Vi som vill MOTIONERA igen

Oj, det lät ju avancerat :joy:

Jag ska testa sen och läsa instruktionen samtidigt så kanske jag får till det :stuck_out_tongue_winking_eye:
Tack :blush:

Haha nej det är det inte, låter svårare när man bryter ner rörelsen än vad det är när du gör allt i en och samma rörelse.

Utmärkt, tack för tips! Inledde med att gå en mil idag ( blev opererad sent igår kväll). Känns redan bättre i armen, de har satt dit stabiliserande plattor så nu kraschar det inte varje gång jag flyttar läge på armen…

2 gillningar

5,2 km löpning i snöblandat regn idag! :blush::facepunch:t2::running_woman:

5 gillningar

Länge sedan jag skrev i den här tråden… men jag har promenerat nästan varje dag sedan Dec. Löptränar, tränar på gym och kör en del hemma också.

Träning är verkligen en lisa för själen :heavy_heart_exclamation:

Nu har det också gått så lång tid att det börjar krypa i kroppen om jag inte kan träna vilket är fantastiskt! :smile:

Kör den här övning mycket. Ser inte ut som den är speciellt jobbig men det är den!

2 gillningar

Igenkänning på det här. Hur är det numera?

Oj, inser att du måste scrolla tillbaka väääldigt långt för att fatta vad jag frågar om. Du skrev att du inte sprungit alls sen han lämnade dig, att det påminner för mkt om er osv. @Noomi

Fortfarande inget springande, tyvärr. Nu har jag dessutom blivit så bekväm (och tappat så mkt kondis) att det känns jättemotigt :see_no_evil:

Testa promenader Noomi. Ut och gå och gå och gå. Och så plötsligt händer det…du har fått kondis igen utan att du ens märker det. :muscle::running_woman::

4 gillningar

Jag har motionerat hela tiden men efter separationen känns det inte lika roligt längre. Gör plikttroget på de passen jag brukar men utan inspiration :slightly_frowning_face:.

Idag har jag kört ett cirkelpass samt grejat i stallet med hö mm så har hållit igång.

Tränar inför ett lopp i snö. Nåt helt annat än vad jag gjort förut- bytt sport helt och hållet och det känns passande nu när mitt liv kommer bli någonting helt nytt!

Älskar hösten, har tänkt att hösten verkligen är det riktiga nyåret! Ny termin, frisk klar luft, nya möjligheter!

Hur går det för er andra? Tränar ni något?

Jag har tagit upp löpträningen igen.
Svårt med träningen den veckan jag har mitt barn men får göra det bästa jag kan.

1 gillning

Har traskat tämligen frekvent sedan typ 11 månader. :slight_smile:

Gått över på löpning i september.

Har en målfart på 4min/ km i 20km.
Där låg jag för 12 år sedan:slight_smile:

Ser till att hälsoappen har minst en mil i rörelse varje dag sedan 5-6 veckor.
Har sedan semestern tog slut i princip skippat all alkohol.

Ligger på samma typ av kost som jag körde då när jag sprang 9-11 mil per vecka.
Kommer inte att kuta så många km/ vecka nu. Slet lite för mycket på kroppen.
Att ligga på 3-4 milrundor per vecka känns däremot rimligt om inga bakslag kommer.

Lite egenkroppsstyrka efter varje pass ger både förlängd förbränning och tydligare konturer :slight_smile:

Är rätt försiktig så att jag inte drar på min inflammationer eller överansträngningar.
Ligger nu ca 2 kg över min vikt som fulltränad yngling. Aningens felfördelad ännu. :-:upside_down_face:

Mår som en prins och har fått tillbaka både glädje och energi i livet.

Gjorde en 5:a på 23 min igår.
Svinskönt! :sweat_smile:

Promenadvila idag, 8 km terräng imorgon!

Run Forrest, run!

5 gillningar

Kör danspass några gånger i veckan och har kommit upp i 8 km löpning. Jättestort för mig, har haft artros i flera år men varit smärtfri det senaste. Skilsmässan gjorde det möjligt, faktiskt.

4 gillningar

Jag önskar att vi alla borde röra på oss lite mer.

Ska väl på sätt och vis inte säga var jag är och springer, (berg) men önskar att jag ska klara det på 17,5 minut på 2,5 km. Den första km tog 9 minuter. Så kondisen är inte som den en gång var, tänkte på din kommentar där @Noomi.
Men det är alltid skönt efteråt när man väl fått känna hur man tagit i och också den känslan av att jag har inga måsten, ingen som säger något, och ändå vara själv ute i skogen. Det är ju så avslappnande bara det.

Förvisso är jag cyklist, så tog en tur till Vetlanda igår (26 km) på en timme. Och just lyckan av att kunna sitta ensam, se skogen susa förbi, är riktigt skönt. Har som ett halvljus på cykeln.

1 gillning

springer kanske är att ta i…lufsar runt mer :wink:

2 gillningar

Omg! Bra jobbat @Skipper! Du är härmed min idol! :innocent: Inspirerande!

Jag körde rakt ut i skogen idag 50 min! Så kul! (Ja förutom lite piskrapp från grenar o sånt emellanåt! :grimacing:)

1 gillning

Lufsa runt är inte att underskatta! Där var jag också för ett tag sen! :wink:

Ett av mina mål är bara att komma ut! Ut i friska luften! Skitsamma vad man gör därute sen tänker jag! Har varit alldeles för mycket inomhus senaste åren! Det ska det minsann bli ändring på!

2 gillningar

Härligt! Lite träning är alltid alltid bättre än ingen alls! :slightly_smiling_face:

1 gillning

Vad roligt att höra! Blir så peppad av alla som kämpar på!