Vad gör ni med era kvällar?

Jag bor med mina barn ett par dagar i veckan (vi har ännu inte börjat med varannan vecka). De dagar jag inte bor med barnen i huset så bor jag i en etta. Tids nog ska jag köpa något eget men för att inte behöva vara på varandra hela tiden eller köpa något som jag inte vill ha så har vi löst boendet på det här sättet just nu.

Idag är en sån dag när jag bor i lgh. Om en stund ska jag träffa en kompis men jag har har varit hemma från jobbet en lång stund. Och jag lyckas inte företa mig någonting. Det finns säkert massor med saker jag skulle kunna göra. Tänka på mitt liv, allt som är framför mig, göra upp en plan, leta recept på mat som jag och barnen ska kunna äta, tänka på vilka glädjeämnen jag vill ha i mitt liv, gå igenom samtalet med terapeuten tidigare idag.

Men jag gör ingenting. Har satt mig framför tvn med datorn i knät. Det känns helt meningslöst men jag orkar inte ens tänka i vilken ända jag ska börja.

Vad gör ni på era kvällar?

3 gillningar

Samma här. Jag jobbar, kommer hem och sätter mig framför TV:n med mobilen i handen. Blir inget vettigt gjort alls…

Det må det heller ikke, akkurat nå er dette nok.Senere, da kan man finne energi til å ta tak i det man ønsker. Stell pent med dere selv nå :pray: Dere må ikke klandre dere selv for hva dere ikke for gjort, tenk på at dere kom dere på jobb, flinke damer :muscle::muscle::muscle:

Klemmer :hugs::hugs:

1 gillning

Likadant för mig, min fru lämnade mig för tre månader sen och det enda jag gör är sitta framför tv:n och ältar allt om och om igen. Har konstigt nog fått ryck då jag rensat skåp som sett ut som f-n i flera år, skönt att rensa ut gammalt skit som påminner om exet

2 gillningar

Det där med att rensa är väldigt terapeutiskt :+1:

4 gillningar

Rensat avloppet ,tvättat

2 gillningar

Just att rensa är ju svårt när man är i en lägenhet med endast ett fåtal möbler och inga saker mer än de man från gång till annan tar med sig från huset.

Och när jag är i huset och kan rensa (där finns massor) så orkar jag inte det heller för då lägger jag all energi på barnen.

@HeJo, orkar du älta. Jag orkar liksom inte så jag stänger av. Möjligen ett litet fragment i taget, men inte så att jag kommer igenom och ut på andra sidan.

Har du någon hobby? Jag brukar fiska tills det blir mörkt sedan är det inte så mycket kvar av dagen. Vintern är sämre dock.

Sonen tycker det är konstigt och tråkigt. Börjar väl gå upp för honom vad som händer nu efter 6 veckor, vad säger man… det är så här nu… det är så värdelöst men vi har sett på film och snackat. Uppe lite längre än vanligt och utan tjafs. Blivit ett bra team och fixar här hemma men någon saknas. Men nu handlar ju detta om vad vi gör av våra kvällar. Vi gör det man inte skall… Hoppas

1 gillning

Njae, jag har ägnat mycket tid de sista åren åt barnens träningar osv. Har ett sådant uppdrag nu också men säsongen är på upphällningen.

Innan jag träffade min man så tränade jag mycket och jag ska väl försöka ta tag i det lite mer. Jag har börjat lite smått, men kroppen måste vänjas långsamt :wink:

Framöver kanske jag kommer orka ta upp att fota, men just nu tar det stop.

Bra idé med hobby dock!

2 gillningar

Det går i vågor skulle jag säga, ena timmen är man glad och sjunger med i låtar, nästa timme känns allt hopplöst. Men jag kan inte påstå att mitt ältande leder till något, mår nog egentligen sämre av det.

3 gillningar

Köpte mig till och med en båt för 185000 till min hobby nu när man inte hade en fru som sa nej. :sweat_smile::see_no_evil:

6 gillningar

Og jeg som er så lei meg for at jeg nå ikke får vært med i båten mer :cry: Slutt på fisketurene, må klare det på egenhånd. Liker å fiske, men fikk alltid god hjelp med line, sluk og fluer. Har litt å ta tak i fremover :rofl: Kos deg med båtlivet :hugs:

1 gillning

Jag jobbar så mycket och sedan så pluggar jag på distans, så mina kvällar på vardagen går bra, men på helgen får jag panik. Försöker att gå ut, men det är inte alltid roligt att gå ut själv.

Hiv deg rundt og kom til meg i Oslo, så kan vi finne på noe sammen :smiley: Hvis det skulle passe seg sånn. Jeg har et gjesterom :smiley:

Hvor i Oslo bor du? Faren min bor på Røa

Idag har jag faktiskt lyckats ta mig iväg och träna efter jobbet. Inte direkt efter utan först hem och byta om, och ändå lyckades jag uppbåda kraft för att ta mig iväg (klappar på axeln).

6 gillningar

Ved Bjerke travbane

Jag upplever i stort samma sak som er andra. När man har barnen rullar det på, men ensamma veckor är det tyngre att få något gjort. Det finns så klart massor att göra när man har hus, tinder och hobbys - men upplever startsträckan som väldigt lång. Att man trots distans till det som hände fortfarande inte riktigt känner någon livslust och glädje.

4 gillningar

Jag jobbar lite längre när jag är barnfri, tränar efter jobbet.
Har hus och två hästar så det tar ju en del tid…

2 gillningar