Vad blev det av allting?

@annandagen nja jag vet inte om jag har det värre. Bara att jag är så förbannad. Sen har jag varit tvungen att ligga hemma hela dagen då jag är sjuk… tror min kropp sa ifrån nu. Har jobbat som en tok för att slippa känna men nu orkade den nog inte mer?
Då blev man ju påmind att man är utan den man aldrig ville vara utan… men man har väl kommit till en punkt där man faktiskt måste resa sig. Och du… det finns andra.
Förbannad och bitter är helt okej att vara…
men även jävligt ledsen. Det är ju en person som gjort våld på våra känslor…

I går kväll startade jag en dagbok. Skrev ned hur jag känner mig i allt detta. Jag gjorde också en lista på alla hennes mindre bra sidor, det jag definitivt inte kommer att sakna. Jag gjorde också en lista på de delar av mitt liv som kommer bli bättre nu. Det hjälpte det att sortera saker på det sättet.
I morse när jag vaknade så kollade jag telefonen med en förhoppning att jag skulle fått något från henne, otroligt naivt av mig, och kände lite besvikelse när det inte fanns något. I alla fall, då tog jag upp listorna och läste igenom dem så försvann mycket av den besvikelsen.

1 gillning

@annandagen haha helt sjukt hur likt du gör som jag. Satt med och skrev dagbok i början och även vad som var mindre bra. Dock tycker jag det är så sorgligt att man ska behöva tänka på dåliga saker om den man älskar.
Jag är inte sån som person egentligen. Man tjafsar i ett förhållande men jag går aldrig runt och letar fel och anledningar till att lämna.
Jag ser mer det fina.
Haha ja det där med att man önskar man fick nått från henne har jag lagt ner. Bara massa praktiska saker. No love här liksom.
Tycker det är konstigt att en person som levt ihop med mig inte verkar begripa vad jag behövt. Hmm jag har sagt till henne så många gånger att för att jag ska känna mig lugn så behöver jag kärlek…

Jag är likadan, letar inte fel hos andra, men i den här situationen känns det som att det är det jag behöver göra när det gäller henne. Naturligtvis kommer jag ihåg allt bra också, men jag försöker att inte fokusera på dom delarna. Måste helt enkelt vara lite egoistisk och se det som hjälper mig. Senare, när känslorna och så har lagt sig kan jag kanske titta tillbaka på de finare delarna och vara nöjd med att jag fick uppleva dem. Men det är nog en bra bit dit ännu. Nu gäller det bara att hitta balans i mitt eget liv, med hjälp av dagbok, meditation och viktiga personer i min närhet.

Nu kliar det i fingrarna, började fundera på om jag skulle skriva ett brev till henne idag. Berätta att det finns ingen som har betytt så mycket för mig, ingen som jag har kämpat så hårt för. Under hennes stunder av tvivel och tvekan på om jag är äkta har jag slitit med allt jag har för att visa att det var så. Många gånger har jag varit förtvivlad över det, att jag har behövt kämpa, men det var värt det.
Ja, senaste året har både yttre omständigheter, som jobb och ekonomi, och sådant som rört förhållandet inte tillåtit att allt var på topp. Men det är väl sånt man ska kämpa sig igenom om man verkligen älskar varandra. Att jag kanske behövde ett tag till för att komma över det som hon gjorde mot mig i våras, att vi hade gjort allt vi kunde innan vi kom hit.

Jag får gå tillbaka och läsa mina ‘pepplistor’ på vad mitt nya liv, utan henne, innebär.

En kort men snabb promenad, kroppen och hjärnan behövde lite syre. Hjälpte lite med att skingra tankarna också.

Började fundera på vad definitionen av den olika benämningar man har efter skilsmässor? Vad är skillnaden egentligen mellan t ex skild och singel? Eller separerad och singel? Mellan separerad och skild finns det ju lagliga dokument.
Men hur man än vrider och vänder på det så är man väl singel då man inte längre är i ett förhållande, eller?

@annandagen jag lider så mycket med dig… har oxå funderat på att skriva nått brev men vet att det ska man ge tusan i… de skiter i dina känslor fullständigt.
jag köpte till och med en liten present till henne när jag var på kryssning men vette fan. Bättre jag slänger skiten. Hon har gått vidare och om man älskar nån så släpper man den fri. Så tänker jag. Hon är fri.

Ligger fortfarande super sjuk och läste ditt senaste inlägg och tanke…
Ja du är singel! Jag är singel.
Skild låter så gammalt om man lägger ut på tex fb.
Jag tror inte nått syns på mig. Tror inte ens jag har ändrat så jag är nog fortfarande gift.

1 gillning

Fick ett mail från henne idag där hon förklarade vad som hänt och varför hon tagit det beslut hon tagit. Till stor del var det som jag trott, det handlade om att hon inte ville dra ned mig och barnen med de hälsoproblem hon dras med. Det plus att jag inte varit mottaglig för det hon försökt kommunicera till mig under hösten.
Jag tror henne, det är sån hon är och har varit, och accepterar naturligtvis hennes beslut. Som sagt, mitt liv kommer bli lättare på många sätt och vis, ekonomiskt, praktiskt och så vidare.
Så, tillslut ser jag det som att vi i alla fall skiljs som någon slags vänner, utan agg och hat, även om jag önskar att det aldrig hade hänt.
Jag känner att jag har fått det avslut från henne som jag skulle fått från början av den här processen. Det hjälper mig att gå vidare med mitt liv och blicka framåt istället för att lägga energi på det som varit.

En vacker dag träffar jag någon som kan fylla det tomrum i mig som hon nu lämnar, en vacker dag.

1 gillning

@annandagen åhhh vad fint… grymt att du tar det så bra!
Jag har med fått förklaring. Du drack förmycket…
Är inte nöjd för jag ville inte skiljas och är inte vän med mina ex. Skulle vara som att spela roulette med mina känslor. För älskar jag henne så mycket som jag gör och så, så är det ju inte kul när man helt plötsligt blir introducerad för den nya mannen i hennes liv.
Däremot förstår jag hennes beslut och accepterar det.
Du kommer hitta en kvinna som förtjänar dig. En som kommer uppskatta alla dina fina kvaliteter det är jag övertygad om…
jag känner likadant att jag vet vad jag inte vill ha och vad jag vill ha.
Jag vill ha nån som ser det fina i mig. Inte letar fel och skyller allt på mig för att sedan kasta bort all min kärlek jag ger.
Någon som faktiskt vill hålla min hand när vi blir gamla… någon som vill spendera tid med mig och investera på oss. Någon som visar mig att hon verkligen älskar bara mig…

@Andreasnoord Tack. Jag ville naturligtvis inte heller skiljas, men jag har förståelse för hur hon resonerat i det hela och det stämmer överens med hennes personlighet.
Jag ser ingen anledning att jag ska ödsla tid och energi på att hysa agg eller hata henne.
Visst, jag kommer fortsätta sörja det vi hade och jag kommer må dåligt tidvis, men jag har som sagt respekt för beslutet och grunderna för det.
Jag tackade henne för allt hon visat mig genom åren, hur det är att verkligen älska och bli älskad, något som jag inte hade i mitt föregående förhållande.
Nu vet jag vad som jag ska förvänta mig och vad jag ska se upp med i ett eventuellt nytt förhållande, både hos den jag är tillsammans med, men också inom mig själv.

Förhoppningsvis kommer inte den känslomässiga avgrunden kännas lika djup nu och att topparna istället blir högre eftersom tiden går.

@annandagen nä jag lägger inte heller så mycket på att hata. Vet att jag älskar henne ändå när det väl kommer till kritan.
Jag accepterar och har gjort det hon velat och släppt henne fri från mig…
på tal om kvinnor så finns det en del som uppsöker mig osv.
Många ser nog hur kärleksfull jag är. Haha jag är ju lite av en obotlig romantiker.
En del ser nog det fina jag gjort för mitt ex och hennes barn och tänker åhhh en sån man vill jag ha. Så är inte ett skit orolig för framtiden.
Vet att mina barns mamma hörde av sig en gång och pratade säkert två år efter vi delat på oss och vid några andra tillfällen när jag var med mitt ex och hade tänkt vilken bra och kärleksfull man jag var. Skulle aldrig ta i henne med tång men det gjorde nått med min inre känsla.
Ja jag känner själv mer att jag är den som visat vad kärlek verkligen är och är sjukt stolt över det.

Raderat

Tillbaka på jobbet idag, bra att få något annat att fokusera på. Alla tankar på henne bara passerar, då det finns annat att koncentrera sig på. Nu ska man bara vara lite produktiv också.

Jag lider lite idag. Vi brukade messa och ringa under arbetsdagen, jag ringde henne alltid på vägen hem och vi hade långa samtal. Nu jobbar jag visserligen inte på kontoret idag, men jag saknar dom där SMS:en och samtalen. Känner en oerhörd sorg och saknad, men det hugger inte i bröstet den här gången. Kanske så att man är på väg att komma framåt lite i alla fall.
Det är nu man märker dom små sakerna, SMS:en, samtalen, vetskapen att det finns någon där när arbetsdagen är slut.

För mig var det likadant i början ville bara sms och ringa och småprata som vi gjort flera ggr per dag
Jag började ringa min mamma samt sms min äldste son som bor i en annan stad för att småprata
Samt vänner och nu några månader senare är det helt ok den vanan är bruten

Konstigt vad vanans makt sitter i. Just den där stunden på dagen så dök tanken om sms/telefonsamtal upp. En timme eller så senare var den över (förmodligen den timme det tog att ta sig hem). Vi människor är sannerligen vanedjur.

Vaknade upp, en flyktig tanke på henne dök upp och försvann så snart jag hamnade i ‘arbetsläge’. Stundvis under kvällen igår så dök hon upp i tankarna, men inget som gav mig samma känsla av ångest och oöverkomlig sorg längre. Mest bara någon stilla fundering på vad hon pysslade med, som sagt utan den ångest jag hade tidigare.

Hoppas verkligen att det blir ännu bättre när jag kommer in i den nya lägenheten och börjar träffa nya människor.

Ja det där med vanor… min man brukade alltid skicka ett mess på morgon ända till det kom fram att han ville flytta isär.
inser att han nog inte menade något med dem, utan det var endast för min skull, men jag saknar det.

Nej, idag ska jag börja mitt nya liv! Ut och träffa nya fina mäniskor. Visst, fortsätta att processa det som har hänt, men det ska inte dra ner mig i mörka grubblerier. Som jag tidigare nämnt, processandet började nog redan i maj förra året, kanske därför jag känner att jag kan lämna det värsta bakom mig såpass snabbt.

Framtiden är ljus! Våren kommer, med den en massa roligt och nya människor!

@annandagen grymt jobbat! Själv är jag ff sjuk. Får lite praktiska sms från exet. Gråter mycket sen igår. Känner saknaden och man är tvungen att vara hemma. I går föll jag i det destruktiva och drack.