Våga släppa taget?

Hej
Jag känner mig bara åsidosatt av min fru. Hon ser mig inte alls. Närhet och sex som är en stor del för mig händer inte. Jag känner mig inte uppskattad det minsta. Jag har aldrig varit otrogen men tankar på att vara med en kvinna ökar. Vilket skrämmer mig. Vi har varit ihop sedan tonåren och är nu närmare 40. Är det fler än jag som känt så här? Isåfall hur har ni hanterat det?

Tala med henne om det.
Gå på familjerådgivning.

3 gillningar

Hur fungerar kommunikationen er emellan?
Har du berättat om din saknad av närhet?
Vad gör att hon håller sig undan?

Det är ofta svårt och en saknad från båda håll när inte närheten och sex fungerar.

För min del drog jag mig undan för jag saknade närheten i vardagen, att prata, skratta och se varandra.
Min sambo hade inte samma behov av detta utan tyckte att lusten är något som hörde till sängkammaren och svårt att se att för mig hör vardagens kontakt ihop min lust.

3 gillningar

Tack respons
Hon är trött säger hon. Jag har berättat. När jag gör det får hon dåligt samvete och klandrar sig själv. Så jag försöker att inte pressa eller tjata. Hon behöver ju få ta det i sin takt.
Men det är frustrerande måste jag säga. Men tiden får utvisa vad som sker. Jag väntar på henne

Jag har föreslagit detta men då blir hon sur och säger att hon inte har behov av att prata med någon om det. Men det tycker ju jag att vi har

Ofta ser man inte behovet själv av att ta hjälp. Ofta ligger problemet någon helt annanstans än där problemet visar sig, män (o säkert kvinnor också) uppfattar dock det mest tangibla, som bristen på sex.

Jag tipsar alltid om min favoritartikel, finns flera varianter på detta tema. Kanske kan användas som diskussionsunderlag.
Sök hjälp! Var inte otrogen, det kommer inte att hjälpa er.

1 gillning

Har du funderat på att gå i samtalsterapi själv? Jag gjorde det och tyckte det gav mig möjligheten att sortera mina tankar, vad är det jag känner egentligen samt få prata med någon annan.

2 gillningar

Jag gick på coachning för mig själv och att reda i mina tankar och känslor.
För det finns en gräns på hur länge man orkar vänta på en förändring utan att kväva sig själv.

1 gillning

Tack för bra tips. Skall läsa detta. Har aldrig varit otrogen och tanken har bara vaknat. Men precis som du skriver skall jag ta upp detta :heart:

Sådant behöver jag med

2 gillningar