Umgänge efter separation

Separerade för ca ett år sedan, 2017. Gemensam vårdnad vv. Pga av lögner och otrohet vill jag bara ha en kontakt kring barnen. Inget mer. Hon har fortsatt träffa honom och jag har precis känt mig redo att på allvar ta tag i mitt liv.

Nu blev det tyvärr så att vår dottern fick en simskoletid som inte passade exet. Jag är inte beredd på att ta allt ansvar kring simskolan. Så kontentan är att vi får ta henne till simhallar och träna med henne själv. Exet vill nu att vi ska gemensamt ibland simma.

Känner mig egoistisk men samtidigt måste jag fokusera på mig de veckor barnen inte är här. Så synd att det drabbar min dotter.

Tänker jag fel? Jag tycker att exet skulle ta större ansvar och ta sig tid för simskolan. Vill inte behöva umgås med henne, exet, mer än nödvändigt då jag mår som bäst ju mindre jag träffar exet.

Tycker du skall stå över ditt ex och ta din dotter till simskolan varje vecka! Tänk om ni levt ihop och din fru då inte kunde ex onsdagar pga av jobb eller aktivitet, hade du inte då tagit din dotter varje vecka själv till simskolan? Allt behöver inte bli 100% lika delat bara för att man är separerade. Se det som bonustid med din dotter att simskolan bli ’er grej’ med ex efterföljande fika :blush:. Jag tar min lilla till simskolan 80% av tillfällena och ser det inte som något jobbigt. En vän till mig som är separerad, där tar hennes ex simskolan varje vecka för hon kan inte.

Tycker inte du skall åka och simma MED ditt ex!

1 gillning

Tack för svar. Nej ska inte simma med henne. Tyvärr ligger simskoletiden så dumt att jag kommer att få jobba igen 2 timmar per gång vilket gör att jag måste jobba 4 timmar extra den veckan jag inte har barnen så det funkar inte för mig att ta allt ansvar. Kör på att bada med henne minst en gång per vecka sen intensivsimskola i sommar.

1 gillning

Du får umgås 2 timmar extra med din dotter. Timmarna får du ju jobba oavsett. Antingen under ordinarie tid när simskolan är ( om du väljer att inte bli med), eller 2 andra timmar under samma vecka.
Kan du lösa det med jobbet, ser jag verkligen inte ditt problem.

1 gillning

Ett alternativ är att du tar dottern till simskolan dina veckor och låter x:et lösa sin del.

En annan variant är att du åker själv med dottern till simhall. Jag förstår inte vad poängen att åka ihop skulle vara…

1 gillning

Brukar köra så okså ex vecka ex problem! Exet hade okså såna idé att jag skulle ta på mig såna tider o missa mycket arbete men sa då att då får hon betala mig för de h jag missar på arbetet! Blev inget mera snack sen :joy:

1 gillning