att visa att man är värdefull det är det mina barn gör. För mig är det dock svårt. Men att ha två liv två familjer är respektlöst, man kan inte både ha k äta kakan då kommer man behandla sin familj resoektlöst även framåt! Kanske inget svar men livet är inte lätt- att ta tillbaka är säkert inte skadligt - så tänker jag. Barnen vill inget hellre, men klarar de att han sviker igen? Vilket troligen kommer ske, kan man tillåta det ske? Nej o så säger nog hjärnan nej ta inte tillbaka, men hjärtat…

Det stämmer. Om bara hjärta och hjärna kunde samarbeta bättre då skulle vi sluppit massa problem. Vill din man komma tillbaka till dig och barnen?

Nej inte vad han sagt! Tvärtom jag är orsaken till allt ont i världen o det ärmitt fel allt.Han träffar dock den yngsta i hemmet 2-3 ggr per vecka efter domstolsbeslut. Ingen umgängesrätt med den stora som han inte haft kontakt med dessa 6 mån. Så imin värld är det i varje fall inte hållbart som det är nu. När han är hemma är allt dock som om han bor där o han har inte hämtat mer än daglig garderob o toalettsaker o lite papper, inte ett foto inte ett minne inget! Är Dick sedan förra veckanfolkbokförd hos 28-åringen o bodelningen är påskriven o börjar snart gälla. Lögnerna o sveket är värst för både mig o barnen… O vad ser han hos en22 år yngre arbetskamrat o vad ser hon i honom? Förutom att både flytt sina äktenskap gått bakom ryggen på sina familjer i någon sorts spännande rymning/äventyr som borde bli vardag efter en tid…