Vad vill han?

Kanske om du struntar i varför just nu? Sikta in dig på hans beteende i stället. Säg att han beter sig illa (och berätta på vilket sätt) utan att fråga varför han beter sig så. Att du inte tänker acceptera hans beteende utan han får lov att skärpa sig.

2 gillningar

Ja, det verkar finnas. Snubblade över en artikel i tidningen, sedan googlat. Kan ju vara ngt sådant. Ingen roligt sits, vet precis hur du känner. Vi bodde ihop efter hans separationsbeslut i 6 månader innan flytt till egen bostad, var jobbigt. Ännu inger riktigt avslut, har umgåtts till och från efter separationen och flytt, han vet inte vad han vill, bryter och kommer tbx. Vet att det bästa är att bryta helt men inte lätt…
Försök vara stark och sätt dig i första rummet, låt honom klara sig bäst han kan utan dig.

Ja, tack. Det är nog mycket bra om jag kan ändra perspektiv. Strunta i varför och gå direkt på beteendet, Vad är det han GÖR fel. Men det är ju ”fel” i mina ögon. Och man ska ju inte prata om fel utan aktivt, positivt utifrån sin egen känsla.

Kanske kan jag berätta vad jag blir besviken/ledsen på och hur jag känner mig. Och om han mirakulöst möter mig där kan jag säga nåt om vad jag önskar.

Men det blir ju en hårfin skillnad mot det han (med rätta) uppfattar som ett klagomål.

Hej igen,(hittade efter mycket letande tillbaka till min egen tråd) och tänkte uppdatera samt be om fler råd.

Min man är fortfarande mycket labil och konstig. Han har dock inte uttryckt att han vill ”bli fri” el liknande på någon månad. Det var en kort period. Men han är inte normal. Barnen undviker honom och jag försöker att gå och lägga mig före honom eller efter att han somnat. På dagarna sitter vi av naturliga skäl i olika rum och jobbar och jag tar en promenad på lunchen.

För några dagar sedan ringde en väninna till mig. Hon bor i Sydamerika och hennes man är sjuk (inte Corona). Självklart jättejobbigt för henne och man gör vad man kan etc. Men min man som inte känner henne speciellt ville plötsligt att vi skulle åka dit, vadå coronarestriktioner, skippa jobbet och vem tar hand om barnen??? Helt orealistiskt!

Det verkar som att han känner sig fastlåst, söker äventyr.

Vad göra?

Din man låter precis som min man och han beter sig på exakt samma sätt!!
För 1 mån sen sa han att han inte älskar mig och allt är över, finns inget att jobba på alls, det är stendött. Han ska prioritera sig själv.
Han sa att jag ger honom eksem och tryck över bröstet.

Jag fattade INGENTING och gör fortfarande inte.
Jag frågade honom flera ggr vad han menar och vad han har för plan.
Han upprepar sig bara, allt är dött! Han säger att han inte har ngn plan och att detta bara “kom” till honom över dagen typ.

Jag fixade en lägenhet till mig och barnen, så här kan jag inte ha det och vi flyttar ut i mitten på januari. Han är kall, avståndstagande och vi andra är luft för honom!
MEN vi ska fira både jul och nyår tillsammans, hur tänkte han där?

Jag lutar åt 50-års kris, livskris, Corona, hjärnblödning, stress på jobbet (utmattning), en annan kvinna… Det stämmer inte med en annan kvinna för han är alltid hemma förutom på jobbet, så isf måste det vara en på arbetsplatsen.

Allt är så sinnessjukt!

1 gillning

@lillstrumpaa, min man kom också hem en dag och sa precis samma sak som din man, han skulle prioritera sig själv och må bra. Det stod ju givetvis en annan kvinna i kulisserna, ngt han aldrig erkände. Han dog i en hjärnblödning 5 månader efter han lämnade mig och barnen.
Ja, allt är såååå sinnessjukt! Något man aldrig trodde man skulle behöva uppleva!

2 gillningar

@Miann
Åh herregud! Det är väl lite det här jag är rädd för, att han inte är frisk… ingenting känns rimligt i hans beteende. Skulle jag ta upp ngt om det så är han inte mottaglig alls och säger till mig att jag inte ska säga till honom vad han ska göra…

Jag bara hoppas att ngt inte sker när sonen är där.

Kan väl skicka med att det går hur bra som helst att vara otrogen via telefoner, appar eller datorer. Då behöver man inte ens lämna hemmet och frun märker inget! Och “den andra parten” kanske är lika upptagen hon?

Du får nog veta orsaken tids nog. Bra att du tar tag i ditt. Skicka ut honom på jul/nyår, han behöver väl inte vara hemma?

2 gillningar

@Caro
Om det var mig du svarade då kan jag alla dem knepen om hur han kan vara otrogen.
Han har ju gjort det förut om vi säger så…
Och självklart kan hon vara lika upptagen, gift mao, men då borde han ändå vilja träffa henne på helgerna tänker jag… Han är med oss andra HELA TIDEN! Nu pratar vi om mannen som vill slippa oss och prioritera sig själv och göra det HAN vill. Jag ser ingen skillnad mot hur HAN gjort tidigare förutom att allt det fysiska är borta (förutom på helgen när han vill komma till)… urk

2 gillningar

En kollega på jobbet tillhör tyvärr det allra vanligaste att vara otrogen med. Jag tänkte precis som du att han nästan aldrig vistas någon annanstans. Det är vanligen någon de jobbar tillsammans med och kommit nära. Har hänt mig två gånger nu, så jag tror det är bra att vara uppmärksam. Jobbar han över mycket, verkar frånvarande och prioriterar arbetet över allt annat?Annars finns möjlighet att dejta någon utanför arbetsplatsen på lunchen och jobba över mycket, utan att det så lätt kan ifrågasättas. Ännu värre är det med konferenser och liknande.

2 gillningar

Eller så är det någon ålderskris!

@Ellyn
Ingen övertid här! Han åker till jobbet och sen kommer han hem direkt efteråt. Han åker aldrig nånstans… men det kan ju ändå vara en annan kvinna på arbetsplatsen, man tillbringar ganska mycket tid där. Han har ju gjort det förut som sagt…