Vad tror ni?

Hej! Jag älskar min man över allt annat. Vi har varit tillsammans i tjugo år och gifta i tio. Vi har också tre barn tillsammans. De senaste åren har maken förändrats. Det känns som att vi kommit längre ifrån varandra och hans känns frånvarande och distanserad. Vi har också sex väldigt sällan. Han skyller på trötthet och småbarnsliv. Jag har en magkänsla som INTE vill försvinna!

För ett tag sedan hittade jag supermånga porrmejl i hans “spam-inkorg”. Några av mejlen förstod man var spam. Jag hittade dock också två mejl (som flyttats till spam) med orden “tack för ditt mejl” och “jag tror vi bytte adress på en annan sida”. Mejlen är skickade från vanliga hotmailkonton. Jag konfronterade mannen som fick sin första panikångestattack. Han brukar aningen bli arg eller irriterad och inte reagera så. Han bedyrade att han älskar mig och att det endast är spam. Han förändrades över en dag och blev mer kramig och hjälpsam och ville sitta nära. “Man vet inte vad man har förrän man håller på att förlora det” var hans svar på varför han reagerat så. Han erkände dock att han porrsurfar men att han aldrig registerat sig någonstans eller sexdejtat. Jag valde att tro på honom och att han porrsurfar är jag väl inte jätteglad över men jag kan leva med det.

Igår hittade jag sökningar på “sexdejting”, Victoria Milan, c-date och mogenromantik på hans mobil. Han hade raderat sökorden men glömt att radera historiken. Man såg tydligt att det sökts på Google. Han har också blivit mer inbunden igen.

Hur tolkar jag detta? Är detta otrohet tycker ni? För mig är det. Mitt hjärta är krossat. Vad hade ni gjort?

Det går en fin gräns här någon stans. Att registrera sig känns inte ok.

Att han visar ånger tyder kanske mest på att det är läskigt att ge sig ut i det okända.

Men kanske älskar han dig fortfarande men söker bara spänning. Frågan är om det är något du vill låta honom göra eller om det är vägen till undergång iaf.

Tack för ditt svar och dina tankar. Saken är den att han blånekar trots att jag har konfronterat honom. Det känns som att han ljuger mig rätt upp i ansiktet. Vet inte hur jag ska göra. Min gräns går vid Victoria Milan. Det är trots allt en otrohetssajt. :cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Att han smyger med det visar ju att han vet att det är sådant beteende som du inte accepterar - ändå gör han det!
Om du bevisar föe honom vad du vet så kommer han ju bara att bli bättre på att smyga nästa gång.
Ett förhållande måste bygga på förtroende, för det går inte att praktiskt hindra någon från att göra oönskade saker i smyg, man måste känna förtroende för att det inte kommer att ske. Nu har du fått bevis för att han svikit ditt förtroende. Det är lätt att sitta utanför och säga, men ändå. Han har redan svikit ditt förtroende och din kärlek. Acceptera inte det för då kommer han att fortsätta. Om du inte kan leva med det här beteendet så bör du sätta ner foten. Ultimatum, “du har förbrukat mitt förtroende, jag kan inte leva med det.”

Antingen får han komma på något sätt som han kan återfå ditt förtroende på, eller så är det finito.

2 gillningar