Hem | Så här skiljer du dig | Skriv bodelningsavtal | Juridik | Sök advokat | Få terapi online | Artiklar

Vem pratar man med av alla?

Jag vill prata med någon men kan inte förstå vem man ska välja. Kollar man på nätet kommer flera olika privata psykologer eller terapeuter upp. Googla kan jag, men svårt att veta. Hur vet man att dem är bra? Jag vill inte ha KBT jag ha samtal. Alla verkar alltid hitta nån men jag har så svårt att avgöra vart jag ska vända mig. VC har bara 30 min och har dåligt med tider. Har någon något tips här i Sthlm? Inte för dyr heller. Kan jag få konkreta tips på namn jag kan vända mig till?

Jag vände mig till Svenska kyrkan (jag är icke troende och inte ens medlem) och har pratat med en helt otrolig diakon. Vissa av mina samtal har tagit två timmar. Det är aldrig någon press om att jag måste vara färdig vid en viss tidpunkt. Kolla vad som finns runtomkring där du bor.

3 gillningar

Jag hade tre gratissamtal via min sjukförsäkring. Bra upplägg, tycker man att det funkar så får man börja betala förstås.

Har du tillgång till nån företagshälsa eller liknande kan de också erbjuda kostnadsfritt samtalsstöd. Det hade jag tillgång till via mitt jobb. Alltid värt att kolla upp.

via mitt jobb får man bara det stödet om problemet är orsakat av något på jobb. Är det privat så får man ingen hjälp

Jag hade 5 samtal gratis via jobbet i en app som heter bluecall. Fick prata med en psykoterapeut som hjälpte mig mycket.

Jobbar inom svenska kyrkan själv.
Jourhavande präst kan man ringa dygnet runt.
Diakoner och präster är bra på samtal. Är åxå gratis… hoppas du hittat någon.