Tycka om sig själv?

I morse vaknade jag upp, tittade mig själv i spegeln och blev glad.
Det är en känsla som inte dykt upp så många gånger de senaste månaderna.

Genomgår en skilsmässa som blev ett faktum andra halvan av februari, en process som precis som alla kriser varit minst sagt turbulent.

Jag har nog aldrig riktigt varit nöjd med mig själv och mitt yttre. Överviktig större delen av livet. Nu under den här processen har jag säkert tappat 20 kg. Håller samtidigt igång och tränar mer än på väldigt många år.

Närmar mig 40 och det yttre är inte det viktigast men idag slog det mig att jag blev glad att se mig själv i spegeln. Vet inte när det hände senast.

Samtidigt försöker jag påbörja en inre resa om vem jag vill vara framåt. Vem är jag i 2.0 format?

Känner mig lite mer självsäker, vågar kanske ta lite mer plats (undantaget när dipparna kommer, och det gör de fortfarande ganska ofta)

Hur är det för er andra/har varit? Känner ni igen något? Är det något att ta fasta på, hur tänker ni?

16 gillningar

Vilken härlig start på dagen! :heart:

Känner igen mig lite, för mig är det sen mitten av mars som kaoset pågått. Kan ha dagar nu det senaste där jag ser mig i spegeln och faktiskt inte bara drar en djup suck :wink: Första månaden var ju verkligen där man såg mer levande död ut, iaf under ögonen. Nu har jag också tränat lite mer och jag tror det är det som bidrar till att man mår lite bättre, iaf vissa stunder när man inte dippar.

Självsäkerheten växer lite, men jag har en del kvar att jobba med där. Tycker absolut du ska ta fasta på det du känner i detta, fokusera på att stärka dig själv på alla sätt som går. Det är nog bästa medicinen för att överleva krisen man går igenom.

4 gillningar

@Ensam_man Precis så, känner igen mig.

Å vettu va?
Enligt forskningen är det vanligare att männen går upp i vikt än ner vid separation.
Min hobbyteori är att vi som gick/ går ner tar tag i situationen på ett konstruktivare sätt än övriga.

Du är med andra ord inte beredd att passivt invänta flytten till hemmet.
Du vill leva och uppleva!

Som lundell diktat: “En man som är förti kan leva eller dö, kan stanna i det han har eller så ännu ett frö, kan säga att han gjort allt han ville göra eller säga att det finns mycket mer och hålla drömmen vid liv”

Härligt, hitta och håll drömmen vid liv!

Tack!

@LittleMe du har så rätt. Gäller verkligen att ta tillvara på de positiva stunderna :slightly_smiling_face:

@Skipper Forskningen hade jag missat men det ger ju en extra boost till det. Precis som du skriver. Jag vill leva genom att uppleva! :slightly_smiling_face:

Topp!

Kan möjligen vara undersökningar och inte formell forskning, bara så vi inte far med osanning i tråden. :slight_smile:

1 gillning