Tror det är över

Jag är villrådig… vet varken ut eller in … Vi har varit ett par i 18 år gifta i 13 år. Har t å barn 17 och 13 år…
Vi har haft våra upp och nedgångar som många andra par… Vi åker på Camping semestrar och skaffade oss en båt i sommras…
För två månader sen så släppte min man bomben… han vet inte vad han känner… han tycker det känns som om vi är två kompisar som lever under samma tak . Att vi inte gör något tillsammans… bara jobbar och är hemma … visst det har varit så i perioder… speciellt vintertiden då jag aldrig är riktigt på topp… men sommar vår och höst reser vi i Sverige med barnen. Vi var ute med båten nästan hela sommaren… badade åt drack… umgicks… Vi går inte ut så ofta tillsammans bara han och jag… men de gånger vi gör det så har vi skoj… saken hör till den att min man jobbar som ordningsvakt. Och är borta mycket på kvällar och helger… Vi går om Varandra då han ofta börjar em och jag kommer hem em… sover länge på dagarna då han ofta kommer hem 4 på morgonen… jobbat som vakt i 1 1/2 år … och jag märker hur han dras bort mer och mer… ett nytt liv har öppnats för honom . Mycket socialt med alla krogar och uteliv och uppmärksamheten han får av gäster… Hans Instagram konto flödar av tjejer som pockar på hans uppmärksamhet… spännande självklart… nu vet han inte om han vill oss längre… han fokuserar på de negativa bitarna i vårat förhållande medan jag lägger fokus på allt det positiva… han gämför oss med vårat hus som behöver renoveras. Att vi har inte vårdat huset och då har vi heller inte vårdat oss… kan man inte vårda ett hus så kan man inte vårda ett förhållande… jag tycker inte att man kan tänka så. Jag har sagt att jag älskar honom och att jag är beredd att kämpa. Har nämnt familherådgivning. Men han vet intte om han vill det. Till slut så sa jag… att jag älskar dig och jag ät beredd att kämpa för oss. Men jag tänker inte tvinga dig utan vill du skiljas så gör vi det… han har inte sagt något och det har gått några veckor… jag har frågat om de