Vad har ni gjort för knäppa saker som nybliven singel?

Visst har jag hunnit gråta och älta en massa rackans tid på 1,5 vecka som singel.
Men ha märkt att jag har gjort en del knäppa grejer också som jag aldrig brukade göra förut.

  • Fått dille på handdukar! Har köpt och bytt ut nästan alla handdukar och en hel del lakan också. Why? Inte en aning, har aldrig brytt mig så mycket om inredning förut
  • Krukväxter! Nu har jag plötsligt knappt plats för alla växter längre. Inte nog med det, nu sköter jag dem dessutom minutiöst. Förut hade jag mest död på dem.
  • Spenderat pengar. Förut var pengar till för att läggas på hög och hantera nyktert. Nu gör jag som jag har lust med och spenderar pengar på det som känns kul.

Får hoppas att detta bara är en fas… finns ju ändå en begränsad mängd handdukar att köpa…

Men har någon av er upplevt att ni har fått massa nya, konstiga saker för er efter ett uppbrott?

Veckan efter mitt X flyttade ut så fick jag en hemleverans från Ikea med 50 (!) paket innehållandes möbler.
Sen skruvade jag och dottern möbler i 2 veckor i sträck.
Så jag möblerade om rätt så rejält och det kostade en vacker slant.
Sen har jag handlat kläder, smink, porslin och andra nödvändiga saker :slight_smile:
Jag hoppas också att det är en fas, för det blir ju dyrt i längden…

2 gillningar

Knäppa, vet jag inte. Jag var väldigt arg och lite hämndlysten, men det kunde jag inte visa för barnens skull.

Det jag tänker på direkt är att jag rensade ur exets kläder och handdukar. Allt som var fräscht och fint gav jag till en anläggning för nyinkomna asylsökande. De hade ingenting och blev jätteglada även för rakvatten, deo och sådant.

Att jag gav grejorna just dit var en symbolisk handling. Mitt ex är sverigedemokrat och avskyr verkligen flyktingar. Han får aldrig veta att jag gjorde det, men JAG vet, och det räcker.

14 gillningar

@Leaf
Vilken ljuv hämnd! :rofl:

Själv kände jag mig nog knäppare än vad jag visade. Men jag drog iväg på en hel del udda aktiviteter bara för att fylla ut mina dagar med något. Jag hade ju semester precis då och reste runt i landet till ställen där jag aldrig hade varit.

Sen gjorde jag en hel del saker som jag ofta hade föreslagit för exet att vi skulle göra tillsammans, men som han kroniskt förhalade. Nu gjorde jag dem ensam istället, av princip, och kände mig både stark och envis.

Och så impulsköpte jag en 30-dagars bryta-upp-kurs på engelska som jag följde slaviskt. Den var faktiskt bra. Inget märkvärdigt egentligen men den gav mig struktur. Ett nytt brev och en ny reflekterande skrivuppgift varje dag. När kursen var slut hade en månad gått och jag hade tagit mig en bra bit framåt.

4 gillningar

Bästa ever :joy:

download

Är ju inte nybliven singel, men när jag VAR det så köpte jag en sån här cykeltaxi. Tyvärr bodde vi på en alldeles för kuperat ställe, så till affären cyklade jag fort. Hem fick jag putta på och sonen cykla. Tyvärr ingick inte någon chaufför i köpet. :rofl:

4 gillningar

Spenderat pengar här med. Är sparsam annars, men nu känner jag att jag vill unna mig Allt
Köpt massa nya kläder, vart till frissan o fixat håret, köpt en resa utomlands …Trist att separationen gör att pengarna minskar men utgifterna ökar. Så nästa månad måste jag börja dra in på alla utgifter, är inte hållbart i längden att slösa så mycket.