Tredje dagen - livrädd för ENSAMHETEN

Ett Mail efter 29 år, ja vad säger man… men du verkar ändå ge dig f-n på att tänka framåt o tänka på dig själv. Ett liv utan konflikter, slitningar och psykningar kan också göra att både kroppen o själen läker lite grand. Vissa dagar känner jag mig som en annan person, en människa som jag börjar bli mer o mer nyfiken på att lära känna

2 gillningar

Hej 58fegis. Jag är i precis samma sits som du. Har precis meddelat min sambo att jag inte mår bra och vill separera. Han blev ledsen/sur/besviken och gick härifrån för en timme sedan. Ville inte prata just nu. Sitter ensam i mitt vacuum. Boostar mig själv med snälla och kraftgivande tankar. Vi har varit tillssmammans snart 35 år (sedan jag var 15 år), så jag har aldrig varit ensam som vuxen.

2 gillningar

Hej!
Visst känns det egendomligt! Han flyttade ut idag. Är uppfylld av ett slags lugn (nu har det hänt). Går runt o lyssnar till tystnaden. Drabbas flera gånger om dagen av en stark oro: för att bli ensam o isolerad, att tillvaron ska bli tom. Kan också undra (och vara lite nyfiken på) vem jag är nu. Är så glad att jag hittat detta forum, där jag kan få ta del av så många människors kloka tankar.

4 gillningar