Vi som vill MOTIONERA igen

ska vi ta en cykeltur allihopa till Göteborg?! Fast, jag har 22 mil så det skulle väl då bli till sommaren :blush:

Idag har jag bara gått ca 200 meter. är rätt ordentligt förkyld så ingen träning för mig.

@skildkille81 tveksamt om jag fixar det :joy:. Men vi kanske skulle ses i Göteborg och prata motion, träning och peppa varandra!

Var rädd om dig när du är förkyld!

Fixar gör man. bara man har gott om tid. :smile:

22 mil hade jag nog klarat på 10 timmar. Fast inte nu när jag är förkyld och inte när det börjar bli kallt. Bäst temperatur är 19 grader.

@skildkille81, jag skulle vilja ha någon att ta spåren, stigarna eller bara naturen/omgivningen som den är tillsammans med… som jag och x gjorde i så många år.

Peppande och stimulerande att bara säga till varandra, “-Ska vi ut idag? -Jaa, det tycker jag!” och sedan var det klart… nästan varje dag och att tappa det också, det leder till så inih-v smärtsamma konsekvenser.

Jag verkar inte klara det där själv, tyvärr…

2 gillningar

Handlar mer om ovana att cykla än tid för mig :wink:.

Nu har exmaken hämtat sonen :cry:. Blir stallsysslor och sedan en löprunda i det fina vädret.
Har ni andra planerat eller redan träning idag ?

1 gillning

Bra gjort av dig! Här har det blivit en stillasittande dag. Tänkte få till ett gympass på torsdag och eventuellt en powerwalk på onsdag.

1 gillning

Tack :pray:t3:.

Jag försöker köra 10km 5-6 dagar i veckan. I perioder är jag duktig :slight_smile: just nu till exempel. Power-går halva, och joggar halva. Ibland i etapper med en app som plingar till varje minut. Ibland bara går jag med en bok i öronen. Fantastisk avkoppling från allt annat rafs i huvvet.
Bor i Stockholm, men alla som rör på sig verkar ju bo i Göteborg :disappointed:

1 gillning

Kanske kan den här tråden få liv. Häng på och berätta om era fysiska aktiviteter (nåja… inom rimliga gränser :joy:) och låt oss inspirera varandra. Vad gjorde ni? Hur va känslan?

Idag körde jag mitt första Crossfitpass på 2 år. Så skönt och så fruktansvärt sorgligt på samma gång. Jag har tappat så mycket av allt de senaste åren. Idag blev det ett kvitto som heter duga. MEN! Det finns bara en väg att gå och det är framåt. Låt framrutan va större än backspegeln eller vad Olof nu säger. Lätt att va efterklok och inse att man försakat sig själv allt för länge. Nu är tiden för förändring.

Dessutom mår jag rätt okej ikväll. Hjärnan och hjärtat är inte fullt så brutala som dom brukar :slight_smile:

2 gillningar

Ikke trent i dag, men kom i gang i går etter et opphold på 3 måneder. Kan jo si 1,5 år, ikke vært i vater eller hatt hode til annet enn gåturer, ofte i skog og mark riktignok. Nå er jeg i gang, tar det pent, en gammel, utrent skrott må bygges opp igjen :muscle::muscle:

Blir 2 ganger i uken fast, om 6 uker blir det 3 ganger i uken. Synes jeg er knakandes flink, heia meg!

Heia alle dere andre også :muscle::muscle::hugs::hugs:

3 gillningar

Hade varit kul att se om vi fortsatt våran motion som många av oss kom igång med som ett sätt att rensa huvudet, släppa smärtan för en stund genom fysisk aktivitet i olika former.
Var ett härligt gäng i slutet 2017 som sporrade varandra till stordåd.
Många som började med nya saker, ett antal som tog upp träningen igen på allvar.

Själv så går jag inte alls lika mkt som jag gjorde i slutet av 2017. Då jag varje kväll/natt gick 3-5h när det var som värst. Ofta mellan 22-03.

Men långpromenader sker fortfarande när dipparna kommer, eller av andra anledningar.
Gymmet är nog mitt andra hem, där jag fortfarande kör 5-6 dagar i veckan.
Fortfarande min tillflyktsort för att renas tankar, få ur känslor och frustration.
Innan var det mest vikter, men nu brukar jag stå på crosstrainern 45min-1h innan jag startar styrkepasset.

Träningen var en stor del av min läkeprocess, och är fortfarande även om det nu många gånger är ringarna efter händelsen som nu processas.

Ta hand om er och rör på er. :blush::muscle:t4:

1 gillning