Tvivel

Jag känner att jag börjar tvivla på att jag någonsin ska träffa en man. Två förhållanden efter att jag skilde mig. Avslutade båda gångerna pga att jag upptäckte att de bara ville ses på sina villkor och dessutom utnyttjade mig. Jag har dejtat/fikat/lunchat med så många män under snart åtta års tid att det känns pinsamt… :roll_eyes: Jag har varit med på olika detingsajter men jag har i perioder varit less på att leta att jag bara gett upp… Jag är inte ensam om att vilja hitta någon att dela livet med men många verkar leta efter en KK eller nån att ses typ en gång varannan vecka. Dvs 25 ggr på ett år… Nej tack…

3 gillningar

Förtvivla inte, det finns säkerligen gott om seriösa och rimliga män :slightly_smiling_face: du kanske bara inte fått till tekniken att identifiera dem bara. Men det går säkert att få till. Men en rätt stor grej är nog utbudet, bor du i nån stad eller långt ute i glesbygden? För om det är det senare kan det vara klurigare för det är helt enkelt glesare mellan tillgängliga snubbar.

Jag bor i en stad, av den större sorten. Jag har precis flyttat hit. Önskar att någon kunde rekommendera en kompis /bekant🙈

1 gillning

Jag har lyssnat på podden Happy Dejting, tycker att jag lärt något av varje avsnitt, trots att bara ett fåtal rubriker eller case stämmer med min situation. Ett tips handlar just om detta att träffa någon utanför dejtingapparna, genom att odla sina egna intressen och gå med i studiecirkel, FB-grupp eller liknande där likasinnade träffas. Kanske ngt för dig?

1 gillning

Om man ska se det positivt så har du i alla fall inte svårt att träffa män, kanske för att du är väldigt trevligt men också för att du sannolikt ser bra ut också i deras ögon. Kanske är formerna för dina träffar fel? Ibland kan det vara mer gynnsamt att leta bekantskap utifrån ett intresse snarare än att “gå o fika”. Intresset gör ju att ni kan återvända till det som ni har gemensamt och pröva om och om igen tills ni båda förstår om era pusselbitar passar eller inte. Och om det inte går? Tja, då har ni i alla fall gjort något ni båda tycker är kul.

Vad har du för intresssen?

2 gillningar

Jag gillar naturen och djur, är bra på olika hantverk och att lära mig nya. Jag har funderat på att kolla upp föreningar som har vikingatema eller gå på någon medeltidsvecka. Jag har intressen som skulle passa bra.
Min personlighet är sån att jag ofta hamnar i läget där jag lätt blir omtyckt och blir en bra vän. I början så tänker nog många män att jag är snäll och hänger med på det mesta. Sen säger jag vad jag tycker och då blir de förvånade. Arga. Irriterade. Försöker få mig att anpassa mig helt till dom. Vilket är en klassisk situation. Jag kan tänka mig att åka med till en korvkiosk en lördag. Men inte alla lördagar. Eller kolla på en hockeymatch. Men inte alla… :roll_eyes: Ibland känns det som om alla män har ett färdigt koncept av det perfekta livet men saknar en liten bit och där ska de försöka klämma in mig…

3 gillningar

Låter ju som helt rimliga krav! Och utmärkta intressen där det borde gå att träffa nån kille som gillar… vikaingasmide eller nåt :blush:. Och nöj dig inte med nån som vill klämma in dig i sitt liv, det låter ju jättetråkigt.

2 gillningar

“Ibland känns det som om alla män har ett färdigt koncept av det perfekta livet men saknar en liten bit och där ska de försöka klämma in mig…” => Jag tror många människor överlag tänker så. Det är vackert formulerat tycker jag då det sätter fokus på exakt det problem som omöjliggör många relationer. Att ha en relation innebär kompromisser och att man är beredd att anpassa sig - forma sig - i enlighet med den man älskar. Har man inget intresse av att forma sig så är man nog inte mogen för en relation.
Jag antar att när du säger vad du tycker så drar du samtidigt en slags linje i sanden, och kanske uppfattas den linjen som att du inte ger mycket utrymme för diskussion eller anpassning. Jag har själv många sådana principer och det är alltid sorgligt när man möter människor som nästan passar med allt utom just de principer som man håller som heliga.

Vikingatema är kul! :wink: Jag är en observatör av den leende guden själv.
Du borde åka till Gotland och medeltidsveckan. Bra tillfälle att träffa folk med likartade intressen!