Vem prata med? Jag behöver hjälp

Jag orkar inte mer…måste ha hjälp😢
Jag vill veta antingen någon bra psykolog…kring göteborg eller någon som är grymt bra på vårdnadstvist. Jag behöver hjälp😢

2 gillningar

Vad är det du behöver hjälp med?

Att få stötning av samtalsterapi/psykolog kan absolut vara behövligt när man är “mitt uppe i skiten”.

Att behöva någon att bolla idèer med när det gäller omställningen till ett delat föräldraskap är även det mycket vanligt.

Vad är det som gör att du tänker i banorna att dra igång en vårdnadstvist?

1 gillning

Kanske kan du börja på din vårdcentral? Där fick jag själv hjälp av en bra psykolog i det akuta skedet. Vi pratade om saker som var kopplade till min chock, rädsla över det som skulle komma, oro över hur jag skulle klara mig utan mina döttrar varannan vecka och existentiella frågor som snurrade i mitt huvud.

Efter några månader behövde jag hjälp med hur jag skulle förhålla mig till mitt x och kontakten mellan oss. Då fick jag komma till vår företagshälsovård (Avonova i Gbg).

Tror vad man uppfattar som en “bra” psykolog har mkt med personkemi att göra, men du måste börja någonstans. Av vårdnadstvister har jag ingen erfarenhet men tror att åtminstone psykologen på Avonova hade kunnat hjälpa mig om jag haft den typen av frågor, hon var väldigt påläst om saker “runtomkring” det rent känslomässiga.

Lycka till

1 gillning

Jag fick väldigt bra hjälp av familjerådgivningen i kommunens regi. Vi gick en gång tillsammans, sen gick jag själv. Rådgivaren såg sig nog inte som en medlare utan var tydlig med att stödja mig för en fungerande situation för barnen, men också att stödja mig i rollen som ensamstående tonårsförälder, hur jag skulle hantera dotterns agerande.

Jag har också visst stöd via sjukförsäkringen. Det blev telefonrådgivning med psykolog. Jag trodde jag behövde måååånga samtal, så dåligt som jag mådde. Men nej. Rätt hjälp, i rätt tid, var värdefullt.

Börja i någon ända, så kan hen hjälpa dig att sortera.

1 gillning