Ungdomskärlek - lämna eller inte

Hej på er,
Jag har precis hittat det här forumet och som jag läser av alla inlägg är jag en av många som söker sig till detta forum för att man är i en livskris och känner sig förvirrad, kanske t.om har lite panik, ångest och ja alla sorters känslor. Jag är i stort behov av råd.

När jag var i tonåren var jag SUPER kär i min klasskompis, vi hade ett sexuellt förhållande men han var inte intresserad av mig som flickvän. Han var alldeles för omogen och självklart utnyttjade han mig men jag lät mig också utnyttjas. Aldirg gav han sken av att han ville något annat än att ha mig som vän och älskarinna. Jag hade svårt att säga nej då jag var så kär så jag beslutade vid 18 års ålder att flytta utomlands för att bryta ett destruktivt mönster där jag fann mig själv “tillgänglig” när han önskade.

Där bröts vår relation och vi båda gick vidare. Jag träffade en ny kille, blev kär och hade ett hälsosamt förhållande men som tog slut av andra anledningar. Därefter träffade jag en man som jag sedanmera gifte mig med och fick två barn. Tyvärr höll inte detta förhållandet hela vägen ut så vi skiljde oss efter några år, barnen var fortfarande små men vi fick en bra skilsmässa och varit bra vänner å så. Träffade ytterligare en man som jag gifte mig med och fick en dotter med. Denna man var en arbetskollega, jag blev aldrig blixtkär utan på något sätt “hände det bara” och jag vet att under början av vårat förhållande tänkte jag många gånger " är jag verkligen kär". Men då vi hade en sån fin vänskap som grund så på nåt sätt blev det ändå vi. Jag har nu varit gift med honom i över 20 år, jag har ansett mig varit lyckligt gjft då han är en väldigt kärleksfull man, super omtänksam och gör ALLT verkligen för mig. Vi har haft det bra eknomiskt, kunnat resa mycket, renoverat hus etc etc. Allt är egentligen perfekt…förutom…jag är inte kär i honom längre. Jag älskar homom men kanske inte känner den där kärleken man känner när man vill pussas och kramas etc.

Förra sommaren så dök den där ungdomskärleken upp i mitt liv, vi hamnade i säng och det var stjärnor och kanoner. Med honom ÄLSKAR jag att kyssas, ja hela hans kropp attraherar mig. Han är numera en mogen man, som erkänner sin omogenhet i sin ungdom. Han och jag “connectar” otroligt, kan prata i timmar i telefon…Ok, vänta, efter att jag legat med honom berättar jag det för min man som säger att han är ok med att vi har en sexuell relation. Min man har alltid tyckt att det varit lite läckert om jag skulle vilja vara med någon annan sexuellt. Ok. Hursomhelst, det har jag inte varit tidigare men nu var jag det och fick “godkänt”. Det var innan jag föll dit känslomässigt för min ungdomskärlek igen. Men vi började texta och prata i telefon, kände verkligen hur han förändrats, mognat och hur han såg på mig med andra ögon. Vi bor på olika platser och kan inte ses regelbundet så vi påbörjar mer en emetionell relation som växer sig starkare och starkare. Vi sågs sedan i julas men har av praktiska skäl inte kunnat setts sen dess. Min man kom på mig med att jag hade fått känslor. Jag var ärlig och berättade att jag nog hade fått det, vi pratade om det och kom fram till att jag ändå nog inte ville lämna honom utan att det skulle nog gå över.

6 månader senare så har det inte gått över. Jag och ungdomskärleken har brutit flera gånger och sagt att vi inte ska ha kontakt men vi trillar dit gång på gång. Ena gången är det han som hör av sig först eller så är det jag. Det är som om vi inte kan vara ifrån varandra.

Ok, ska jag då skilja mig? Jag har under dessa sex månader så klart gått igenom alla scenarion. Skilja mig å inte räkna med den andre…sklja mig och räkna med den andre men det håller inte …skilja mig och det blir helt fantastiskt med den andre för vi känner varandra från barnsben…är han den RÄTTE?

Om han inte fanns, den andre, så skulle jag aldrig funderat på att skilja mig för jag var typ nöjd i mitt förhållande. Dock så finns det ju så klart saker som jag ser nu som finns i vårt förhållande som jag kanske bara har anpassat mig till utan att tänka. Min ungdomskärlek lockar fram den “gamla” jag, den som jag på nåt sätt förstått att jag låtit fått sova lite men som alltid funnits där i bakgrunden. Jag inser att jag anpassat mig mer efter min nuvarande man och hans sätt att leva…ja men vet ni, jag har haft det bra och jag har inte lidit så det är inte det.

Ok, det här blev längre än jag trodde att jag skulle skriva men jag är i ytterst stort behov av att få höra era tankar. Jag har tänkt ta upp diskussionen med min man nästa vecka och berätta ärligt att jag fortfarande har starka känslor för den andre. Är det vettigt eller fel?

Den “andre” pockar på och utrycker väldigt starkt att han vill ha mig, att han gärna ser att jag skiljer mig och kommer till honom. Han bekräftar den starka connection vi har med varandra.

Jag känner mig helt rådvill…snälla, var snälla i era kommentarer för jag är rätt skör. Försök att inte döma mig utan kom gärna med råd om hur ni skulle gjort eller ännu bättre, har ni gått igenom något liknanade ochvad gjorde ni? Blev det bra?

3 gillningar

Oj vilket dilemma
Jag är glad att jag inte är i dina kläder.
Frågan är varför din ungdomskärlek hör av sig just nu. Har han verkligen mognat eller är det ett spel hsn spelar?

Du har en trogen man som ställer upp för och är lojal mot dig men som du saknar attraktion till.
Du har din ungdomskärlek som utnyttjat dig och som du inte vet hur du fungerar ihop med i vardagen ett längre tag.

Vi lever bara en gång. Som åren ramlar på har jag börjat allt mer ångra det jag inte gjorde mer än det jag gjorde. Om du skiljer dig och det inte skulle fungera i vardagen och praktiken skulle du ångra dig då? Värdesätter du tryggheten du har mer än vågspelet om det skulle skita sig? Har din ungdomskärlek någon familj? Lever han i en relation? Finns mer än en här som blivit förd bakom ljuset av dem som bara varit ute efter att få ligga.

2 gillningar

Här kommer det tråkiga svaret :grinning::joy:

Jag tycker du ska pausa allt.
Du är inte i skick att ta ett stort beslut. Det låter forcerat och överväldigande. Helt ärligt också lite omoget, men förälskelse och rosa glasögon kan göra detta med oss alla :slightly_smiling_face:

Säger inte detta allt? I min värld har du fallit för ett nostalgisk minne och det här med att locka fram ditt gamla jag? Jag vet inte. Allt har sin tid och du är ju du som gått vidare.

Jag tycker inte det låter som att din man fått dig att anpassa dig, det är ju du som valt det och det gör man till sin partner om man ska kunna ha ett liv tillsammans. Man lever givetvis olika i olika faser i livet.

Jag minns de där medelålders kvinnorna/männen som man träffade när man själv var i övre tonåren eller 20-årsåldern som trodde sig vara jämnåriga med oss… jag vet inte.

Att tycka att det är ok att du ligger med andra… om det funkar för er, visst, men ganska uppenbart för mig att du förr eller senare skulle falla för denne man med tanke på er historia, klart en risk som ingår i den typen av setup.

Kanske tänker jag också på min väninna som precis som du blev tillsammans med sin ungdomskärlek och ”allt stämde” osv, hon hamnade i en destruktiv relation som tog år att ta sig ur.
Det blir vardag med alla. Du skulle inte funderat på att skilja dig om inte denne man.

Jag tycker det låter lite omoget och överilat.

Jag är osäker på om jag tror på ”den rätte”, att det skulle vara en person i alla faser i livet, jo ibland hittar man ett sådant guldkorn, men då tror jag att han hade varit ”din rätte” när ni var unga också, jag menar om du tror på det tankesättet.

Rosa glasögon? Om han inte tatuerat in ditt namn och ursäkta :joy:…. Skulle inte denna ”skräddarsydda tatuering” passa för vilka kvinnor som helst som han stött på under åren och behandlat på exakt samma sätt som dig? Du vill tro eller han har sagt att den är för dig?

Jag har otroligt svårt att se hur din ungdomskärlek skulle kunna ha personlighetsförändrats. Jag menar den unge man du beskriver låter allt annat än sympatisk, kan man skylla hans beteende mot dig som ung på omognad? Jag skulle ha väldigt svårt att tro det. För mig är det inte som du skriver ”självklart att han utnyttjade det”. Alla män skulle inte ha gjort det, det säger något om en person.
Hur har han levt fram till idag?

Jag funderar också på vem du är och hur du mår när jag läser din bakgrund och dina förhållanden. Kanske ska du landa i det istället för att rusa in i en ny relation?
Sedan kan du ta ett beslut.

Din man är snäll och gör allt för dig, den typen av män vinner sällan högsta vinsten i en duell där spänning och förälskelse värderas. Ungdomskärleken fyller andra behov. Det är därför du inte kan ”välja”. Det är min teori. :slight_smile:

8 gillningar

Klokt - mycket klokt svar. Önskar att det var jag som skrivit det. Ränderna går inte ur vad tigern än säger.

1 gillning

Klokt eller trist? :joy::joy::joy:

Håller helt med @Lisa0987 här, en paus är nog på sin plats.

Gällande det nuvarande förhållandet och lockelsen i en ny partner så vill jag länka till ett tidigare inlägg jag skrivit: Stanna eller gå? - Nr 2 av nu_ar_allt_bra Särskilt det om att ditt nuvarande förhållande fyller vissa av dina behov, och kontakten med den nya fyller andra. Och kan det också vara lockelsen att få återuppleva ungdomskärlekens vilda passion och denna gången faktiskt fånga han som tidigare inte ville fångas? Vad ser du finnas när detta svalnat undan?

Men sen å andra sidan reagerar jag lite på en annan del av vad du skriver. Du har inte varit riktigt kär i din nuvarande man. Du gillar inte att kyssa honom. Du har helt enkelt inte varit attraherad av honom. Vad han än måste ge sken av måste det skära i honom. Jag vet, för jag har varit där. I 10 år sa hon då och då att hon inte var attraherad av mig, att hon inte älskade mig på samma sätt som jag älskade henne. Klart som fan att det gjorde ont att höra! Jag härdade ut, väntade, försökte olika approacher. Kände mig fruktansvärt oattraktiv och oduglig som man. Din man kan ha insett att du inte attraheras av honom, men han älskar dig och för att inte förlora dig helt ger han dig tillåtelse att söka spänning bortom äktenskapet. Så med det i åtanke - rannsaka dig själv om varför du är med honom, och prata ordentligt med honom om hans känslor. Om du stannar för det bekväma och hemtrevliga livet samtidigt som du längtar bort i hjärtat, och han går och plågas och är olyckligt förälskad i sin egen fru: Ja då kanske det rätta är att avsluta, för om det är på det sättet smular du sakta ner hans själ för varje dag som går. Han blir den som “duger tillräckligt” men vad han än gör är han aldrig bra nog för dig. Det är en eländig existens.

10 gillningar

Det ena behöver inte utesluta det andra och vise versa.

1 gillning

Ännu ett klokt svar jag skriver under helhjärtat på.

Häftig förälskelse är oerhört kraftfullt. Vi blir helt dopade! Väldigt specifikt så väljer vi att sopa alla varningssignaler under mattan. Vad finns där för varningssignaler som du väljer att inte se? Vad säger zina gamla vänner om ungdomsförälskelsen? Hur var han med andra tjejer? Vad har han gjort alla dessa år? Har han några x? Hur pratar han om dem?

Hur ser kalkylen ut om du istället räknar med att du blir singel?

4 gillningar

Det sista här är viktigt. Jag har bilden av att en hel del av de som lämnar ett förhållande för en plötslig ny förälskelse hamnar ganska snabbt därefter ensamma igen. Så en rimlig utgångspunkt är att se det som att detta är den troligaste följden av ett uppbrott, och blir det inte så är det bara en bonus (under förutsättning att den nya snubben inte är ett kräk som fångar dig i ett destruktivt förhållande). Scenariot att bo själv i egen bostad och ta hand om barnen på egen hand beroende på hur ni delar upp det bör du helt enkelt vara förberedd på.

3 gillningar

Är det verkligen så? Jag undrar vad som är vad här. Självklart ger en himlastormande förälskelse andra känslor o behov. Att dessutom ha ett ojämlikt förhållande där den ena parten trånar efter den andre kan trigga en del förälskelsekänslor ännu mer. Spänning/osäkerhet vs trygghet.

Passionerade kyssar i vardagen med ens man sedan 20 år? Ja det är möjligt, vanligare förmodligen är pussar i vardagen.

Du skriver samtidigt:

Jag har jättesvårt att förstå att du beskriver dig som lyckligt gift om det är som du beskriver ovan. För mig går inte det ihop. Det låter som du ser din nuvarande relation mer negativt pga din förälskelse och därmed rättfärdigar att du borde lämna pga det. Jag kan ha helt fel.

Jag tycker du ska tänka bort förälskelsen o fundera på skilsmässa i perspektivet om du skulle vara lyckligare utan din man. Steg 2 skulle vara att ev leva med någon annan. Du skriver själv att du inte skulle fundera på att skilja dig om din fling fanns.
Kanske är det ett ögonöppnare men då borde du känna att du verkligen vill skilja dig oavsett vad som händer med din ungdomskärlek.

Mitt intryck blir att du har väldigt tjocka rosa glasögon :nerd_face::sunglasses:

Mitt ordval “kär” här var kanske fel, “attraherad” hade varit bättre. Men det är ändå en viktig grej. Lätt hänt att det tappas bort i ett förhållande, att hålla det vid liv. Men om man tänker sig att man träffat nån ny ute på dejt och den hade sagt “Jag tycker inte du är attraktiv, men jag är gärna ihop med dig för du verkar vara en trevlig typ” ja då hade man nog tackat för sig. Och som vi ser i denna trådstart så är attraktion något starkt.

Kan inte låta bra att skratta :joy::joy::joy:

Men gifter man sig och skaffar barn då och lever i 20 år och tycker att man är lycklig? Det är det jag tycker låter väldigt konstigt.

Tack alla ni fina för era kloka svar! Ni hjälper mig verkligen att lyfta lite på mina rosa solglasögon. Så här är det, ungdomskärleken växte upp i en destruktiv familj och levde med alkohol och drogmissbruk i flera år. Han skötte jobbet, hade långvariga förhållanden, han är absolut inte agressiv mot sina kvinnor, han har jätte bra relation till sina tidigare tjejer. För tio år sedan blev han helnykter och drogfri, han har gått i terapi, jobbat med sig själv och haft ett ännu mer hälsosammare förhållande med en tjej under de senaste 9 åren. Det förhållandet tog slut förra året och därefter träffades vi på en klassträff. Sen har vi pratat och pratat otaliga timmar i telefon så jag kan verkligen höra hur förändrad han är. Så mycket mer mogen.

Vad det gäller min man och mitt förhållande. Vi var vänner först som övergick till att inleda en relation och allt skedde liksom bara lugnt och fint på nåt sätt. Aldrig riktigt med fjärilar i magen och passionerat sex i början. Jag blev ju så klart kär i honom och har ju varit det under alla år för jag har tyckt att vi har haft det så lugnt och bra tillsammans. Däremot har jag tänkt på att jag inte “går igång” på att se honom naken eller känner behov av att kyssas, jag har nästan tyckt att det är äckligt att kyssas och trott mer att det bara ligger hos mig. Att sån är jag liksom. Men med ungdomskärleken så ville jag inget hellre än å kyssas, se honom naken och tycker att han är jätte sexig. Så ja, där är känslorna olika även om man räknar bort att jag varit gift i 20 år. Jag fattar att min stackars man har svårt att konkurrera med en ny förälskelse så därav har jag inte rusat ut hals över huvud för att vara med min ungdomskärlek. Jag har tänkt och tänkt och tänkt på en massa olika scenarion men blir ju inte klok.

Jag tror på det ni säger att det säger lite att om jag tar bort ungdomskärleken från bilden så nä då hade jag inte skiljt mig, då hade jag gått kvar i mitt äktenskap som jag ansåg var väldigt lyckligt. Jag gick inte runt och tänkte på att eller tyckte att det var en “issue” att vi inte kysstes eller att jag inte blev super tänd på hans kropp av att titta på den. Vi har haft relativt bra sexliv under alla år, inte lika ofta som jag skulle velat och kanske inte så spännande och ombytligt, men jag var liksom nöjd…ända tills jag fick något att jämföra med.

Ja jag har nog tjocka rosa glasögon på mig men det gör så otroligt ont att tänka att jag ska ge upp min ungdomskärlek nu när jag fått honom. Mina känslor har alltid funnits där för honom så därför tror jag att nu när de blossar upp så är de extra starka.

Vi har utflugna barn, flera hus, bra ekonomi, en massa vänner ihop, gör en massa roliga saker så att bryta upp är en jätte stor grej för mig.

Min ungdomskärlek har just nu ingenting, han har sagt upp sig från sitt jobb och reser omkring. Planerar att försörja sig på att anordna motorcykelresor för svenskar till olika länder. Så om jag ger upp allting i mitt äktenskap så kastar jag mig verkligen ut i en helt okänd värld. Ekonomi är jag inte orolig för då jag skulle klara mig bra för resten av livet men skulle jag klara att och VILL jag verkligen leva såsom han gör, mer som en nomad?

Jag kan nästan se nu när jag skriver vad ni andra måste tycka! :slight_smile: Ja jag är nog lite dum i huvudet som ens tänker på att lämna en man som dyrkar mig, som översköljer mig med kärlek. Och förresten, jag är inte och har inte varit utan känslor till honom under de här åren. Jag tror han har känt sig minst lika älskad, jag har inte klagat på vårt sexliv så att han känt sig mindervärdig. Nej, jag har som sagt var trott mig varit nöjd i det stora hela men med lite tankar då och då om att jag gärna hade haft lite oftare sex å så.

Angående tatueringen som min ungdomskärlek gjorde för mig, gjorde han nu under tiden vi har haft kontakt. Han skrev en dag ett jättefint långt sms där han bad ärligt om ursäkt för hur han behandlat mig som ung, att han inte visste bättre men att han nu ville ge mig en tatuering som är dedikerad mig som en ursäkt. Det blev ett jättefint motiv av två fåglar och med mitt förnamns första bokstav i den. Så den var verkligen personlig och bara till mig.

Fasiken vad svårt det är med känslor. För hjärnan säger ju en sak så klart och det är den jag känner att ni har med er :slight_smile: när inte jag har det. Men hjärtat är verkligen hopplöst och innerligt kär i den andre…samtidigt som jag har en stor kärlek fortfarande till min man men jag är inte kär i honom.

Ska man gå efter vem man är kär i eller ska man gå efter hjärnan som säger att det är enklare och mindre sårande för alla om jag stannar. För det är ju sanningen, om jag skiljer mig blir så många påverkade o kommer må dåligt. Om jag stannar är det bara jag och min ungdomskärlek som kommer må dåligt under ett tag…och det går ju över så klart.

Oj, långt långt svar det här igen. Så tacksam för alla era kloka och fina råd. Jag behöver verkligen få höra era tankar.

Här kommer en fråga, ska jag ta upp med min man och berätta om hur jag känner det? Jag gjorde det i början av allt det här när jag kände att jag började få känslor, vi pratade om det och jag sa då att jag ville stanna hos honom. Sen har vi inte pratat om det alls utan kört på som om ingenting har hänt och jag har gått runt o försökt reda ut mina känslor och tankar. Ville inte involvera honom i min tankeprocess med rädsla av att såra honom. Men nu när känslorna är så starka känns det nästan outhärdligt och det känns definitivt falskt att inte säga något. Men är det egosistiskt att dela med mig hur jag tänker och känner till honom. Är det bara sårande eller är det mer “fair”?

Tack för alla bra råd/

1 gillning

Många här lever i mindre trevliga relationer pga att de älskar sina partners. Jag tror inte man kan säga vad som är rätt eller fel så kategoriskt, lyssnar man bara på känslor så kan man också bli olycklig så hjärnan måste också vara med, men hjärnan kan inte vara enda beslutsunderlaget.

Att skilja sig för att vara själv tycker jag låter helt ok. Men:

Hade du velat det hade du väl gjort det tidigare eller försökt få din man att göra det? Är du en rastlös själ? Jag är det, min bror är det inte, vi skulle inte vilja byta liv och bli lyckliga. Är det ens långsiktigt hållbart att tro att du kan leva med denne man? Jag är tveksam, men jag känner inte dig. Det kan bara du veta. Du har ju sökt tryggheten i din nuvarande man antar jag?

Du verkar dock övertygad och jag tycker det låter som du bestämt dig. Så då så, kör på det då. Men räkna inte med förståelse från din man. Man kan hoppas men det vet man aldrig.

Berättar du det som du gjort för oss så är det sårande, jag tänker lite på

Risken du tar är ju att du till slut står ensam kvar, men den risken är du kanske villig att ta med tanke på den förälskelse du befinner dig i.

1 gillning

Tack för ditt ärliga och raka svar. Jag håller med dig om att jag har rosa glasögon på och är nog både naiv och barnslig. Det är därför jag verkligen behöver få rådgivning av andra som inte känner mig och som inte känner de andra inblandade. Tatueringen gjorde han nu under våren under tiden vi hade kontakt och det var en tatuering med två “lovebirds” med första bokstaven på mitt förnamn så jo den var helt till mig :slight_smile:

Jag har skrivit ett långt svar nedan om hans livsresa så kan du se mer vad som gör att jag tror på hans förändring. Men tack igen för ditt direkta och ärliga svar. Jag behöver nog såna :wink:

1 gillning

För mg är inte en tatuering det optimala beviset på min partners kärlek så vad är det jämfört med någon som förhoppningsvis stått vid din sida i 20 år….?
:stuck_out_tongue_winking_eye:
Ja, jag tycker nog du är lite naiv. Jag är själv ingen trygghetsknarkare men inte heller någon som skulle kunna lämna för en man som du beskriver, men så är jag ju inte jätteförälskad heller i den typen av man.
Det förklarar min ståndpunkt.

Kan ett tankeexperiment hjälpa? Om din väninna var i din situation, vad skulle du ge henne för råd?

1 gillning

Hej och tack för ditt ärliga och uppriktiga svar.
Ja du må tro att jag har rannsakat mig själv om det bara är den härliga känslan av att han äntligen vill ha mig men jag tror inte att det är bara så. Jag ser en enormt fin vänskap och ömsesidig respekt om jag går in i det nya förhållandet.

Med min nuvarande man har jag just det, en enormt fin vänskap, ömsesidg respekt och ett skönt o bekvämt liv. Vi har roligt ihop och jag tror han känt sig älskad under alla åren för jag älskar honom verkligen. Jag har varit kär i honom men inte den där stora förälske känslan och det har aldrig varit passionerat. Jag har alltid haft större sexlust och det vet han om men det har inte heller varit ett problem på något sätt. egentligen. Det är mer jag som känt mig avvisad, han har ingen aning om att jag kanske inte tänder direkt på att titta på hans nakna kropp. Jag tänder på honom när vi druckit lite vin och det är mörkt i sovrummet typ. Förstår du vad jag menar? Jag menar inte att låta som en hemsk person, min man är jätte fin och inte ful på något sätt. Men jag märker skillnaden på hur jag attraheras av min ungdomskärlek. Hans kropp vill jag se på i dagsljuset, vi har aldrig haft sex med alkhol i kroppen då han är en nykter alkoholist.

Men det är passion och den vet man ju kommer gå över. Tilläggas bör att det är min man som blir mer sexuellt upphetsad och som pockat på att jag ska ha sex med andra. Det är då hans sexlust lockas fram och under flera år av vårt äktenskap har jag varit den som sagt att jag inte vill ha det för jag kände att jag ville få samma upphetsning från honom utan att jag låg med nån annan. Jag vet att det låter säkert helt twistat men så är fakta. Jag har större sexlust än honom men om jag går ut och ligger med någon annan då blir hans sexlust större? Hmm…tja…vad säger man om den? :wink:

Sex och en ny kropp, tror att alla här skulle gå igång på detta om det var fritt fram.

1 gillning

Ursäkta min fråga men menar du att du är ekonomiskt oberoende? Eller har du tänkt att arbeta? Vad gör du?

Jag vet inte, men är det här realistiskt:

Jag tänker att om man är äventyrlig och vill köra motorcykel så vill man väl inte åka på någon organiserad resa som någon fixar åt en? Kanske för att jag själv inte klarar av organiserade resor men nu frågade du inte om en åsikt kring hans affärsidé :joy::joy::joy:

Skulle han funka med dina vänner, ert umgänge osv? Sådant är inte att heller underskatta.

Så som du beskriver din man, så låter inte det så bra, men du har varit nöjd. Men din ungdomskärlek låter inte speciellt attraktiv heller, men jag har inte din historia och dina känslor för denne man. Jag går förmodligen igång på helt andra saker :grinning:

Men har du inte egentligen bestämt dig? Du bara försöker rättfärdiga ditt beslut?

Jag tror ändå att det är bättre att skiljas för sin egen skull (oberoende av ny partner) än för någon annans skull….

1 gillning