Har läst mycket på detta forum sedan beskedet i slutet på februari och känner att det är dags för mig att skriva min historia. I slutet på februari så ringer mitt x på dörren och jag öppnar glad över spontan besöket. Första orden ur hennes mun är vi måste prata, jag vill inte mer dom där speciella känslorna finns inte längre… Där dog en del av mig. Vi var särbos och hade inga gemensamma barn så jag hämtade mina grejer hos henne samma torsdag kväll sedan var det klart. 12 år var över.
Vi träffades kort på lördag morgonen och jag skickade ett mail på kvällen där sedan hade vi en lunch ihop 3 veckor senare. Efter det har det varit noll kontakt.
Jag har ransakat mig själv och jag har min del i att det tog slut ingen tvekan om det. Vi har båda barn sedan tidigare och jag har varit pappa åt hennes dotter i flera år då hennes riktiga pappa inte har varit närvarande. Vi pratade även om att flytta ihop i januari.
Känns som om hon inte gav mig någon chans och veckan efter vi hade lunch så träffade hon en ny. Det finns inget som antyder att dom träffades innan hon lämnade så jag väljer att tro på henne när hon sa att hon inte hade träffat någon ny och att det handlade inte om det.
Jag gick tyvärr in i väggen då detta hände vilket gjort att jag varit sjukskriven sedan slutet på mars. Vi jobbar inom samma koncern vi träffas inte dagligen på jobbet men varje vecka träffas vi och det blev bara för mycket för mig.
Under sjukskrivningen har jag rannsakat mig själv och insett att relationen nog inte var så bra som jag trodde utan det började gå utför redan hösten 2020 och jag blev väldigt självutplånande under 2021 för att hon skulle få som hon ville. Våran kommunikation har varit väldigt dålig, jag trodde vi kommunicerade men nu har jag insett att det var mer monolog där jag pratade om vad jag kände, vad jag ville etc och hon sa aldrig nåt. Det som är viktigast för henne är att det är lugnt och för att uppnå det är det helt ok att ljuga etc.
Till mitt problem även om jag insett att det inte var en relation som fungerade så saknar jag henne så jävla mycket fortfarande och det gör ont när jag tänker på att hon har en annan som får ta emot hennes kärlek nu. Jag vill bara skrika, gråta, dra täcket över huvudet och det har gått 5 månader som känns som 5 år. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Vem är jag utan henne.