Varför så arg

Levt i 10,5 år med en man som jag trodde var den rätte .
Har ett barn sen tidigare . X behandlade honom så bra och hela min familj och vänner älskade denna man.
Hade alltid lite sex, x skyllde på att han inte hade så hög drift.
Fick gemensamt barn , x ville inte ha barn från början men jag satte ultimatum . Under graviditeten fann jag de första bilderna och Mail från tanter … ang sex . Han sa att det bara var skräp post .
När vårt barn kom blev x oerhört svartsjuk på min son och vårt barn .
Vi bråkade , det blev ett nytt ultimatum - par terapi eller avslut , x valde motvilligt par terapi .
Känslan av att inte jag kände denna man kom allt oftare … då han inte delade med sig om ngt från sin uppväxt .
Tänkte det kommer väl.
Han började träna mer och mer . Hans företag gick dåligt , jag skötte företagets ekonomi , det var mitt fel att företaget gick dåligt , fastän det var x som var hantverkare och var ute på jobb… Han fick skulder , jag fick låna ut mitt namn flera ggr till företaget samt om vi skulle köpa ngt fick jag stå för det . Jag började jobba mer och mer xtra …
Kände mig sliten … och gliringarna kom … ” du får börja träna ”, ” kanske äta lite nyttigare”.
Hitta nakenbilder på andra kvinnor i hans telefon , upptäckte att han hade twitter och bara följde massa porr.
Nekade - han visste inte hur bilderna hamnat där i hans telefon , twitter hade han INTE…
X började ifrågasätta min kärlek till vårt barn …
Behandla och talade nervärderande om min son .

Vi flyttade , sexlivet blev bara mer och mer sällan . Ifrågasatte jag så var det mitt fel- jag var inte tillräckligt GLAD i honom.
Jobbade mycket , nattarbete , behövde sova mycket ,100% natt plus xtra arbete på det .
Han fortsatte med sitt tränande var dag vid samma tid . Fredag som måndag kväll.
Gjorde inget hemma. Körde vårt barn till och från skolan det var allt . Företag gick dåligt , mitt fel. Många lögner från x hela tiden
Bråkade mycket , var feed up sa flera ggr till x att sker ingen förändring kan det vara så…
Mitt fel mitt fel…
Ingen sex … inget . Bråkade jag sa nu pallar jag inte , gjorde slut , ringde runt och grät till vänner och släkt . Grät . Hans mamma grät med .
Ångrade mig - bönade bad för jag älska x … han ville tänka på det . Gav ultimatum … en vecka .
Han vill inte längre , vill vara särbo. Jag sa nej . För jag litade inte på honom längre.
Nästa dag förnekade han att han sagt det om särbo , tredje dagen var det jag som sagt det enligt honom.
Fjärde dagen älskade hqn inte mig längre för jag var ett monster .
Vi bråkade hela tiden, jag föreslog att vi skulle hitta en lägenhet där vi kunde turas om att bo varannan vecka…så fick barnen bo kvar tills vi hittat två lägenheter .
Men nej , han föreslog att jag skulle flytta . Nya kvinnor som helt plötsligt fanns i telefon och sociala medier .
Hävdade att jag var psykiskt störd.
Då bråken eskalerade valde jag att dra pga barnen , med barnen . Fann ännu en äldre kvinna i hans kontakt bok (padda) som han hade 50 olika ursäkter om , historierna ändrades var dag.
Då x var mer bekymrad vad jag sagt till min pappa ang kvinnoaffärer än om andra affärer som vi hade gemensamt som borde klaras upp förstod jag att han bedragit mig .
Betalade halva hyran i tre månader .
Han kontrade med att tömma lägenheten på precis allt vi köpt under vårat förhållande fast han sagt ggr flera att sambolagen gällde .
Han påstår att allt är hans .
Flyttat till ” hemlig ” adress - jag ska inte veta det .
Börjat umgås med folk han alltid pratat illa om, hotar med att ta vårt barn ifrån mig , har inte pratat med min son sen han flyttade ifrån lägenheten .
Bara så jävla arg på mig , skyller allt på mig …
Allt är mitt fel . Och jag undrar vf så arg - hqn valde ju detta . Hur kan då det var mitt fel?

Och idag fem månader senare och med en förvirrat barn som blir itutad att pappa bara ville ha en paus ex …
Att jag ska bli smalare …
Pratar vi inte och han är fortfarande arg .
Som nu fått träffa pappas nya tjej , eller kompis …, en av kvinnorna som jag fann i paddan

Varför är han så arg?
Och varför straffar han mig genom att inte avsluta affärer , skita i att betala gemensamma lån , bli vän med folk som står mig nära som han egentligen hatar ???

Korta svaret; för att han är som han är, och som han alltid har varit. Han orkade med att mörka och dölja sitt verkliga jag initialt under en kort tid och du ville väl inte se det som successivt sipprade fram, utan du gick på hans undanflykter och manipulationer.

Han blir med all sannolikhet aldrig annorlunda än så här så var tacksam att du är av med honom. Rädda det som räddas kan ekonomiskt, men förvänta dig inte för mycket skulle jag nog säga :see_no_evil:

1 gillning

Tack.
Men ändå , han gör slut … vf så arg då? Och vf ta alla saker och jäklas mm. Vägrar sälja el ta över vår gemensamma bil. Vf?

Fordi han kan. Og fordi da blir det enda mer slitsomt for deg.

Känns ändå inte ok .
Hqn har lämnat träffat en ny t.o.m
Känns helt sjukt att hålla på så.

Selvsagt er det ikke ok! Men hvilke konsekvenser får det for ham? Trolig ingen som han bryr seg om. Dessuten er det en kjent oppførsel fra en som har forlatt og funnet en ny å være drittsekk, det er kanskje en måte å føle seg bedre på selv. Hadde han vært snill og god hadde det vært verre for ham også. Nå får han deg sint på seg, det er enklere å håndtere mentalt enn skuffelse og sorg.

Vær snill med deg selv nå, håper du kan gjøre noe godt for deg selv. Egenpleie, ny neglelakk, frisør, dusj med body scrub og god body lotion, duftlys og en skvett champagne? Eller annet du kan skjemme deg selv bort med :hugs::hugs:

Han har verkligen tagit precis allt . Gjort mig till den crazy.
Detta här att han vägrar sälja o betala lån - är det en makt sak eller ett sätt att hålla sig kvar?
Hqn har ju sagt innan att hqn inte vill ha med mig att göra.
Men hans handlande visar något annat

Mener du at hans handlinger viser at han er glad i deg? At han vil deg alt vel, være med de, ha et liv med deg? Seriøst?
Men hva vil du? Sette en stopper for hvordan han behandler deg, eller bare la han holde på? Du kan få gjennom et salg dersom han ikke vil betale lån. Det finnes et regelverk han faktisk må forholde seg til, enten han vil eller ei. Du må ta tak i dette, han kommer ikke til å gjøre noe.

Nej absolut inte. Jag vet men det är mer komplicerat än så . I Sverige är de hårda gällande lån … de som har lån har skyldiga att betala det. Ett fordon som i detta fallet står på en person - då kan inte den andra sälja den .
Då han INTE vill samarbeta , har jag inget att göra .
Jag har kontaktat advokat .
Lånet gick jag med på eftersom han behövde en bil till sitt arbete .

Vf kan de inte erkänna otrohet men det går och slänga alla andra vidriga kommentarer ?

Tyvärr så tror iaf jag inte alls att hans handlingar visar att han skulle vilja hålla sig kvar med/hos dig, även om det skulle kännas som en skönare och lättsammare anledning. Han är en osympatisk och hänsynslös personlighet som skor sig på din bekostnad, DET är vad hans handlingar visar.

För att det är en sådan person som han ÄR, inget mer och inget mindre…

Så less på detta . Har gått till advokat och stämnings ansökan är inskickad . Han är väl ännu mer förbannad nu.

2 gillningar