Veckobyte

Är start o byta jobb med mindre helger, tack vare jag mattat ut mig med jobb varannan helg. Fick förfrågan tidigare i år o byta veckor men då gick de ej pg av mitt jobb. Till saken hör att veckor som de är nu är jättebra för mig, min dotter o min nya relation. Orsak till byte en fritids aktivitet med tävling x gånger, vilket jag inte tycker är en godtagbar anledning. Till saken hör jag har bytt jobb från ett jag älskade tidigare för familj och ex. Valde separation och måste nu byta jobb för MIN skull. Min liv är väl lika viktigt som den andres. Har sagt jag tar barn de gånger som behövs om jag ej jobbar. Ser inte att ett byte gynnar barnets bästa faktiskt. Det är som vanligt att ex intressen går före o kan inte prioriteras bort, andra ska lösa det. Får höra jag är ego o drar på mig offerkofta av annan i familjen, men där sa jag stopp inte den personens ensak mellan mig o ex. Jag har också ett liv som är viktigt, med en partner som jobbar varannan helg/min barnvecka. Kan tillägga partner träffar barnet alltid lediga dagar dem trivs bra ihop. Vi tränar alltid ihop ledig tid vårt gemensamma intresse. Måste jag skjuta bort mitt liv igen?? Har alltid vart jag som sk lösa andras logistik mm inget direkt tanke på mig

1 gillning

Nej, du behöver inte byta. Framförallt inte om det inte är för barnets bästa.