Undanhållande av pengar

Hej
Min sambo valde att separera 2 månader innan vårat nybyggda hus som han byggde skulle vara klart. Vi har kvar pengar på byggkrediten som jag nu behöver använda mig av till att betala av räntekostnaderna som tickar på byggnadslånet, dessa räntor innebär en stor påfrestning för min ekonomi. Vi delar 50/50 på alla lån och äger lika mycket var. Vi väntar på en bodelningsförrättare som ska försöka lösa husdelningen. Men exsambon säger att jag inte får använda mig av min del av byggnadskrediten. Får han göra så? Jag vet att han bara är ute efter att göra det så svårt som möjligt för mig.

1 gillning

Nej, vi har betalat av saker som kommit med sen leverans, som beställdes innan separationen.
Vidare har jag sagt att vi inte ska röra pengarna. Men med syfte till att jag också vill ha kontroll över dem och att inget mer ska göras med huset nu, så att han inte kan komma med nya ideer och pengarna försvinner.
Om du menar skäl till varför han försvårar för mig?
Jag vet inte! Något stämmer inte i hur han behandlar andra människor. Han försöker sabba allt han kan för mig för att vinna allting själv.

Men då får väl han betala räntan då, den kostnade är ni ju bägge ansvariga för?

2 gillningar

Här handlar det inte om otrohet från min sida. Däremot misstänkt sådan mot honom. Då jag bara velat prata om detta har har han blivit rasande och gjorde slut pga att jag nämnde att det var tråkigt att vi inte kunnat prata om saker utan att han får agressionsutbrott

3 gillningar

Önskar att han kunnat ta alla extrakostnader då han valt att lämna. Jag har varken svikit eller varit otrogen. Tagit hand om hem och barn, men upplevde inte till hans krav och var i stort sett bara en börda som inte orkade med hans förväntningar, som jag nu ser har varit helt orimliga.

1 gillning