Vi som vill MOTIONERA igen

För mig blev det lite pulsande i snön och jobbigt framskottande av fastkörd snöskoter. Kanske inte räknas som träning men min fot känns bättre så snart är jag på gång igen :+1:

1 gillning

Kallas vardagsmotion och är den bästa formen av träning!

1 gillning

Tack, då är jag nöjd med dagen :slight_smile:
Kände att det tog i magmusklerna en del när jag (som en galning!:see_no_evil:) körde runt på fjället.
På vägen hem frågade mannen min ifall jag ville köra och jävlar i mig va han fick åka!! Han ropade till å med —inte så fort, lugna ner dig!!
I helvete heller!!
Han var blek när vi kom tillbaka.
Lämnad fru-svikande man=1-0 YES!!

5 gillningar

@Chantal
:laughing:🖒

:heart:️:heart:️:heart:️

Vill bara påpeka att det inte var jag som körde fast med skotern!

3 gillningar

Året började som det slutade, på gymmet. Nu är jag ute och promenerar i ett mulet Skaraborg. Men frisk luft är stärkande för både kropp och själ.

Önskar er alla en härlig fortsättning på dagen.
Med eller utan huvudvärk :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 gillningar

Efter att inte styrketränat sen i november och sen igår köra ett benpass… gör det ont!! Ont att röra mig, sitta på en stol och gå på toa… helst inte alls!

Årets första dag gick jag en riktigt lång PW. Nu tillbaka till soffan med ”jobb i morgon”- ångest. Men det blir bra med rutiner igen, åtminstone försöker jag inbilla mig det.

1 gillning

Men träningsvärk är jädrigt skönt! Har också jobb i morgon- ångest. Samtidigt som jag vet att jag kommer att må bättre själsligt när jag väl kommer till jobbet.
Sprang en runda med mina trognaste träningskompisar, det var välgörande för måendet men tyvärr räckte det inte hela vägen fram idag.
Närmsta två månaderna innan maken flyttar ut kommer att kantas av sortering och uppdelning av prylar, ekonomiska diskussioner mm. Känns som en mardröm.
Igår lyckades jag mobilisera styrka ur denna känsla och simmade galet långt.
Jag ska fasiken fortsätta med detta!

2 gillningar

Benpass idag, sonen är inte helt nöjd med att sitta på gymmet.

Och herregud så många som måste tagit fysisk träning som nyårslöfte…

2 gillningar

fast, vad händer efter en månad ungefär?
Är det hälften kvar som orkar med vad de lovat.
Kanske då man ska lova som jag gjorde. 2 pass i veckan. Och sen är det ju inte så att jag inte får göra fler. bara att det är min gräns.

2 gillningar

Här lyckades jag få till 14 km längdskidåkning. 2018 års första tur. Fantastiskt före, någon minusgrad efter att ha varit plusgrader i några dagar gav riktigt snabba spår. Bara att staka och flyga fram. En sådan fin tur gör att man kan känna lite glädje i kroppen.

4 gillningar

Andra joggingpasset avklarat!
Heja mej :smile:

5 gillningar

Har varit i skogen idag med barnen och grillat korv, vi gick 2,5 km och vi var ute i ca 3 timmar . Om man snabbspolar promenaden borde jag komma upp i puls. Kan jag tillgodoräkna mig detta​:sweat_smile::joy:?

5 gillningar

Japp! :smile:

1 gillning

Idag blev det yoga. Känns som om någon har knådat rumpan i flera timmar. :slight_smile:

2 gillningar

Blir strax ett gympass. Det första på tre år ungefär.

Med tanke på hur lite mat jag får i mig så får jag vara nöjd om jag orkar 30min.

1 gillning

Svarar mig själv här. Det blev 30 minuter på gymmet. Men jösses så svag man blivit. Orkar knappt något men det kanske inte är så konstigt när man tappat 13kg på 1,5månad och äter mindre mat än barnen. :confused:

1 gillning

Att ta barnen med sig och promenera ut i skogen, göra upp eld och grilla korv… det måste ju vara årets bästa insats (motionen inräknad) :raised_hands: :clap: :heart_eyes:

2 gillningar

Hänger på det här gänget oxå! 5 km jogg hanns med idag å målet är att orka 1 mil inom några månader.

3 gillningar