Vad hände?

Någon som kan förklara?

1 gillning

Jag antar du avser en nu försvunnen tråd.
Min gissning är att admin av någon anledning tog bort den.

Det blev väl lite hett i slutet av tråden så kanske därför.

@Tailor (eller vad hans andra nick var) lyckades alltså klaga bort hela tråden för att det var för envist mothåll från hans åsiktsmotståndare? :thinking:

Intressant…

Synd faktiskt då det aldrig lyckades/hanns med att komma fram till kärnfrågan om hur unga pojkar mår och hur utvecklingen framöver kan ske i samförstånd mellan könen…

Även jämställda killar (tillsammans med övriga grupper i samhället som inte står högt i kurs hos debattören ifråga) diskvalificerades ju i termer om “lattepappor” osv. så att stämning/svarsfrekven/fokusering blev som den blev var ju vad han själv åstadkom med sina inlägg.

Någon som repetitivt efterfrågar diskussion med högt-i-tak kunde ha nöjt sig med att radera sina egna inlägg när han inte fick det genomslag han sökte, det kan iaf jag tycka.
Istället för att kräva censurering av alla övriga deltagare, men kanske det sistnämnda var vad som var hela avsikten :thinking:

2 gillningar

Så du menar @Noomi att Ditt jättestora inlägg blev raderat ?
.
Jag har inte hittat det så du har nog rätt

1 gillning

Antagligen, då det inte står att finna. Kanske missade jag nåt på slutet för det sista jag skrev och läste var ju ett svar till dig rörande USA :woman_shrugging:

Ja men det är vad det är antar jag. Verkar i varje fall finnas aktiv admin nu för tiden :sweat_smile:
Det som förvånar mig är att man driver frågan så hårt men får noll medhåll på detta forum. Ingen stöttar åsikterna men ändå fortsätter man driva så hårt. Inget direkt medhåll från män heller.

Konsekvens är inte riktigt det som kännetecknar den här typen av åsiktsgrupp.

De vill ofta ha rätten att begränsa andra och kallar det för yttrandefrihet, men känner sig mobbade och hatade när deras åsikter blir ifrågasatta. :person_shrugging:

2 gillningar

Jepp, skrev lite som berörde Trassel och USA /Trump

1 gillning

Det hade varit intressant att på allvar diskutera hur strama könsroller bidrar till ohälsa bland unga killar. Hur kraven på en stereotyp maskulinitet antagligen sänker oändligt många fler än det gynnar.

Men den avregistrerade(?) debattören hade ju bestämt sig för att det som får heterosexuella män att må dåligt idag, det är att den traditionella mansrollen inte hyllas och respekteras tillräckligt.

Själv ser jag alltså rejält många fler tecken på motsatsen.

2 gillningar

Exakt och då kallas det för “en för snäv åsiktskorridor”, för lågt i tak eller att de som inte håller med är galna eller önskar andras död osv. Helt barockt…

2 gillningar

Kan inte hålla med mer :v:

Men för säkerhets skull så återupprepar jag för minst fjärde eller femte gången att sannolikt är det ingen som idag önskar sina unga killar/söner att uppleva den underordning och diskriminering som kvinnor/döttrar genom alla tider har genomlevt, ända fram till ett fåtal årtionden sedan.

Alltså är det vägen framåt som är intressant för båda kön. Där ingen kvinna därmed ska anses behöva kliva tillbaka i en oönskad, sterotyp, underordnat roll återigen för att “inte ta en mans plats”, så det andra könet därmed kan få tillbaka sin stolthet och känna sig stark och behövd…

3 gillningar

Nej, jag tror aldrig att jag någonsin i vuxen ålder - och då pratar jag om från tidigt 90-tal och framåt - har hört från feministiskt håll att man vill hämnas och utsätta männen för förtryck.

Ingen har vare sig i mina privata sammanhang eller som en mer officiell ideologi önskat att männen med våld ska pressas in en lika trång och underordnad roll som kvinnor har haft i årtusenden.

Men motsatt åsikt, alltså att kvinnor ska tryckas tillbaka, det är en alltjämt florerande åsikt än idag och den får tydligt genomslag i hela samhällsdebatten.

Helt klart är det en fråga som går att mjölka framgång ur även 2023. Dels politiskt, dels som som radikal samhällsdebattör, influencer och liknande. Och de som driver den här frågan på olika nivå samt deras väljare/följare, de hävdar alltså samtidigt gärna att de är utsatta för manshat när de möts av protester.

Det är skrämmande och sjukt provocerande.

2 gillningar

Verkligen och det var ju precis det som inträffade… provocera in absurdum även om jag nog anar att de egna formuleringarna/ordvalen eg inte förmåddes att läsas med en utomståendes ögon :woman_shrugging: och sedan dra kränkningskortet, gång på gång på gång :face_exhaling:

2 gillningar

Det jag tycker är märkligt är om en användare kan begära och få en annan användares tråd borttagen i synnerhet utan att adm åtminstone meddelar trådskaparen och anger skäl.

Kommer vi att få se fler trådar plockas bort utan ts vetskap därför att en användare begär det av adm för att galoscherna inte passar trots att användaren måttbeställt och skräddarsytt dem åt sig själv?

3 gillningar

Vet du vad, exakt DET tycker jag med :face_with_raised_eyebrow:

1 gillning

Min sista kommentar på forumet.

Jag bad inte om borttagen tråd.

All min kritik på trådens slut handlade inte om sakfrågan. Det handlade om hur ni gång efter annan gick åt mig personligen och inte mina argument.

Tydligen höll moderatorn med om det.

Så nu kan ni fortsätta i er ekokammare.

I så fall borde du kanske ha uttryckt argument istället för fördomar, och besvarat kritiken mot fördomarna istället för att säga att du var mobbad.

1 gillning

Du kan inte slita dig mao. vilket iof jag tycker i grunden är jättebra, för dina åsikter som representation för vissa grupperingar av män är värdefulla, absolut även för kvinnor…

Men att du inte låtit admin veta om dina klagomål och dina egenupplevda kränkningar/hat/mobbning/dödsönskningar mot din person etc. finner jag för helt otroligt.

Du som vill framstå som en utpräglat stark, maskulin, självsäker och kompetent man är uppenbart mycket mer skör och känslig än du vill låta påskina, så akta dig för att framöver öppet uttala dig så otroligt föraktfullt som du gjorde i den tråden… om kvinnor, om hbtq och även om män som faktiskt framgångsrikt har adapterat sig till en modern, likvärdig och jämlik roll med ansvar för barn och hem genom att fördomsfullt kalla dem för “lattepappor” osv…

Så väl mött framöver… om du orkar med :wink:

1 gillning