Hem | Så här skiljer du dig | Skriv bodelningsavtal | Juridik | Sök advokat | Få terapi online | Artiklar

Vad är det som gör att man "klickar"?

Har varit singel ett tag och har lite försiktigt börjat träffa män igen. Inget har blivit seriöst ännu och jag är inte ens säker på att jag är redo för något förhållande.

Men en fundering har vuxit fram, vad är det som gör att man funkar med någon eller inte? För jag är lite frustrerad över en man som jag träffat några gånger. Vi har mest gått långpromenader ihop men även ätit middag två gånger. Han är rolig, verkar vettig, skötsam, vi bor i samma lilla stad, han tycker om att röra på sig precis som jag, han är attraktiv. Men jag känner ingen som helst sexuell dragning till honom. Så jäkla märkligt.

Medan en annan man jag träffat på gymmet. Han är helt klart inte klar med sin skilsmässa, och han skilde sig 7 år sedan, han är lite för gammal för mig, han har sällan tid för mig och är inte lika iögonfallande attraktiv som mannen ovan. Men denna snubben känner jag fysisk attraktion för. Varför ska det vara så här?

Ta inte min text för seriöst. Det gör jag inte själv. Detta är bara en fundering i singellivet. :wink:

2 gillningar

Hej Lillasyster! Jag har jobbat mycket med mig själv under dejtingen, utmanat mina tankar och känslor och därmed lärt mig massor av värdefulla insikter om mig själv.

Min erfarenhet är att jag inte kan styra attraktion. Bara för att någon anses vara snygg, betyder inte att han är attraktiv i mina ögon.

Dejtade en psykolog ett tag och valde att matchas med honom just för hans profils skull, inte för bildernas. Han var inte alls den typen som jag brukar finna attraktiv men hans personlighet och charm tillsammans med vad vi skapade för stämning ihop gjorde att det fanns massor av ”sparks” i luften! Att det sedan inte blev just vi är en annan historia.

4 gillningar

Jag har upptäckt att känslan av att röra den andre kan starta den gnistan - eller visa mig att den fanns där.

En man som plockade upp mig på Mötesplatsen, vi pratade bra, men jag kände inget. Sedan träffades vi. Kände inget. Inte förrän vi skulle ge en hejdå-kram. Den tog en timme… sedan tog det ordentlig fart!

Min nuvarande sambo och jag kände varandra sedan tidigare och jag har alltid trivts med honom, men där var det en “hej-kram” som slog på gnistan.

Våga röra vid varandra! ( om det inte känns som en motbjudande tanke)

5 gillningar

Jag har kramat båda männen, helt vänskapligt. Den som på pappret borde passa mig bäst, kändes det verkligen som en kompiskram. Med den andre ville jag helst inte släppa taget.

1 gillning

Ska man vara tråkig så kanske det beror på dofter. Ja inte den vanliga deo eller svettdoft utan mer det undermedvetna. Någon som skulle passa bra ihop att få barn med.

För mig så kan det hända att man blir kär efter ett tag, alltså efter några gånger man setts och därav tycker jag det är svårt med det snabba på vissa dejtingsidor.

4 gillningar