Vågar man skapa en profil på tinder?

Ja, som rubriken lyder.
Vågar man? Vågar man ge sig ut? Har ju inte träffat någon ny på så länge, ni vet ju. Nyss fyllda 42, skild sedan januari, tre barn. Vågar man släppa kontrollen? Vågar men riskera att bli avvisad? Vågar man chansa? Har väl aldrig trott att jag skulle vara en sådan som ”behöver” tinder. Jag var ju nyss gift, hade allt tryggt och klart. Har fram till nyligen känt att jag aldrig mer vill ha ett förhållande, aldrig mer träffa någon. Men så plötligt…
Vågar man?

Ja våga o ha kul o va ärlig med vad du känner.
Oxå skild nu…exmake flyttade i maj. Börjar kännas lite bättre o jag dejtar lite nu.
Styrkekram

1 gillning

Ja @Snigel du vågar, var bara ärlig både för dig själv och för andra.
Vi alla behöver få känna sig sedda och uppskattade.
Stäng inte ditt hjärta, vem vet, men vakta det.
Att öppna hjärtat gör oss sårbara, men det är ju även innebörden av att leva.

Man kanske inte söker men helt plötsligt står världens underbaraste person där. Antingen stänger man ögonen och blundar, tittar bort eller så lyfter man blicken och möter det okända.

Ingen vet ju vad framtiden kan ge, men blundar man så kommer man alltid att leva i ovetskap vilket förvisso kanske är skönt för vissa, men kanske inte det är meningen att det är så vi skall leva?

Visst riskerar man att få känna smärta igen, men vi vet ju alla att vi faktiskt överlever. Vi vet också vilken styrka, varma och härliga känslor som är förknippade med att få älska och bli älskad av en annan individ. Vi har alla här stått med en smärta som vi inte trodde att vi skulle klara av. Vi är nu några erfarenheter rikare, betydligt starkare med vetskapen vad vi klarar. Även om man inte är ute efter ett förhållande så bara att få bli sedd kan vara nog så viktigt, självförtroende och självkänsle höjande.

Så kasta dig ut, våga, visa vem du är, vad du vill, vad du önskar. Livet är för kort att inte levas till dess fulla potential.
Men lyssna till dig själv och sätt dig själv i första rum, du är värd att uppmärksammas, få känna dig uppskattad för den du är.
Kram och ta hand om dig

10 gillningar

Oj tack för det svaret Marton! Så inspirerande och kanske sant. Kanske vågar jag!
Kram

Tack för pepp Lifechange!
Kram

Inte för att jag själv har vågat, men klart att du vågar :+1: :grinning:

Men gör det inte förrän du har tillräcklig självinsikt så att du vet säkert vad du söker och varför, vad du själv förmår att ge och vad du behöver.

När du säkert vet det och kan vara helt öppen och ärlig med allt detta, då ska du skapa en profil. Men inte dessförinnan :point_up: :wink:

För absolut INGEN seriös person vill bli utnyttjad som egoboost för någon vilsen själ och tyvärr så går det inte så lätt att selektera de seriösa från de oseriösa. Så regga dig först när DU själv är konsistent, inifrån och ut :ok_hand:

5 gillningar

Tack Noomi så tror jag också att det är. För mig är det helt nytt att ens tänka i tankarna Tinder och just det får mig att fortsätta tänka på det och vänta lite till. Just nu känns det lite lagom spännande bara att veta att man kan.

1 gillning

Våga prova…
Det är lite läskigt i början, men man lär sig snabbt att se vilka som är seriösa.
Nu är jag ingen fan av Tinder, för där finns knapphändig info om personen.
Bättre med ex. Mötesplatsen el dyl.där fyller man i intressen och sånt.
Lycka till😊

3 gillningar

Jag skapade en profil igår. Skrattade gott åt tveksamma profilbilder, och matchade faktiskt med några (väligt få) som fick mig att tänka att allt ändå inte är kört… men de avmatchade när de sett min bild så det var ju allt annat än muntert… tramsigt, men det avpolleterandet var fan smärtsamt på samma vis som skilsmässan i sig! Så jag vet inte om det är rätt för mig. Eller för tidigt, eller fel forum även om jag varit väldigt tydlig med var jag är och söker… men jag har kvar profilen ett tag till iaf, kanske kan det ge mig nåt när jag kommit över slit o slängkänslan :slight_smile:

2 gillningar

Jag reggade mig på Happy Pancake. Fick många besök på min profil och stötte på 3-4 st som faktiskt kändes seriösa. Upptäckte dock att det är för tidigt för mig, jag är inte redo för en ny relation eller dejtande. Jag skrev det till dem jag chattat med och de var förvånansvärt förstående tycker jag.
Jag upptäckte att det egentligen är vänskap jag söker, inte att dejta.

2 gillningar

@Lynxan
Om det är vänskap du söker så finns appen Go Frendly. Det är en tjejapp för de som vill ha nya tjejkompisar. Jag “dejtade” 4 olika tjejer i somras, och en av dom har blivit en väninna som jag känner att vi trivs att göra saker ihop. Vi promenerar , går på krogen och olika evenemang. Hon har blivit en viktig person i mitt liv. Jag är jätteglad att jag hittade den appen.
Lycka till😊

5 gillningar

@Mascot06 Jag skaffade den appen och träffade en ny väninna den vägen, vi har träffats en gång och jag hoppas att det blir en varaktig vänskap.

3 gillningar

Visst sjutton vågar du testa. Det finns en hel del reko personer på Tinder men även en hel del som bara har appen för tillfälliga förbindelser (jag har stött på en massa män som uppenbarligen är gifta och även de som är helt öppna med att de befinner sig i förhållanden/äktenskap som de inte planerar att lämna direkt och en hel del par som söker en tredje part i förhållandet!) Jag är tveksam till att jag någonsin kommer att träffa någon via den appen men jösses vad det har gett en kick för självförtroendet för mig…jag har insett att det ändå finns möjligheter att träffa någon när jag är riktigt redo för det :slight_smile:

1 gillning

Ja har nu efter 2,5 år lagt ner

Nä jag gav upp …

Så klart att du vågar!
Vad, beror på vad du är ute efter, det måste du veta först. Behöver du bara bekräftelse eller vill du ha ett seriöst förhållande? Så om du är tydlig med vad du vill på olika dejtingsajter så råkar du oftast inte ut för fel personer.
Det är tydligen det vanligaste sättet att träffa en partner i dag, och jag ska erkänna att jag var oerhört skeptisk när jag separerade men om jag ser på mig själv i dag har jag lärt mig mycket om människor, och jag skulle aldrig ha träffat en viktig person i mitt liv om det inte var för Tinder, då vi bor 5 mil från varandra. Du förlorar inget på att prova :heart: