Vi som vill MOTIONERA igen

Blir så avundsjuka på er som kan springa. Jag älskade att springa långt före sjukdomen. Jag sprang ofta 1 mil och längre då. Nu har jag fullt upp att kunna gå. Men försöker att cykla iaf det klarar jag ännu. Heja oss :hugs:

5 gillningar

Go gittan6308! :clap::clap: Som sagt: allt är bättre än inget! :wink:

2 gillningar

Och cykla är icke att underskatta det heller! Så det så! Jag var sugen på att börja med cykling också- men en sak i taget kanske! :see_no_evil:

2 gillningar

Och alla ni som inte kan/vill/har möjlighet att träna kondition eller styrka- ta er bara tid att träna rörlighet! Rör på alla leder av kroppen nerifrån och upp. Börja med tårna, fötterna och jobba upp till knäna, till höften, bröstrygg, armbågar, händer, fingrar, nacke. Bara rör alla leder i cirklar åt båda hållen.

Rörlighet är verkligen något som jag tror att vi inte tänker så mycket på nuförtiden.

2 gillningar

Från att aldrig ha löptränat till att sprunga varje dag mellan 5-15 km sedan skilsmässan trätt i kraft. Bästa som hänt mig hur jobbigt det än varit och är så gör jag det bara, mår så bra efteråt.

6 gillningar

Familjeträning med sonen på morgonen och nu en liten löprunda på 26 minuter, trögt idag men nöjd att jag orkade.

2 gillningar

Här är en till som tänker lägga fokus på välbefinnande som träningen kan ge! Skall gå på ett skivstångspass idag på förmiddagen. Det var säkert ett år sedan jag var på ett sådant sist, så lär ha träningsvärk imorgon.

2 gillningar

Går på Bodybalance på söndagar, på kvällen. Min rygg är mycket bättre nu, fick ryggskott i februari och sedan dess har jag gått en gång i veckan.

Hur känns det @Overkligt efter ditt pass?

Tack tack.

Jag körde tre varv på risigt stig medsols, kände va fan?
Skrek, nästan, SPÄKLÖRDAG!
Och tog ett till varav åt andra hållet😅

1 mil skogsstig och skön känsla i kroppen idag!

1 gillning

Bodybalance är ett av mina favoritpass. Enda gången jag tränar och inte längtar till att passet skall ta slut :smile:.

Jag känner mig lite duktig hör som först kom mig iväg på passet och sedan gick jag en rask promenad med hundarna i en timme. Kommer att kännas i musklerna imorgon.

1 gillning

Härligt!
Ska ta med sonen ut på en promenad, idag är det höst på riktigt här… Grått och blött.

1 gillning

Här är det också grått och regnar. Vilken del av landet bor du i @Lynxan? Själv bor jag i Västsverige

@Overkligt Västsverige här också, har 10 mil till Göteborg t.ex.

Vilket sammanträffande, det har jag med!

Har 15mil :wink:

Verkligen ett sammanträffande! Frågan är bara om vi bor åt samma håll :wink:.

Har 13 mil…

Åt vilka väderstreck bor ni? Konstaterat att jag och @Overkligt inte bor åt samma håll.

Jag bor österut :smiley:.

Norr om Gbg

Nordost om Gbg, E20 norrut